;
coinex

بزودی گوگل میلیون‌ها اپلیکیشن را از پلی استور حذف خواهد کرد

بزودی گوگل، میلیون‌ها اپلیکیشن را از گوگل پلی استور حذف خواهد کرد

فروشگاه گوگل پلی در مدتی کوتاه، بسیار کوچک‌تر از چیزی که هست، خواهد شد. شرکت گوگل به سازندگان و توسعه دهندگان اپلیکیشن در سراسر جهان اطلاعیه‌هایی ارسال کرده که نشان می‌دهد قرار است، محدودیت‌هایی برای فروشگاه ایجاد کند و حتی آنهایی را که سیاست‌های حریم کاربران گوگل را نقض می‌کند، بطور کامل حذف کند.

چرا بسیاری از توسعه دهندگان اطلاعیه دریافت کردند؟ در واقع اکثر آنها یک مشکل مشترک داشتند؛ نبود سیاست‌های حریم کاربری. طبق سیاست‌های حریم کاربران گوگل، توسعه دهندگان باید سیاست حریم کاربری معتبری ایجاد کنند، بخصوص اپلیکیشن‌هایی که اطلاعات حساسی را دریافت می‌کنند. این دسته از توسعه دهندگان این قوانین را هم در اپلیکیشن و هم در فهرست گوگل پلی اجرا خواهند کرد.

در این اطلاعیه آمده:

فروشگاه گوگل پلی از توسعه دهندگان می‌خواهد زمانی که اپلیکیشن، درخواست اطلاعات حساسی از کابر و دستگاه می‌کند، سیاست‌های حریم کاربری معتبری فراهم کنند. اپلیکیشن شما دسترسیهای حساسی از کاربر (مثل دوربین، میکروفون، حساب‌های کاربری، مخاطبین و شماره تماس‌ها) یا اطلاعات کاربر را می‌خواهد؛ ولی اینها سیاست حریم کاربران را نقض می‌کند و معتبر نیستند.

با اجرای این برنامه توسط گوگل، احتمالا چندین و چند اپلیکیشن از این فروشگاه پاک خواهد شد. این کار باعث مفیدتر و امن‌تر شدن فروشگاه می‌شود. اپلیکیشن‌های زیادی در گوگل پلی وجود دارد که به آنها اصطلاحا “برنامه‌های زامبی” می‌گویند. این اپلیکیشن‌ها سالها وجود داشته‌اند؛ ولی اصلا آپدیت نشده‌اند و بسیاری از نسخه‌های جدید آنها بی فایده بوده است. علاوه بر این، شلوغی گوگل پلی، پیدا کردن برنامه‌ها و بازی‌های مورد نظر را سخت‌تر کرده است.

علاوه بر اینکه این اپلیکیشن‌ها حذف می‌شوند، از آنجایی که بسیاری از توسعه دهندگان سیاست‌های حریم کاربری را به اپلیکیشن خود اختصاص نمی‌دهند، آنها هم از این فروشگاه حذف خواهند شد.

هنوز هیچ تغییری در گوگل پلی بوجود نیامده است. گوگل به توسعه دهندگان تا 15 مارس (25 اسفند) مهلت داده تا کارهای خواسته شده را انجام دهند، بنابراین تا حداقل یک ماه دیگر همه چیز مشخص می‌شود.

.

منبع: digitaltrends

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر