;
coinex

مقایسه گوشی های گلکسی اس 7 اج و ایسوس زنفون AR

این روزها بازار گوشی های هوشمند پر است از محصولات ریز و درشتی که عملکردهای متفاوتی را نیز ارائه می دهند. بررسی گوشی های هوشمند موجود در بازار، چه برای کنجکاوی و چه برای خرید یا هر دلیل دیگری باشد، خالی از لطف نخواهد بود. امروز ما تصمیم گرفته ایم تا دو گوشی شکیل و دلربای بازار یعنی گلکسی اس 7 اج و ایسوس زنفون AR را مورد بررسی قرار دهیم. در ادامه ماجرا با تکرا همراه باشید.

امروز یک مقاله جالب درباره مقایسه گوشی های گلکسی اس 7 اج و ایسوس زنفون AR را برای شما آماده کرده ایم. از آنجا که سال گذشته گلکسی نوت 7 از بازار حذف شد، گلکسی اس 7 اج به عنوان پرچمدار سامسونگ در سال 2016 شناخته شد و تنهایی این وظیفه را بر دوش کشید. گلکسی اس 7 اج دارای یک طراحی تمام شیشه است و با صفحه نمایش لبه‌دار دوگانه خود ظاهری زیبا و شکیل دارد.

گوشی ایسوس زنفون AR نیز دارای یک طراحی بسیار زیباست. این گوشی همانند گلکسی نوت 3 دارای قاب های فلزی از صفحه چرم مصنوعی بر پشت گوشی برخوردار است. ظاهر کلی و اسکنر اثر انگشت این گوشی ما را یاد یکی از دستگاه های سامسونگ می اندازد. با این حال، هیچ یک از دستگاه های سامسونگ هرگز هردو واقعیت افزوده و واقعیت مجازی را یکجا نداشته اند. هر دو گوشی هم از نظر نرم افزاری و هم از نظر ساختار از کیفیت بالایی برخوردارند. بیایید ببینیم که این دو گوشی در چه چیزهایی با یکدیگر شباهت دارند، سپس با نگاه دقیق به قابلیت های هریک از آنها می توانیم برنده مقایسه گوشی های گلکسی اس 7 اج و ایسوس زنفون AR را مشخص کنیم.

شباهت های گلکسی اس 7 اج و ایسوس زنفون AR

گوشی های گلکسی اس 7 اج و ایسوس زنفون AR دارای شباهت هایی با یکدیگر هستند. صفحه نمایشی که روی زنفون AR قرار گرفته، تنها 0.2 اینچ بزرگتر از صفحه نمایش گلکسی اس 7 اج است؛ اما از نظر فیزیکی هم اندازه هستند، با این حال ایسوس زنفون AR حدود 13 گرم سنگین تر از گلکسی اس 7 اج است. هردو گوشی از تکنولوژی مشابه Super AMOLED، کیفیت Quad HD مشابه و محافظ گوریلا گلس 4 استفاده می کنند. هردو دارای یک پردازنده اسنپدراگون با تفاوت کوچکی هستند، علاوه بر این، در هر دو گوشی برای مسائل گرافیکی Adreno 530 GPU قرار دارد.

در گوشی های گلکسی اس 7 اج رم 4 گیگابایتی DDR4 و در زنفون AR رم های 6 و 8 گیگابایتی قرار دارد، هر دو دارای 32 گیگابایت حافظه داخلی و قابلیت ارتقا به وسیله کارت حافظه microSD هستند؛ اما دوربین های اصلی این گوشی ها تفاوت های بسیاری دارند.

گلکسی اس 7 اج از یک دوربین 12 مگاپیکسلی و زنفون AR نیز از یک دوربین 23 مگاپیکسلی و یک سنسور اضافی برای قابلیت واقعیت افزوده این گوشی استفاده می کنند. گلکسی اس 7 اج و ایسوس زنفون AR دارای صداهای Hi-Res هستند. در هر دو گوشی یک سنسور اسکنر اثر انگشت برای باز کردن قفل و انجام عملیات پرداخت با موبایل در جلوی گوشی به کار رفته است. هر دو گوشی دارای یک باتری غیرقابل تعویض با قابلیت شارژ سریع هستند. سایر قابلیت های معمول این دو گوشی شامل وای فای، بلوتوث 4.2، جی پی اس و NFC می شود، علاوه بر این زنفون از یک پورت جدید Type-C برای شارژ و تبادل اطلاعات برخوردار است، درحالی که گلکسی اس 7 اج از پورت قدیمی microUSB 2.0 استفاده می کند.

سامسونگ گلکسی اس 7 اج

گلکسی اس 7 اج و ایسوس زنفون AR

در بین دو گوشی گلکسی اس 7 اج و ایسوس زنفون AR تصمیم گرفتیم که ابتدا به دردانه سامسونگ بپردازیم. خب یک نکته که باید به آن توجه داشته باشیم، این است که آخرین و جدیدترین دستگاه کمپانی سامسونگ، گلکسی نوت 7 بوده است. در واقع گلکسی اس 7 اج قبل از این گوشی منتشر شده بود. به هرحال، سامسونگ تصمیم گرفت یا به نوعی مجبور شد تا تولید گلکسی نوت 7 را متوقف کند. پس از آن کمپانی شروع به تبلیغات گسترده ای برای گلکسی S7 و گلکسی اس 7 اج کرد. گلکسی اس 7 اج دارای طراحی شیشه و فلز است، همچنین صفحه نمایش منحنی دوگانه این گوشی نیز مانند دستگاه های قبل زیبا و خواستنی است. حال این گوشی چگونه می خواهد با گوشی هوشمند و پیشرفته ایسوس زنفون AR مقابله کند؟

گلکسی اس 7 اج دارای یک صفحه نمایش منحنی دوگانه 5.5 اینچی کواد اچ دی Super AMOLED با قابلیت همیشه روشن و وضوح 2560 در 1440 پیکسل و 534 پیکسل در هر اینچ است. گلکسی اس 7 اج یک پردازنده اسنپدراگون 820 چهار هسته ای با دو هسته درحال اجرا در 1.6 گیگاهرتز و دو هسته در حال اجرا در 2.15 گیگاهرتز را در اختیار کاربران آمریکایی، قرار می دهد. به صورت جهانی، این گوشی دارای یک پردازنده اگزینوس 8890 هشت هسته ای با چهار هسته درحال اجرا در 1.6 گیگاهرتز و دو هسته درحال اجرا در 2.3 گیگاهرتز است. درکنار پردازنده 820 یک Adreno 530 GPU قرار دارد و در کنار پردازنده اگزینوس 8890 نیز Mali-T880 MP4 GPU قرار گرفته است. گلکسی اس 7 اج دارای رم 4 گیگابایتی DDR4 است و 32 گیگابایت حافظه داخلی به کاربران ارائه می دهد، با این وجود شما می توانید به وسیله کارت حافظه microSD تا 200 گیگابایت فضای اضافی در اختیار داشته باشید.

سامسونگ قابلیت های جدید و خوبی در دوربین این گوشی قرار داده است. همچنین به جای ارتقا از دوربین 16 به 21 مگاپیکسل، کمپانی تصمیم گرفت که سنسور جدید Dual Pixel 12 مگاپیکسلی را بر روی این گوشی قرار دهد. آنها روزنه را برای عکس هایی در نور کم تا f/1.7 بزرگتر کردند، همچنین برروی آن یک فاز تشخیص فوکوس خودکار جدیدتر، HDR خودکار، فلش ال ای دی و سیستم OIS قرار گرفته است. گلکسی اس 7 اج از یک لنز 5 مگاپیکسلی زاویه گسترده با روزنه f/1.7 و Live HDR برای دوربین جلوی خود استفاده می کند. این گوشی دارای یک باتری غیر قابل تعویض 2600 میلی آمپری با قابلیت Quick Charge 2.0 و قابلیت شارژ بی‌سیم است.

گلکسی اس 7 اج با ویژگی همیشه روشن صفحه نمایش به عمر بیشتر باتری کمک می کند. لبه های منحنی دوگانه این گوشی درواقع بسیاری از فاکتور خود را از دست داده؛ اما هنوز با ارائه برخی قابلیت های محدود با دسترسی سریع به چند قابلیت، گوشی را هوشیار نگه داشته است. از آنجایی که این گوشی محصول کمپانی سامسونگ است، شما می توانید هم از Android Pay و هم از Samsung Pay بهره ببرید که این باعث می شود شما در هر نقطه ای در دنیا بتوانید با موبایل خود خرید کنید. گلکسی اس 7 اج شامل یک مانیتور ضربان قلب، سنسور اکسیژن، شارژ بی‌سیم سریع و گواهینامه IP68 مقاومت در برابر آب و گرد و غبار هست. ابعاد گلکسی اس 7 اج 150.9 در 72.6 در 7.1 میلی متر و وزن آن 157 گرم است. این گوشی در رنگ های مشکی، سفید، طلایی و نقره ای با قیمت حدود 790 دلار در دسترس است.

ایسوس زنفون AR

گلکسی اس 7 اج و ایسوس زنفون AR

گوشی جدید ایسوس زنفون AR می تواند به یکی از بهترین گوشی های هوشمند سال 2017 تبدیل شود. این گوشی در رنگ مشکی با قاب فلز و صفحه چرم مصنوعی در پشت گوشی همراه شده است. این دستگاه با لبه های گرد و اسکنر اثر انگشتی که شبیه به یک دکمه خانه است، شباهت زیادی با گوشی گلکسی S7 سامسونگ دارد. این گوشی اولین گوشی هوشمند مبتنی بر پروژه تانگو است که هر دو واقعیت مجازی و واقعیت افزوده را در یک گوشی هوشمند به همراه سه لنز دوربین قرار داده است. همچنین ایسوس به بلندگوهای این گوشی صدایی باکیفیت بالا بخشیده است. آیا این گوشی این توانایی این را دارد که با گلکسی اس 7 اج سامسونگ رقابت کند؟

ایسوس زنفون AR دارای یک صفحه نمایش 5.7 اینچی Super AMOLED با کیفیت کواد اچ دی (رزولوشن 2560 در 1440 پیکسل) و تراکم پیکسلی 515 پیکسل در هر اینچ است. زنفون AR با پردازنده اسنپدراگون 821 چهار هسته ای با دو هسته با سرعت پردازش 1.6 گیگاهرتز و دو هسته در حال اجرا در 2.35 گیگاهرتز همراه شده است. همچنین برای مسائل گرافیکی در این گوشی از Adreno 530 GPU استفاده می شود. یکی از نسخه های زنفون AR دارای رم 6 گیگابایتی DRR4 است و 32 گیگابایت حافظه داخلی دارد که می توان آن را به وسیله کارت حافظه microSD تا 256 گیگابایت ارتقا داد. دیگر نسخه این گوشی نیز از یک رم 8 گیگابایتی برخوردار خواهد بود.

ایسوس، گوشی زنفون AR را به یک سیستم TriCam مجهز کرده که از سه دوربین پشت برای قابلیت های واقعیت افزوده، تانگو و جلوه های ویژه دیگر استفاده می کند. لنز دوربین این گوشی 23 مگاپیکسل است، یک لنز ردیابی حرکت و یک لنز سنجش عمیق با یک پروژکتور مادون قرمز نیز دارد. همچنین شامل لیزر فوکوس خودکار، 3X زوم اپتیکال، لرزشگیر اپتیکال 4 محور، فلش ال ای دی دو رنگ و دهانه دیافراگم f/2.0 می شود. زنفون AR از یک لنز 8 مگاپیکسلی زاویه گسترده با همان روزنه f/2.0، فوکوس خودکار و یک فلش ال ای دی برای دوربین جلو استفاده می کند که سلفی های بسیار خوبی در نور کم می گیرد و قابلیت برقراری تماس تصویری را در اختیار شما قرار می دهد. در این گوشی، یک باتری غیر قابل تعویض 3300 میلی آمپری با قابلیت Quick Charge 3.0 قرار دارد.

ایسوس زنفون AR قرار است به یکی از بهترین محصولات سال 2017 تبدیل شود. یک گوشی مبتنی بر تانگو و اولین گوشی هوشمندی است که دارای هر دو قابلیت واقعیت مجازی و واقعیت افزوده است. این گوشی از دوربین فوق العاده ای بهره می برد و بلندگوی هایی با صدای چشمگیری دارد. با تراشه NFC این گوشی و سنسور اسکنر اثر انگشت، شما می توانید به وسیله Android Pay از قابلیت پرداخت با موبایل نیز بهره ببرید. گوشی ایسوس زنفون  AR دارای ابعاد 158.7 در  77.7 در 9 میلی متر و وزن آن 170 گرم است و در رنگ مشکی با پوشش چرم مصنوعی در پشت گوشی در دسترس قرار می گیرد. این گوشی بایستی اوایل ماه آوریل و با قیمت چیزی حدود 600 دلار در دسترس کاربران قرار گیرد.

برنده مقایسه گوشی های گلکسی اس 7 اج و ایسوس زنفون AR

گلکسی اس 7 اج و ایسوس زنفون AR

بدون شک برنده مقایسه گوشی های گلکسی اس 7 اج و ایسوس زنفون AR نماینده ایسوس است؛ چرا که این گوشی یک صفحه نمایش Super AMOLED بزرگتر، پردازنده کمی بهتر، رم بیشتر و حافظه هم اندازه دارد. علاوه بر این از قابلیت های واقعیت افزوده، واقعیت مجازی، تانگو و DayDream برخوردار است. یک دوربین فوق العاده با قابلیت های بیشتر و کیفیت صدای بهتر در این گوشی به کار رفته است. شما همه این قابلیت ها را با قیمتی کمتر در اختیار خواهید داشت.

گلکسی اس 7 اج سامسونگ نیز یک دستگاه زیباتر نسبت به زنفون AR با ویژگی های بسیار زیاد و خوبی مثل سنسور ضربان قلب و سنسور اکسیژن است؛ اما سودمندی آنها برای بسیاری از مردم کاربردی ندارد. این گوشی دارای قابلیت شارژ بی‌سیم و گواهینامه IP68 مقاومت در برابر آب و گرد و غبار است؛ اما صفحه نمایش کوچکتر، پردازنده پایین تر، رم کمتر و قیمت بیشتر آن باعث می شود که ایسوس زنفون AR برنده واقعی این مقایسه باشد.

درباره این مقاله و داوری ما چیزی در ذهن دارید؟ شما کدام گوشی را برنده این مقایسه می دانید؟ آن را با ما به اشتراک بگذارید.

.

منبع: Androidheadlines

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    سلام مرسی خیلی مفید بود دمتون گرم خیلی سایت خوبی دارید حتی بهتر از زومیت

    پاسخ