;
coinex

صفحه نمایشی از جنس الماس قرار است تا از گوشی های هوشمند مراقبت کند

صفحه های شیشه ای الماسی

این روزها یکی از مشکلات اساسی که معمولا برای هر گوشی هوشمند می تواند اتفاق بیفتد، شکستن صفحه نمایشگر گوشی یا خراش برداشتن آن است. این مشکلات برای برخی ها خیلی می تواند گران تمام شود؛ ولی برای این دسته از کاربران یک خبر خوب داریم. به تازگی با همکاری یک کمپانی آمریکایی قرار است که صفحه های محافظ شیشه ای از جنس الماس به تولید انبوه برسند و به این دسته از مشکلات دست و پا گیر پایان دهند. جزییات ماجرا را در تکرا بخوانید.

صفحه های شیشه ای الماسی به زودی همه گیر خواهند شد

قبل از اینکه امسال تمام شود، شما می ‌توانید یک نمایشگر اسپرت که از صفحات شیشه الماس ساخته شده است، خریداری کنید. آیا از شایعاتی که مربوط به صفحه نمایش کریستال یاقوت کبود آیفون 6 چیزی به یاد دارید؟ آن زمان اخبار درباره این شایعه می گفتند که نمایشگر کریستال یاقوت کبود پس از الماس سخت ترین ماده در دنیاست.

درست است که سخت بودن این نوع نمایشگرها یک امتیاز محسوب می شود؛ ولی خوبی های صفحه های شیشه ای الماسی به همین جا ختم نمی شود. با توجه به گفته آدام خان، مدیر عامل شرکت Akhan Semiconductor، یک صفحه ای که از جنس الماس است برای شما یک محافظت بسیار بالا را به ارمغان می آورد، خب این خوبی از ده فرسخی هم معلوم است؛ اما امتیاز دیگر این نمایشگر چیست؟ ویژگی جالب دیگر، واضح تر بودن آن است که هر صفحه نمایشی که تا به حال دیده اید به این خوبی نمی تواند باشد. این کمپانی به صورت تخصصی از الماس، محصولاتی مناسب کارهای الکترونیکی می سازد.

صفحه های شیشه ای الماسی

به خاطر کمبود مواد تأمین کننده، خان می خواهد که صفحه های شیشه ای الماسی خود را فقط به یک کمپانی تولید کننده گوشی و یک کمپانی تولید کننده گجت‌های پوشیدنی پیشنهاد دهد.

همین الان کمپانی در حال ریختن برنامه و استراتژی است تا صفحه نمایش الماسی برای 10 تا 30 میلیون گوشی بسازد. ساکنان این شرکت همچنین برای کمتر از 1 میلیون گجت پوشیدنی نیز برنامه هایی در سر دارند. در اوایل کار نیز شرکت‌ های کوچک از این نمایشگرها به صورت محدود استفاده خواهند کرد.

از این‌ ها گذشته، قیمت یک گوشی با نمایشگر الماس برای یک کاربر زیاد آب خواهد خورد. برای مثال گوشی اچ تی سی یو اولترا با یک صفحه نمایش کریستال یاقوت کبود در تایوان حدود 920 دلار قیمت گذاری شده است. این گوشی ها با یک نمایشگر Super LCD 5 حدود 749 دلار قیمت دارند. شاید به نفع هر کاربری نباشد که این گوشی های خاص را بخرد، ولی افرادی که گوشی زیاد از دستشان می افتد و شرایطی دارند که احتمال خش افتادن روی گوشی بسیار زیاد است، حتما پرداخت چند هزار تومان اضافه می‌ تواند مناسب باشد.

خب حالا فرض کنید که یک نمایشگر الماسی با محافظ گوریلا گلس هم مجهز شود، حاصل یک نمایشگر فوق محکم خواهد بود که 6 برابر از نمایشگرهای عادی قوی ‌تر و 10 برابر محکم تر است. همچنین به قطعات الکترونیکی داخل گوشی کمک می‌ کند تا خنک‌ تر از حالت عادی باشند.

.

منبع: PhoneArena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر