;
coinex

نمایشگاه خودرو شیکاگو 2017 میلادی، بخش اول : آکورا

آکورا NSX مدل سال 1990 میلادی

آکورا (Acura) نام بخشی از شرکت خودروسازی ژاپنی هوندا (Honda) است. این بخش بطور تخصصی بر روی ساخت و طراحی خودروهای لوکس تمرکز نموده و از سال 1986 میلادی راهی بازارهای آمریکای شمالی شده است. این شرکت در حال حاضر خودروهایی با قابلیت های فنی بالا و مجلل در کلاسهای کوپه (Coupe)، سدان (Sedan) و کراس اوور (Crossover) را تولید می نماید. آکورا بیشتر با دو مدل افسانه ای خود شناخته می شود. این دو مدل که در سال 1990 میلادی به بازارهای جهانی عرضه شدند شامل مدل اینتگرا (Integra) و ابرخودروی NSX بود که با طراحی خاص و ساخته شدن از آلومینیوم خود توانست قدرت خودروسازان ژاپنی را به رخ رقبا کشاند. به علاوه آکورا اولین برند لوکس ژاپنی بود که به بازار عرضه شد و توانست به جایگاهی مناسب و  سطح بالا در بازار ایالات متحده و کانادا دست پیدا نماید.

امسال این شرکت با پنج مدل پا به نمایشگاه خودروی شیکاگو گذاشته است. این پنج مدل عبارتند از ILX، MDX، NSX، RDX، RLX و TLX که در ادامه به معرفی و بررسی اجمالی آنها خواهیم پرداخت.

آکورا ILX

آکورا ILX کوچک ترین نمونه سدان تولیدی شرکت آکورا است. این خودرو بر اساس پلت فرم نسل قبلی هوندا سیویک (Honda Civic) ساخته شده است. این خودروی کوچک ولی لوکس و مجلل با توجه به جثه خود بیشتر مناسب خریداران جوان است. از رقبای این خودرو در بازار می توان به آئودی A3، بیوک ورانو (Buick Verano)، مرسدس بنز CLA و تیپ های بالا و مجهز فورد فیوژن (Ford Fusion) اشاره کرد.

این خودرو در سه تیپ مختف ILX، ILX with Premium Package و ILX Tech Plus به خریداران عرضه می گردد. علاوه بر این به غیر از تیپ ساده و پایه ILX، بقیه مدل های این خودرو قابلیت تجهیز به پکیج سفارشی اسپرت A-Spec را نیز دارند.

موتور و پیشرانه

پیشرانه این خودرو یک موتور چهار سیلندر 2.4 لیتری بوده که توانایی تولید نیرویی برابر با 201 اسب بخار را دارد. قدرت تولیدی موتور نیز توسط یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک دو کلاچه به چرخ های جلویی خودرو منتقل می گردد. مصرف سوخت آکورا ILX نیز طبق اعلام EPA برابر با 25 مایل با هر گالن سوخت (معادل 9.4 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر شهری و 35 مایل با هر گالن سوخت (معادل 6.7 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر بزرگراهی اعلام شده است.

امکانات و تجهیزات کمکی، امنیتی و رفاهی

این خودرو قابلیت حمل پنج سرنشین را داشته و از سیستم های کمکی رانندگی و امنیتی مانند سیستم کنترل کشش (Traction Control)، سیستم کنترل پایداری (Stability Control)، سیستم جلوگیری از برخورد در بخش جلویی خودرو با ترمز اتوماتیک (Forward Collision Warning with Automatic Brake) و سیستم حفظ حرکت خودرو بین خطوط (Lane Keep Assist) استفاده می کند. از دیگر امکانات آکورا ILC می توان به سیستم تشخیص نقاط کور خودرو، دوربین عقب خودرو، سیستم هشدار ترافیک در بخش عقبی (Rear Cross Traffic Alert)، چراغهای روشنایی در روز مجهز به لامپهای LED و کیسه های هوای جانبی پرده ای اشاره کرد.

نمای کابین و طراحی داخلی آکورا ILX مدل سال 2017 میلادی
نمای کابین و طراحی داخلی آکورا ILX مدل سال 2017 میلادی

آکورا ILX علاوه بر امکاناتی که در بالا به آنها اشاره شد از تجهیزاتی کمکی رانندگی و رفاهی دیگری نیز مانند سیستم کنترل سرعت تطبیقی (Adaptive Cruise Control)، سیستم کمکی حرکت در سراشیبی (Hill Start Assist)، سامانه اطلاعاتی و ارتباطی مخصوص شرکت آمورا با نام AcuraLink، سیستم ناوبری ماهواره ای، اتصال بدون سیم از طریق سیستم بلوتوث، رادیوهای ماهواره ای، ورودی USB، ورودی AUX، سیستم تهویه مطبوع دوگانه اتوماتیک (Dual Zone Climate Control)، ورود به خودرو و روشن کردن بدون استفاده از کلید (Keyless)، صندلی های جلویی مجهز به گرمکن، غربیلک فرمان تلسکوپی و قابل تنظیم، چراغهای مه شکن و سقف شیشه ای نیز سود برده که در مجموع این خودرو را به کابینی راحت و کاربردی تبدیل می کند.

قیمت

این خودرو در شهر ماریسویل (Marysville) ایالت اوهایو (Ohio) کشور ایالات متحده ساخته می شود. قیمت این خودرو در تیپ پایه معادل 27.900 دلار (معادل 117 میلیون تومان) است. آکورا ILX در بالاترین تیپ و بیشترین سطح تجهیزات قیمتی در حدود 37.000 دلار  (معادل 155 میلیون تومان) خواهد داشت.

آکورا MDX

آکورا برای سال 2017 میلادی مدل MDX خود را مورد باز طراحی قرار داده و نسل جدیدی از این خودرو را به بازارهای جهانی ارائه نموده است. این خودروی شاسی بلند سایز بزرگ برای سال جدید به امکانات و تجهیزات جدیدی نیز مجهز شده است. از جمله این امکانات می توان به رینگها و تایرهای بزرگتر، سیستم های کمکی رانندگی متنوع تر و جدیدتر مانند دوربین 360 درجه و تجهیزات ارتباطی بروز اشاره کرد. این خودرو با توجه به سطح امکانات و تجهیزات رقبایی مانند ب ام و X5 و بیوک انکلیو (Buick Enclave) را به عنوان رقیب پیش رو دارد. نسل جدید این خودرو در نمایشگاه خودروی شیکاگو به نمایش گذاشته شده است.

موتور و پیشرانه

آکورا MDX از یک موتور شش سیلند خورجینی استفاده می کند. این موتور 3.5 لیتری قدرتمند توانایی تولید نیرویی برابر به 290 اسب بخار را دارد. نیروی تولیدی این موتور توسط یک جعبه دنده نه سرعته به چرخ ها منتقل می گردد. این خودرو در دو مدل دیفرانسیل جلو (FWD) و چهار چرخ متحرک (AWD) در دسارس بوده و خریداران می توانند یکی از این دو مدل را انتخاب نمایند.

بر اساس اعلام EPA مصرف سوخت این خودرو در حالت دیفرانسیل جلو برابر با 20 مایل با هر گالن سوخت (معادل 11.7 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر شهری و 27 مایل (معادل 8.7 لیتر در هر 100 کیلومتر) در مسیرهای بزرگراهی است. مصرف گونه چهار چرخ متحرک این خودرو اندکی بیشتر بوده و توانایی پیمودن مسافتی معادل 19 مایل با هر گالن سوخت (معادل 12.4 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر شهری و 26 مایل (معادل 9 لیتر در هر 100 کیلومتر) در بزرگراه را دارد.

امکانات و تجهیزات کمکی، امنیتی و رفاهی

بسته به نوع و چیدمان کابین این خودرو قابلیت تجهیز به شش و هفت صندلی را دارد. آکورا MDX به صورت استاندارد به بسته امنیتی و کمکی مخصوص آکورا (AcuraWatch) مجهز شده است. از امکانات موجود در این بسته می توان به سیستم هایی مانند سامانه جلوگیری از برخورد در جلو با ترمز اتوماتیک، سیستم هشدار خروج از خطوط جاده، سیستم حفظ حرکت خودرو بین خطوط، کنترل سرعت تطبیقی (Adaptive Cruise Control) و دوربین بخش عقبی خودرو اشاره کرد.

تجهیزات امنیتی این بسته نیز شامل سنسورهای پارک در دو بخش عقب و جلوی خودرو، سیستم هشدار وجود ترافیک و مانع در بخش عقبی خودرو، سیستم نمایش نقاط کور خودرو و چراغهای نور بالای اتوماتیک می شوند. سیستم کنترل پایداری و سامانه کنترل کشش نیز بصورت استاندارد بر روی این خودرو قرار گرفته  است. آکورا MDX علاوه بر تجهیز به ایربگهای جلویی و جانبی پرده ای، به کیسه های هوای مخصوص زانوهای راننده (Knee Airbag) نیز مجهز شده است.

از تجهیزات رفاهی و سرگرمی موجود در این خودرو می توان به رادیوهای ماهواره ای، ورود و استارت خودرو بدون نیاز به کلید، قابلیت روشن کردن خودرو بوسیله کنترل از راه دور، پشتیبانی از حداکثر شش پورت USB مجزا، آیینه های جانبی با قابلیت جمع شدن به صورت الکتریکی، غربیلک فرکان مجهز به گرمکن، رینگ های بزرگ 20 اینچی در دو طرح مختلف، سیستم ناوبری ماهواره ای، ارتباط با تلفن های همراه هوشمند از طریق سیستم ارتباطی بدون سیم بلوتوث، سیستم تهویه اتوماتیک سه گانه به صورت مجزا برای صندلی های ردیف جلو و ردیف دوم (Tri Zone Climate Control)، سیستم سرگرمی و چند رسانه مجزا برای ردیف دوم صندلی ها، صندلی های ردیف جلو با قابلیت گرم و سرد شدن، صندلی های ردیف دوم مجهز به گرمکن و تزئینات با استفاده از چوب اشاره کرد.

قیمت

آکورا MDX با قیمت پایه ای در حدود 43.950 دلار (معادل 185 میلیون تومان) با بازار عرضه شده و در بالاترین سطح تجهیزات و امکانات رفاهی و ایمنی با قیمتی در حدود 55.000 دلار (معادل 230 میلیون تومان) به مشتریان عرضه خواهد شد.

آکورا NSX

مدل سوپر اسپرت NSX شرکت آکورا به نوعی گل سر سبد محصولات این خودروساز بحساب می آید که مدل سال 2017 میلادی آن در نمایشگاه خودروی شیکاگو به نمایش گذاشته شده است. این خودروی دو سرنشینه، نمونه ای بهینه سازی شده و مدرن از مدل افسانه ای NSX دهه 1990 این شرکت بوده و با استفاده از یک موتور شش سیلندر خورجینی مجهز به سیستم توربوشارژر دوگانه و موتورهای الکتریکی عملکرد فوق العاده را از خود به نمایش می گذارد. از رقبای اصلی این خودرو می توان به مدل i8 شرکت ب ام و ، آئودی R8 و پورشه 911 اشاره کرد.

موتور و پیشرانه

پیشرانه این ابر خودرو از یک موتور 3.5 لیتری شش سیلندر دیزل مجهز به سیستم توربوشارژر دوگانه تشکیل شده که توانایی تولید نیرویی برابر با 500 اسب بخار را دارد. این موتور در بخش عقبی خودرو قرار گرفته و با کمک دو موتور الکتریکی موجود در بخش جلویی، قابلیت های دینامیکی بسیار مناسبی را برای این خودرو به ارمغان می آورد. نیروی تولیدی توسط یک جعبه دنده نه سرعته اتوماتیک مجهز به کلاچ دوبل به چرخها منتقل می گردد.

نیروی تولیدی کل سیستم پیشرانه این خودرو شامل موتور دیزل و دو موتور الکتریکی برابر با 573 اسب بخار بوده و گشتاور تولیدی آن نیز معادل 476 پاوند بر فوت (برابر با 645 نیوتون متر) خواهد بود. مصرف سوخت آکورا NSX نیز برابر با 21 مایل با هر گالن سوخت (معادل 11.2 لیتر در هر 100 کیلومتر) در شهر و 22 مایل با هر گالن سوخت‌ (معادل 10.7 لیتر در هر 100 کیلومتر) در بزرگراه اعلام شده است.

امکانات و تجهیزات کمکی، امنیتی و رفاهی

از امکانات و تجهیزات موجود در آکورا NSX مدل سال 2017 میلادی می توان به قابلیت انتخاب چهار مدل مختلف رانندگی، سیستم راهیابی ماهواره ای، تهویه مطبوع دوگانه اتوماتیک، سیستم صوتی حرفه ای و با کیفیت بسیار بالا، رادیوهای ماهواره ای، صندلی های مجهز به گرمکن و صفحه نمایش 7 اینچی لمسی اشاره کرد.

صندلی ها و غربیلک فرمان با قابلیت تنظیم به صورت الکتریکی، سیستم استارت موتور بدون نیاز به کلید، سیستم کنترل سرعت، سیستم ورود به خودرو بدون نیاز به کلید، خروجی برق 12 ولت، 2 پورت USB، پشتیبانی از نرم افزارهای Apple CarPlay و Android Auto، ورودی AUX، در موتور (Hood) و سقف و باله عقب (Spoiler) ساخته شده از فیبر کربن، صندلی های با روکش چرم و دیسک های ترمز ساخته شده از سرامیک و کربن نیز از دیگر امکانات و قابلیتهای موجود در این خودرو است.
از امکاناتی امنیتی و کمکی رانندگی موجود در  آکورا NSX نیز می توان به سیستم کنترل کشش، کنترل لغزش، ایربگهای موجود برای پای راننده، دوربین عقب، سیستم جلوگیری از برخورد با ترمز اتوماتیک و سنسورهای پارک در دو بخش عقبی و جلویی خودرو اشاره کرد.

قیمت:

آکورا NSX نیز مانند آکورا ILX در شهر ماریسویل (Marysville) ایالت اوهایو (Ohio) کشور ایالات متحده ساخته می شود. قیمت پایه این خودرو نیز برابر با 158.000 دلار (معادل 665 میلیون تومان) اعلام شده است.

آکورا RDX

آکورا مدل RDX خود را برای رقابت در بین خودروهای شاسی بلند سایز کوچک طراحی و به بازارهای جهانی ارائه نموده است. این خودرو رقبایی مانند مانند آئودی Q5، ب ام و X3، لکسوس NX و لینکلن MKC را در پیش رو دارد. مدل 2017 این خودرو نیز مانند مدل سال 2016 میلادی بوده و بدون تغییر به بازارهای ارائه می گردد.

موتور و پیشرانه

آکورا RDX از یک موتور شش سیلندر خورجینی 3.5 لیتری استفاده کرده و حداکثر نیروی تولیدی آن برابر با 279 اسب بخار است. گشتاور تولیدی این خودرو نیز معادل 252 پاوند بر فوت (معادل 341 نیوتون متر) است. این خودرو قابلیت غیر فعال سازی سیلندرها در مواقع غیر ضروری ر نیز داشته که مصرف سوخت آن را دچار کاهشی محسوس می نماید. بر اساس اعلام EPA مصرف آکورا RDX گونه چهار چرخ متحرک (AWD) در مسیرهای شهری برابر 19 مایل با هر گالن سوخت (معادل 12.3 لیتر در هر 100 کیلومتر) و 27 مایل با هر گالن سوخت (معادل 8.7 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر بزرگراهی است.

گونه دیفرانسیل جلو (FWD) این خودرو اندکی کم مصرفتر بوده و توانایی پیمودن مسیری معادل 20 مایل با هر گالن سوخت (معادل 11.7 لیتر در هر 100 کیلومتر) در شهر و 28 مایل با هر گالن سوخت (معادل 8.4 لیتر در هر 100 کیلومتر) در بزرگراه را دارد. سیستم انتقال قدرت این خودرو بصورت استاندارد توسط یک جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک به چرخهای جلویی می گردد. البته این خودرو قابلیت سفارش به صورت چهار چرخ متحرک را نیز دارد.

امکانات و تجهیزات کمکی، امنیتی و رفاهی

آکورا RDX مانند بقیه مدلهای تولیدی این خودروساز به صورت استاندارد مجهز به فهرست بلندی از تجهیزات ایمنی، کمک رانندگی و رفاهی شده است. بسته AcuraWatch که بر روی این خودرو نصب شده امکاناتی مانند سیستم کنترل سرعت تطبیقی، ترمزهای اضطراری در هنگام وجود مانع در بخش جلویی خودرو، سیستم هشدار خروج و حفظ حرکت در بین خطوط جاده را به آکورا RDX اضافه می نماید.

از دیگر تجهیزات استاندارد و سفارشی موجود برای این خودرو می توان به سیستمهای کنترل کشش و کنترل لغزش، سنسورهای پارک در عقب و جلوی خودرو، دوربین عقبی، سیستم تشخیص مانع و ترافیک در بخش عقبی خودرو، سیستم نمایش نقاط کور و ایربگ های جلو و پرده ای جانبی اشاره کرد.

از دیگر تجهیزات کمکی رانندگی آکور RDX می توان به سیستمهایی مانند سامانه کمکی حرکت در سراشیبی (Hill Start Assist)، برف پاکنهای مجهز به سنسورهای حساس به بارش باران، آیینه های جانبی مجهز به گرمکن و سیستم صوتی حرفه ای و بسیار با کیفیت، ورودی های USB و AUX، صندلیهای جلویی مجهز به گرمکن، سیستم تهویه مطبوع دوگانه با خروجی های مجزا برای صندلی ها عقبی، ورود و استارت خودرو بدون نیاز به کلید، قابلیت روشن کردن خودرو بوسیله کنترل از راه دور (Remote Start)، پوشش چرمی ابزار و ادوات و صندلیها، در صندوق عقب الکتریکی، چراغهای مه شکن و چراغهای جلویی با استفاده از لامپهای LED اشاره کرد.

قیمت

آکورا RDX در مدل استاندارد و پایه قیمتی در حدود 35.500 دلار (معادل 150 میلیون تومان) داشته و قیمت آن در بالاترین سطح تجهیزات به 50.000 دلار (معادل 210 میلیون تومان) می رسد. این خودرو در ایست لیبرتی (East Liberty) واقع در ایالت اوهایو ایالات متحده ساخته و به بازار عرضه می گردد.

آکورا RLX

آکورا RLX خودرویی است در کلاس سدانهای لوکس که رقبایی مانند ب ام و سری 5 و مرسدس بنز کلاس E را در مقابل خود دارد. این خودروی پنج نفره علاوه بر تجهیز به یک موتور بنزینی شش سیلندر خورجینی، در یم نمونه هیبریدی نیز به مشتریان ارائه می گردد.

موتور و پیشرانه

آکورا RLX همانطور که پیشتر نیز اشاره شد قابلیت تجهیز به دو موتور را دارد. موتور هیبریدی این خودرو یک نمونه شش سیلندر خورجینی با حجم 3.5 لیتر بوده که توانایی تولید نیرویی برابر با 377 اسب بخار را دارد. نمونه بنزینی آکورا RLX نیز با حجم 3.5 لیتر بوده که نیرویی برابر با 310 اسب بخار را در اختیار راننده قرار می دهد. مدل بنزینی این خودرو از یک جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک استفاده می کند که نیروی تولیدی موتور را به چرخهای جلو منتقل می کند. گیربکس نمونه هیبریدی نیز هفت سرعته اتوماتیک بوده که نیروی موتور را به تمامی چرخهای خودرو منتقل می نماید.

بر اساس آمار و ارقام EPA، مصرف سوخت آکورا RLX بنزینی برابر با 21 مایل با هر گالن سوخت (معادل 11.2 لیتر در هر 100 کیلومتر) در مسیرهای شهری بوده و مصرف آن در بزرگراه ها برابر با 30 مایل با هر گالن سوخت (معادل 7.8 لیتر در هر 100 کیلومتر) است. مدل هیبریدی نیز قابلیت پیمودن مسافتی 29 مایلی را با هر گالن سوخت (معادل 8.1 لیتر در هر 100 کیلومتر) در مسیرهای شهری داشته و توانایی طی کردن مسیر 30 مایلی را با هر گالن سوخت (معادل 7.8 لیتر در هر 100 کیلومتر) در بزرگراه ها دارد.

امکانات و تجهیزات کمکی، امنیتی و رفاهی

از امکانات و تجهیرات موجود برای آکورا RLX می توان به سیستم کنترل سرعت تطبیقی، سیستم ناوبری ماهواره ای، سیستم اطلاعاتی / سرگرمی (Infotainment) ، نمایش اطلاعات در مقابل راننده (Head Up Display یا HUD)، رادیوهای ماهواره ای، سیستم ارتباطی بدون سیم بلوتوث برای اتصال به گوشی های تلفن همراه هوشمند، ورودی USB، صندلی های مجهز به گرمکن در جلو و پوشش چرمی تمامی صندلی ها، غربیلک فرمان مجهز به گرمکن، چراغهای مه شکن و شیشه عقب مجهز به قابلیت کاهش شدت نور اشاره کرد.

این خودرو علاوه بر آنچه که گفته شد مجهز به سیستمهای ایمنی و کمکی رانندگی زیادی نیز شده است. از نمونه های این تجهیزات می توان به سیستم کنترل کشش، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، دوربین بخش عقبی خودرو، دوربین محیط اطراف خودرو با زاویه دید 360 درجه، سنسورهای پارک عقب و جلوی خودرو، سیستم جلوگیری از برخورد با موانع به همراه ترمز اتوماتیک در جلوی خودرو، سیستم حفظ حرکت در بین خطوط جاده، سیستم نمایش نقاط کور خودرو، سیستم نمایش وجود موانع و ترافیک در بخش عقبی خودرو و ایربگ های جلویی، جانبی و پرده و همچنین کیسه هوای مخصوص پای راننده اشاره نمود.

قیمت

آکورا RLX در مدل پایه قیمتی برابر با 54.500 دلار (معادل 228 میلیون تومان) در مدل بنزینی و 61.000 دلار (معادل 256 میلیون تومان) در نمونه هیبریدی داشته و در بالاترین سطح تجهیزات و امکانات با قیمتی برابر با 72.000 دلار (معادل 302 میلیون تومان) به مشتریان ارائه می گردد.

آکورا TLX

آکورا TLX‌ خودرویی است در کلاس بدنه سدانهای سایز کوچک که به رقابتی بسیار سخت با خودروهای بسیار محبوب و مشهوری مانند آئودی A4، ب ام و سری 3، کادیلاک ATS، جاگوار XE، لکسوس IS و مرسدس بنز کلاس C مشغول است. این خودرو نیز مانند مدل RDX نسبت به سال قبل دچار تغییر خاصی نشده و با همان مشخصات پا به نمایشگاه خودروی شیکاگو گذاشته است.

موتور و پیشرانه

برای آکورا TLX دو نوع پیشرانه وجود دارد. نمونه اول یک موتور 2.4 لیتری چهار سیلندر بوده که توانایی تولید نیرویی برابر با 206 اسب بخار را دارد. این مدل با استفاده از یک جعبه دنده هشت سرعته که نیروی تولیدی موتور را به چرخهای جلویی منتقل می کند، به بازارهای جهانی عرضه می گردد. موتور دوم نیز یک نمونه پر قدرت شش سیلندر خورجینی با حجم 3.5 لیتر بوده که توانایی تولید نیرویی برابر با 290 اسب بخار را دارد. این مدل نیز با استفاده از یک جعبه دنده نه سرعته اتوماتیک پیشترفته نیروی تولیدی موتور خود را به تمامی چرخ ها و یا تنها به چرخهای جلویی منتقل می نماید. تمامی مدلهای این خودرو نیز به تکنولوژی فرماندهی به هر چهار چرخ مجهز شده اند.

بر اساس اعلام EPA مصرف سوخت آکورا TLX چهار سیلندر برابر با 24 مایل با هر گالن سوخت (معادل 9.8 لیتر در هر 100 کیلومتر) در شهر و 35 لیتر با هر گالن سوخت (معادل 6.7 لیتر در هر 100 کیلومتر) در بزرگراه است. نمونه شش سیلندر این خودرو نیز در گونه دیفرانسیل جلو برابر با 21 مایل با هر گالن سوخت (معادل 11.2 لیتر در هر 100 کیلومتر) در شهر و 34 مایل با هر گالن سوخت (معادل 6.9 لیتر در هر 100 کیلومتر) در بزرگراه است. نمونه چهار چرخ متحرک این موتور شش سیلندر خورجینی نیز مصرفی برابر با 21 مایل با هر گالن سوخت (معادل 11.2 لیتر در هر 100 کیلومتر) در شهر و 31 مایل با هر گالن سوخت (معادل 7.6 لیتر در هر 100 کیلومتر) در بزرگراه دارد.

امکانات و تجهیزات کمکی، امنیتی و رفاهی

آکورا TLX نیز به بیشتر امکانات و قابلیت های موجود در صنعت خودرو مجهز شده است. سیستم هایی مانند کنترل کشش، کنترل پایداری، هشدار وجود مانع در بخش جلویی خودرو به همراه ترمز اتوماتیک، سیستم هشدار و حفظ مسیر حرکت خودرو بین خطوط جاده، نمایش نقاط کور خودرو، سنسورهای پارک در بخشهای عقبی و جلویی، دوربین بخش عقبی، هشدار وجود مانع و ترافیک در بخش عقبی خودرو و ایربگ های دوبل جلو به همراه کیسه های هوای پرده ای جانبی از امکانات موجود در این خودرو هستند.

آکورا TLX در مدل پایه و به صورت استاندار به امکانات و تجهیزات رفاهی و کمکی رانندگی مانند سامانه کمکی حرکت در سراشیبی، کنترل سرعت تطبیقی، برف پاکن های خودکار حساس به بارش باران، آیینه های جانبی مجهز به گرمکن، سیستم راهیابی ماهواره ای، سیستم اتصال بدون سیم بلوتوث، سیستم صوتی پیشرفته همراه با پشتیبانی از رادیوهای ماهواره ای و پورت های USB و AUX، سیستم تهویه مطبوع دوگانه اتوماتیک (Dual Zone Climate Control)، ورود به خودرو بدون نیاز به کلید و استارت زدن خودرو بدون نیاز به کلید، صندلی های جلوی مجهز به گرمکن و سردکن مجهز شده است.

قیمت

قیمت مدل پایه آکورا TLX برابر با 31.900 دلار (معادل 134 میلیون تومان) بوده و در بالاترین سطح تجهیزات و امکانات تا رقم 48.500 دلار (معادل 203 میلیون تومان) افزایش قیمت پیدا خواهد کرد. آکورا TLX همانند مدل ILX در شهر ماریسویل (Marysville) ایالت اوهایو (Ohio) کشور ایالات متحده تولید می گردد.

تولیدات شرکت خودروسازی آکورا در نمایشگاه خودروی شیکاگو در یک نگاه

TLX V6 TLX RLX-H RLX RDX NSX MDX ILX
6 4 6 6 6 6 6 4 تعداد سیلندر
3500 2400 3500 3500 3500 3500 3500 2400 حجم موتور (سی سی)
290 206 377 310 279 573 290 201 قدرت (اسب بخار)
11.2 9.8 8.1 11.2 12.3 11.2 11.7 9.4 مصرف سوخت  (شهر- لیتر)
6.9 6.7 7.8 8.7 8.7 10.7 8.7 6.7 مصرف سوخت (بزرگراه – لیتر)
Sedan Sedan Sedan Sedan SUV Sport SUV Sedan کلاس بدنه
 دنده9  دنده9  دنده9  دنده9  دنده6  دنده9  دنده9  دنده8 گیربکس
165 134 256 228 150 665 185 117 قیمت پایه جهانی (میلیون تومان)

منبع:

وب سایت رسمی نمایشگاه خودروی شیکاگو

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر