;
coinex

گوشی آنر 6 ایکس در برابر آنر 8 : کدام یک ارزش خرید را دارند؟

گوشی آنر 6 ایکس

همانطور که می دانید سری گوشی های هوشمند آنر از پرفروش ترین های شرکت هواوی هستند. امروز در تکرا قصد داریم که دو گوشی هوشمند این سری را که تفاوت عمده در قیمت دارند باهم مقایسه کنیم. شاید مقایسه یک دستگاه 250 دلاری با یک دستگاه 400 دلاری عادلانه نباشد. امروز گوشی آنر 6 ایکس را با آنر 8 در برابر هم قرار داده ایم تا بدانیم کدام یک برای خرید به صرفه تر هستند. در ادامه با ما همراه باشید.

گوشی آنر 6 ایکس در برابر آنر 8

سخت افزار + کیفیت ساخت

honor-8-6x-1

هردو گوشی هوشمند نام برده شده از دستگاه های مقرون به صرفه به شمار می آیند، برخی بر این باورند که دستگاه های ارزان قیمت کیفیت ساخت خوبی ندارند؛ اما گوشی آنر 6 ایکس و آنر 8 هردو دارای کیفیت ساخت بالایی هستند. آنر 6 ایکس یک دستگاه ساخته شده از جنس فلز است که خمیدگی درخشان در آن وجود دارد و در مقابل، آنر 8 از جنس آلومینیوم ساخته شده که اثر چشم نوازی را به نمایش گذاشته است.

انتخاب بین این دو از روی کیفیت ساخت دشوار است چراکه هردو کیفیت ساخت خوبی دارند و انتخاب بین جنس ساخت آن ها می تواند یک بحث سلیقه ای باشد.

honor-6x-uk

طراحی تمام شیشه ای مزیت ها و عوارض جانی خاص خود را دارد. یک دستگاه تمام شیشه ای از لحاظ ظاهری زیباتر است؛ اما شاید مقاومت کمتری را هم داشته باشد. جنس شیشه ای آنر 8 بسیار زیبا است و شاید از لحاظ ظاهری نسبت به آنر 6 ایکس برتری داشته باشد.

به صورت کلی گوشی آنر 6 ایکس هواوی طرفداران بیشتری را دارد و جنس ساخت آن باعث بر ایجاد تفاوت قیمت در این دو دستگاه شده است. تا به اینجا گوشی هوشمند آنر 8 هواوی ارزش بیشتری را برای خرید دارد.

Capture

آنر 8 آنر 6 ایکس
سیستم عامل Android 6.0.1, EMUI 4.1 Android 6.0.1, EMUI 4.1
پردازنده Kirin 950 Kirin 655
صفحه نمایش 5.2-inch 1080p LCD 5.5-inch 1080p LCD
حافظه 32/64GB+SD 32/64GB+SD
رم 4GB 3GB/4GB
دوربین اصلی 12MP+12MP 12MP+2MP
دوربین سلفی 8MP 8MP
باتری 3,000mAh 3,340mAh
USB شارژ سریع، USB-C microUSB، 5V/2A
سنسور اثر انگشت دارد دارد

honor6x-2812

نرم افزار و عملکرد

از لحاظ نرم افزاری هردو دستگاه موجود در یک رده قرار دارند، اندروید 7.0 نوقا به عنوان آخرین آپدیت اندروید برای هردو گوشی هوشمند نام برده شده منتشر می شود. آنر 8 مدتی دیگر قرار است که این آپدیت به صورت کلی دریافت کند و  این آپدیت برای گوشی آنر 6 ایکس در ماه آوریل منتشر خواهد شد. هردو گوشی هوشمند این مقایسه دارای رابط کاربری 4.1 EMUI مبتنی بر اندروید 6.0.1 مارشمالو هستند.

آپدیت نوقا برای دستگاه های آنر هواوی یک معامله بزرگ به شمار می آید، چراکه رابط کاربری EMUI 5 با این آپدیت برای دستگاه منتشر خواهد شد که بهبود بیشتری را نسبت به نسخه قبلی یعنی 4.1 EMUI دارد. هردو دستگاه دارای الگوی یکسان رابط کاربری هستند.

emui5-2

بحث نرم افزاری در هردو گوشی هوشمند آنر 6 ایکس و آنر 8 یکسان است؛ اما با انتشار آپدیت اندروید نوقا انتظار می رود که ویژگی های جدید نرم افزاری به آن ها اضافه شود. انتظار می رود که ویژگی های جدید اپلیکیشن دوربین برای استفاده از سنسور دوم در هردو وجود داشته باشد.

گوشی آنر 8 در طی چند هفته آینده آپدیت اندروید 7.0 نوقا را با رابط کاربری EMUI 5 دریافت می کند و آنر 6 ایکس باید مدت زمان بیشتری منتظر انتشار آن باشد. این امر باعث می شود که آنر 8 ارزش بیشتری را برای خریدن داشته باشد.

باتری و شارژ

honor-8-6x-2

مسلما صفحه نمایش بزرگ نیاز به باتری قدرتمندتری دارد. باتری گوشی هوشمند آنر 6 ایکس هواوی 11 درصد قدرتمندتر است و طول عمر خوبی را ارائه می دهد.

به صورت کلی هردو گوشی عمر باتری خوبی را دارند و شارژ کامل آن ها به طور متوسط یک روز را اداره می کند، همچنین گزینه صرفه جویی از باتری در هردو دستگاه موجود است که قدرت پردازشی آن ها را برای مصرف شارژ کمتر پایین می آورد. گوشی هوشمند آنر 8 هواوی به ویژگی شارژ سریع مجهز است، همین باعث شده تا یک گام از آنر 6 ایکس جلوتر باشد. در این مرحله ارزش خرید مقداردهی نمی شود و شارژ سریع به نیاز کاربر بستگی خواهد داشت.

دوربین

honor-8-6x-3

گوشی آنر 6 ایکس و آنر 8 هردو به دوربین دوگانه مجهز هستند. گوشی هوشمند آنر 8 به دو سنسور 12 مگاپیکسلی مجهز شده  که کیفیت نسبتا خوبی را به نمایش می گذارد؛ اما سنسور 12 مگاپیکسلی در کنار سنسور 2 مگاپیکسلی آنر 6 ایکس عملکرد بهتری را دارد و تصاویر را زنده تر به ثبت می رساند.

تصویر گرفته شده با دوربین آنر 6 ایکس

6x-1

تصویر گرفته شده با آنر 8

8-1

به صورت کلی دوربین اصلی آنر 6 ایکس عملکرد بهتری را دارد و تصاویر با کیفیت تری را نسبت به آنر 8 به ثبت می رساند و یکی از بهترین گوشی های هوشمند ارزان قیمت با دوربین باکیفیت است. دوربین سلفی آنر 8 کیفیت بهتری را دارد؛ اما در نهایت آنر 6 ایکس در این مرحله بیشترین ارزش را برای خرید دارد.

کلام آخر

honor-6x-vs-honor-8-1

هردو گوشی هوشمند مقرون به صرفه هستند؛ اما گوشی آنر 8 قیمت بالاتری را نسبت به آنر 6 ایکس دارد. در زمان خرید باید به تمامی ویژگی ها و جزئیات دقت کرد. همانطور که اعلام شد آنر 8 زودتر از آنر 6 ایکس، آپدیت اندروید 7.0 نوقا را با رابط کاربری EMUI 5 دریافت می کند و در مقایسه انجام شده عملکرد بهتری را هم داشته است. به صورت کلی گوشی هوشمند آنر 8 ارزش بیشتری را برای خرید دارد. نظر شما درباره این مقاله چیست؟ شما کدام یک را برای خرید انتخاب می کنید؟

منبع: androidcentral

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    سلام
    ممنون بابت راهنمایتون
    ولی الانو امروز قیمت 6 ایکس بالاتره و حدود صد هزار تومن بالاتره
    و 8 لایت اندرویدش هفت شد ولی 6 ایکس همچنان مارشملوئه

    پاسخ