;
coinex

نمایشگاه خودروی شیکاگو 2017 میلادی، بخش ششم: ب ام و

شرکت خودروسازی آلمانی ب ام و

شرکت Bavarian Motor Works که بیشتر با نام ب ام و (BMW) شناخته می  گردد، یک خودروساز آلمانی بوده که بدون شک یکی از بزرگترین، بهترین و محبوب  ترین خودروسازان جهان بحساب می آید. شرکت ب ام و در سال 1916 میلادی تاسیس شده و مقر اصلی آن در شهر مونیخ (Munich) کشور آلمان واقع شده است. این شرکت در حال حاضر مالک دو کمپانی خودرو سازی بریتانیایی مینی (Mini) و رولز رویس (Rolls Royce) نیز بحساب می آید.

این شرکت در اوایل قرن بیستم میلادی به ساخت موتورسیکلت و موتور هواپیما نیز مشغول بود. این شرکت در دهه 1960 میلادی مدل افسانه ای 2002 خود را طراحی نمود که به سرعت به یکی از محبوب ترین و مشهورترین نمونه های تولیدی این شرکت تبدیل شد. این خودرو در کنار وزن بسیار کم و مصرف بسیار مناسب خود قابلیت های دینامیکی فوق العاده را از خود نشان می داد.

شرکت ب ام و در حال حاضر به تولید انواع خودروهای لوکس و اسپرت مشغول بوده و خودروهای این شرکت در تمامی کلاسهای بدنه اعم از مینی تا سوپر اسپرت جزو بهترین های موجود در بازار بحساب می آیند.این شرکت برای نمایشگاه خودروی شیکاگو سال 2017 میلادی با چهارده خودرو متفاوت حضوری پر رنگ دارد. 13 مدل از این نمونه ها در خط تولید قرار داشته و یک نمونه آن برای اولین بار است که به نمایش عمومی گذاشته می شود.

خودروهای موجود در خط تولید ب ام و که به نمایشگاه خودروی شیکاگو راه یافته اند عبارتند از:

  • سری 2
  • سری 3
  • سری 4
  • سری 5
  • سری 6
  • سری 7
  • مدل i3
  • مدل i8
  • X1
  • X3
  • X4
  • X5
  • X6

مدل سری پنج جدید نیز که قرار است در اواخر سال میلادی جاری به بازارهای جهانی راه یابد نیز تنها نمونه جدید این شرکت در نمایشگاه خودروی شیکاگو است. در ادامه به معرفی و بررسی نسل جدید ب ام و سری 5 مدل سال 2018 میلادی خواهیم پرداخت.

ب ام و سری 5 نسل جدید مدل سال 2018 میلادی

ب ام و سری پنج یک خودرو در کلاس سدانهای سایز متوسط (Mid Size Sedan) است. این شرکت برای سال 2018 میلادی نسل جدیدی از این خودرو را طراحی نموده و برای نمایش عمومی به نمایشگاه خودرو شیکاگو آورده است. این خودرو شاهد رقبایی قدر مانند مرسدس بنز کلاس E و لکسوس GS بوده و در سه مدل مختلف به مشتریان ارائه می گردد.

موتور و پیشرانه

پیشرانه های موجود برای این خودرو شامل یک موتور چهار سیلندر 2 لیتری مجهز به سیستم توربوشارژر دوبل بوده که توانایی تولید نیرویی برابر با 248 اسب بخار را دارد. پیشرانه دیگر یک نمونه شش سیلندر خورجینی 3 لیتری بوده که حداکثر قدرت تولیدی آن برابر با 335 اسب بخار است.

سیستم انتقال قدرت موجود برای ب ام و سری 5 جدید نیز یک جعبه دنده هشت سرعته اتوماتیک بوده که نیروی تولید شده را به چرخهای عقبی (RWD) و یا تمامی چرخها (AWD) منتقل می نماید. یک نمونه هیبریدی نیز برای ب ام و سری 5 نسل جدید وجود داشته که با استفاده از یک موتور بنزینی 2 لیتری چهار سیلندر مجهز به سیستم توربوشارژر و یک موتور الکتریکی توانایی تولید نیرویی برابر با 248 اسب بخار را دارد. نیروی این مدل هیبریدی نیز توسط یک جعبه دنده هشت سرعته اتوماتیک به چرخها منتقل می گردد.

مدل M550i xDrive  این خودرو نیز بسیار پرقدرت بوده و با استفاده از یک موتور هشت سیلندر خورجینی مجهز به سیستم توربوشارژر دوگانه توانایی تولید نیرویی برابر با 456 اسب بخار را داشته و نیروی تولیدی خود را به چرخهای عقبی منتقل می نماید. تمامی مدلهای ب ام و سری 5 نسل جدید قابلیت انتقال قدرت به چرخهای جلویی و یا هر چهار چرخ را نیز دارند.

امکانات و تجهیزات کمکی، امنیتی و رفاهی

از تجهیزات موجود برای ب ام و سری 5 نسل جدید می توان به سیستم صوتی قدرتمند و با کیفیت، سیستم راهیابی ماهواره ای (Navigation)، ارتباط بدون سیم با استفاده از تکنولوژی ارتباطی بدون سیم بلوتوث با گوشیهای تلفن همراه هوشمند، سیستم اطلاعاتی / سرگرمی (Infotainment) همراه با صفحه نمایش بزرگ رنگی لمسی، ورودی USB و سیستم نمایش اطلاعات بر روی بخش جلویی راننده (Head Up Display – HUD) اشاره کرد.

از دیگر امکانات کمکی رانندگی ب ام و سری 5 نسل جدید می تون به سامانه پیدا کردن فضای خالی برای پارک کردن (On Street Parking Information)، سیستم کنترل کشش (Traction Control)، سیستم کنترل پایداری (Stability Control)، سامانه هشدار برخورد از جلو (Forward Collision Warning) و کیسه های هوای دوگانه در جلو و بخشهای جانبی جلو، و همچنین ایربگ جانبی پرده ای اشاره کرد.

قیمت

ب ام و سری 5 نسل جدید با قیمتی مابین 53.000 دلار الی 75.000 دلار (معادل 222 میلیون تومان الی 315 میلیون تومان) به مشتریان عرضه خواهد شد. از رقبای مطرح این خودرو می توان به مرسدس بنز AMG E، آئودی A6 و A7، کادیلاک CTS و جاگوار XF اشاره نمود.

ب ام و i8

این مدل از ب ام و درخشان ترین خودرو این شرکت مشهور بوده و تواناییها و قابلیتهای دینامیکی بسیار بالایی را از خود به نمایش می گذارد. این خودرو قابلیت حمل 4 سرنشین را داشته و با ابرخودروهایی مانند آئودی R8، جاگوار F-Type و پورشه 911 رقابتی بسیار سخت و سنگین دارد.

موتور و پیشرانه

ب ام و i8 از یک موتور سه سیلندر دیزلی مجهز به سیستم توربوشارژر به همراه یک موتور الکتریکی استفاده نموده که مجموع نیروی تولیدی آن را به عدد 357 اسب بخار می رساند. موتور الکتریکی از یک سیستم انتقال قدرت دو سرعته اتوماتیک استفاده کرده و گیربکس موتور دیزلی این خودرو یک نمونه شش سرعته اتوماتیک است.

مصرف سخت این خودرو نیز بسیار پایین و مناسب بوده و توانایی پیمودن مسیری به طول 74 مایل را با هر گالن سوخت (معادل 3.1 لیتر در هر 100 کیلومتر) دارد. زمان شارژ کامل باتریهای این خودرو نیز در حدود 90 دقیقه اعلام شده است. زمان لازم برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت از حالت سکون برای مدل  i8 تنها 4 ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن نیز بنا بر اعلام شرکت تولیدی در حدود 156 مایل (معادل 251 کیلومتر در ساعت)  است.

 

امکانات و تجهیزات کمکی، امنیتی و رفاهی

از امکانات موجود برای مدل i8 می توان به سیستم روشن و خاموش کردن بدون نیاز به کلید، سیستم کنترل کشش، سیستم کنترل پایداری، آیینه های جانبی الکتریکی مجهز به گرمکن، صندلی های جلویی مجهز به گرمکن، سیستم ناوبری ماهواره ای و نمایش اطلاعات بر روی بخش جلویی راننده به صورت رنگی، سیستم صوتی پیشرفته و حرفه ای، سیستم کنترل سرعت تطبیقی (Dynamic Cruise Control) و سامانه کمکی پارک اشاره نمود.

قیمت

مدل i8 با قیمتی برابر با 142.000 دلار (معادل 600 میلیون تومان) در قیمت پایه عرضه شده و در بالاترین سطح امکانات و تیپ قیمتی برابر با 152.000 دلار (معادل 640 میلیون تومان) دارد.

در ادامه توجه شما را به تصاویری از خودروهای شرکت ب ام و که در نمایشگاه خودروی شیکاگو شرکت نموده اند جلب می کنیم.

منبع:

وب سایت رسمی نمایشگاه خودروی شیکاگو

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر