;
coinex

نمایشگاه خودروی شیکاگو 2017 میلادی، بخش هشتم : کادیلاک

کادیلاک در نمایشگاه خودروی شیکاگو سال 2017 میلادی

شرکت کادیلاک (Cadillac) بخشی از گروه خودروسازی جنرال موتورز (GM)‌ آمریکا بوده که تمرکز خود را بیشتر بر طراحی و تولید خودروهای لوکس و تجملی قرار داده است. همانطور که در بحث مربوط به شرکت بیوک (Buick) اشاره شد، شرکتهای کادیلاک، بیوک، شورولت (Chevrolet) و جمس (GMC) چهار شرکت خودروسازی هستند که گروه بزرک خودروسازی شرکت جنرال موتورز را شکل می دهند.

شرکت خودروسازی کادیلاک بعد از بیوک دومین شرکت خودروسازی قدیمی آمریکا بوده و یکی از پرسابقه ترین برندهای تولید خودرو در جهان نیز بحساب می آید. شرکت کادیلاک در سال 1902 میلادی و بر پایه شرکت خودروسازی هنری فورد (Henry Ford) تاسیس شد. این شرکت در سال 1909 توسط شرکت جنرل موتورز خریداری شد و تا کنون تحت حمایت این گروه خودروسازی بسیار بزرگ و معتبر به فعالیت می پردازد. از نمونه های محبوب و مشهور این خودروساز می توان به مدل لاسال (LaSalle) محصول سال 1927 میلادی و کونه های مختلف مدل الدورادو (Eldorado) اشاره کرد.

خودروهایی که این شرکت طراحی و تولید می کنند در کلاسهای مختلف بدنه با چاشنی تجمل بوده و این شرکت در حال حاضر نمونه هایی در کلاسهای سدان های لوکس (Luxury Sedan)، خودروهای شاسی بلند (SUV) و  انواع نمونه های کراس اوور (Crossover) تولید می نماید. مقر اصلی این شرکت نیز در شهر دیترویت (Detroit) ایالت میشیگان کشور آمریکا قرار دارد.

مانند بسیاری دیگر از خودروسازان حاضر در نمایشگاه خودروی شیکاگو سال 2017، کادیلات نیز نمونه جدیدی را به بازارهای جهانی معرفی ننموده و تنها به ارائه مدل های سال 2017 خودروهای موجود در خط تولید خود اکتفا نموده است. مدل هایی که شرکت کادیلات برای نمایشگاه خودرو شیکاگو سال 2017 میلادی به همراه آورده شامل نمونه های زیر است:

  • ATS
  • CT6
  • CTS
  • Escalade
  • XT5
  • XTs

کادیلاک ATS

کادیلاک ATS یک خودروی سدان سایز متوسط لوکس و قدرتمند بوده که به رقابت با نمونه های سری 3 و سری 4 ب ام و، لکسوس IS و مرسدس بنز کلاس C می پردازد.این خودرو در دو نمونه سدان و کوپه (Coupe) تولید شده و بسته به تیپ و مدل، گنجایش  و یا 5 سرنشین ر دارد.

موتور و پیشرانه

پیشرانه های موجود برای ATS شامل یک موتور چهارسیلندر 2 لیتری مجهز به توربوشارژر با توان 272 اسب، یک موتور شش سیلندر خورجینی 3 لیتری با حداکثر نیروی تولیدی 335 اسب بخار و یک موتور شش سیلندر خورجینی 3.6 لیتری با توانی برابر با 464 اسب بخار است.

گیربکس استفاده شده در تیپ 2 لیتری این خودرو یک نمونه هشت سرعته اتوماتیک بوده و یا شش سرعته دستی بوده و جعبه دنده موتور شش سیلندر خورجینی یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک است. مدل 3.6 لیتری این خودرو نیز همانند موتور 2 لیتری قابلیت استفاده از دو جعبه دنده شش سرعته دستی و یا هشت سرعته اتوماتیک را دارد.

امکانات و تجهیزات کمکی، امنیتی و رفاهی

کادیلاک ATS به بیشتر امکانات و تجهیزات موجود در بازار مجهز است. از نمونه های این امکانات می توان به صندلی های با روکش چرم، گرمکن برای غربیلک فرمان و صندلی های ردیف جلویی، پشتیبانی از نرم افزارهای Apple CarPlay و اشاره کرد. امکانات کمکی رانندگی و ایمنی از خودرو نیز شامل سیستمهایی مانند هشدار برخورد از جلو و عقب همراه با ترمز اتوماتیک، سیستمهای هشدار خروج از بین خطوط جاده و حفظ مسیر حرکت و سیستم نمایش نقاط کور خودرو اشاره کرد.

 

قیمت

این خودرو در تیپ پایه قیمتی معادل 33.200 دلار (معادل 140 میلیون تومان) داشته و در بالاترین تیپ و تجهیزات و امکانات با قمیتی معادل 50.500 دلار (معادل 212 میلیون تومان) به خریداران ارائه می گردد.

کادیلاک اسکلید

این خودرو یک نمونه شاسی بلند سایز بزرک لوکس بوده و رقبایی مانند اینفینیتی QX80، لینکولن نویگیتور (Lincoln Navigator) و مرسدس بنز کلاس G و رنج روور (Range Rover) و بنتلی بنتایگا (Bentley Bentayga) را پیش رو دارد. این خودرو برای سال 2017 دچار تغییرات اندکی شده و به امکانات و تکنولوژی های موجود در کابین و موتور آن افزوده شده است. این خودرو قابلیت حمل هفت و یا هشت سرنشین (بسته به تیپ انتخابی) را دارد. این خودرو یک مدل دیگر با کد ESV نیز داشته که در حدود 14 اینچ کشیده تر مدل اصلی است.

موتور و پیشرانه

برای این خودرو تنها یک نوع پیشرانه درنظر گرفته شده است. این موتور هشت سیلندر قدرتمند خورجینی حجمی برابر با 6.2 لیتر داشته و حداکثر نیرویی تولید آن برابر با 420 اسب بخار است. اسکلید قابلیت تجهیز به سیستم انتقال قدرت به چرخهای عقب (RWD) و چهار چرخ متحرک (AWD) را نیز دارد.

مصرف سوخت این خودرو نیز برابر با 15 مایل با هر گالن سوخت (معادل 15.6 لیتر در هر 100 کیلومتر) در شهر بوده و در بزرگراه ها مصرفی معادل 22 مایل با هر گالن سوخت (معادل 10.7 لیتر در هر 100 کیلومتر) دارد. این خودرو برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت از حالت سکون به 5.8 ثانیه زمان نیاز داشته و حداکثر آن نیز برابر با 112 مایل در ساعت (معادل 180 کیلومتر در ساعت) است.

 

امکانات و تجهیزات کمکی، امنیتی و رفاهی

اسکلید یک خودروی لوکس بوده و به لیست بلند بالایی از تجهیزان و امکانات رفاهی و ایمنی مجهز شده است. از نمونه این امکانات می توان به پشیبانی از نرم افزارهایی مانند Apple CarPlay و Android Auto، دوربین کمکی بخش عقبی، سیستم صوتی حرفه ای و بسیار با کیفیت مجهز شده است. این خودرو در چهار تیپ مختلف مدل پایه، مدل Luxury، مدل ‍Premium Luxury و ‍Platinum به خریداران عرضه می گردد. از دیگر سیستمهای کمکی موجود در ATS می توان به دوربین 360 درجه محیط اطراف خودرو، سیستم کنترل سرعت  تطبیقی (Adaptive Cruise Control) و هشدار برخورد در جلو و حفظ حرکت خودرو بین خطوط جاده اشاره کرد.

 

قیمت

مدل اسکلید کادیلاک در تیپ پایه قیمتی برابر با 73.000 دلار (معادل 306 میلیون تومان) داشته و در بالاترین تیپ و سطح تجهیزات و امکانات قیمتی معادل 100.000 دلار (معادل 420 میلیون تومان) پیدا می کند. این خودرو در شهر آرلینگتون (Arlington) ایالت تکزاس (Texas) ایالات متحده آمریکا ساخته می شود.

محصولات کادیلاک در نمایشگاه خودروی شیکاگو سال 2017 میلادی در یک نگاه

ATS V6

CT6 V6

CTS V6

Escalade

XTS V6

XT5

حجم موتور (لیتر) 3.6 3.6 6.2 6.2 3.6 3.6
تعداد سیلندر 6 6 8 8 6 6
قدرت (اسب بخار) 335 335 640 420 310 310
گیربکس 8 AT 8 AT 8 AT 8 AT 8 AT 8 AT
0 تا 100 (ثانیه) 5.6 5.9 3.6 5.8 6.6 6.6
حداکثر سرعت 241 217 322 180 210 210
قیمت (میلیون تومان) 212 373 365 420 270 268

در ادامه توجه شما را به تصاویری از محصولا شرکت کادیلاک در نمایشگاه خودروی شیکاگو سال 2017 جلب می کنیم.

منبع:

وب سایت رسمی نمایشگاه خودروی شیکاگو

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    بسیار گزارشی خوبی بود

    پاسخ

    ممنون از توجه شما دوست عزیز. برای اطلاع از سایر خودروهای شرکت کننده در نمایشگاه خودروی شیکاگو با ما همراه باشید.

    پاسخ