;
coinex

تک استار: معرفی استارتاپ ها/ با میهن وردپرس، وردپرس را قورت دهید!

مصاحبه/ با میهن وردپرس، وردپرس را قورت دهید!

تکرا پس از گذشت ۲ سال از حیات خود، عزم خود را برای کمک به اکوسیستم استارتاپی کشور عزیزمان جزم کرده و قصد دارد با استفاده از تریبونی که در اختیارش است، به معرفی این کارآفرینان و کسب و کارهایشان بپردازد. معرفی استارتاپ ها در قالب برنامه ای با نام “تک استار” در وب سایت تکرا منتشر خواهد شد. در حال حاضر اخباررسمی نیز ما را در این مهم یاری خواهد کرد. در ادامه با مصاحبه اختصاصی تکرا با رضا حسینی راد، بنیانگذار استارتاپ میهن وردپرس همراه باشید.

1. لطفا تک تک اعضای تیم خود را معرفی کنید؛ الان چند نفر هستید و چه تخصص ها و مسئولیت هایی دارید؟ چند نفر هم بنیان گذار هستید؟

ما در حال حاضر ۹ نفر عضو هستیم که ۴ نفر بصورت حضوری در دفتر کار ما و ۴ نفر بصورت دورکاری با ما همکاری می کنند. از این ۶ نفر یک نفر (که بنده باشم) بنیانگذار میهن وردپرس و ۲ نفر پشتیبان سایت، ۲ پشتیبانی هدیش هاست و سرور ها رو به عهده دارند و ۲ نفر بخش نویسندگی و محتوا رو مدیریت می کنند. یک نفر طراح وب در بخش طراحی سایت و یک نفر برنامه نویس اندروید در بخش اندروید ما فعالیت می کنند.

رضا حسینی راد، بنیانگذار میهن وردپرس
رضا حسینی راد، بنیانگذار میهن وردپرس

اینجانب رضا حسینی راد ۲۰ ساله، مدیریت میهن وردپرس رو دارم و چند سالی میشه در زمینه وب و وردپرس فارسی فعالیت می کنم. در حال حاضر از ۲۴ ساعت حداقل ۱۷ ساعتش رو توی میهن وردپرس میگذرونم.

آقای مهران راد بخش پشتیبانی و بررسی محصولات رو به عهده دارند، ۱۸ ساله و دانشجوی رشته نرم افزار.

خانم هاشمی بخش پشتیبانی رو به عهده دارند و فوق لیسانس نرم افزار هستند.

خانم جعفری نویسنده و مترجم هستند، لیسانس زبان و یک سال هست در میهن وردپرس فعالیت می کنند.

خانم مرادپور نویسنده و مترجم در میهن وردپرس، لیسانس زبان انگلیسی و فوق دیپلم کامپیوتر هستند.

آقای حمید سلمانی ۳۰ ساله لیسانس نرم افزار و مدیریت بخش میزبانی وب هدیش هاست هاست رو به عهده دارند.

آقای یاسر اورنگی ۳۵ ساله کارشناس شبکه هستند. مدیریت سرور ها و شبکه ها رو در هدیش هاست دارند.

آقای سید حامد حسینی برنامه نویس اندروید هستند. لیسانس نرم افزار کامپیوتر و برنامه نویس اپ های اندرویدی.

آقای قنبری برنامه نویسphp  و طراح قالب های وردپرسی در بخش طراحی قالب های اختصاصی میهن وردپرس فعالیت می کنند.

2. ایده شما چیست و چرا این ایده را برای اجرا انتخاب کردید؟

ایده اصلی ما در واقع ایجاد یک فضای مناسب، قابل اعتماد برای پشتیبانی و میزبانی وب سایت ها و کسب و کارهای آنلاین هست. جدیدا این هدف به سمت آموزش حضوری و غیرحضوری سوق داده شده که امید داریم در این بخش بتوانیم حرفی برای گفتن داشته باشیم.

3. اگر بخواهید کسب و کار خود را در قالب یک جمله توضیح دهید (Elevator Pitch)، آن جمله چیست؟

میهن وردپرس ، مرجع آموزش وردپرس در ایران با شعار: وردپرس را قورت دهید.

4. با چه سرمایه ای کار خود را آغاز کردید و آیا فکر می کنید که این مبلغ برای شروع کارتان کافی بود؟

راستش برای شروع کار نیاز به خرید چند محصول خارجی داشتیم و رهن یک دفتر کار که تا جایی که یادم هست ۳ میلیون تومان برای خرید محصولات از تم فارست و ۲ میلیون تومان هزینه رهن دفتر در بلوار تخت جمشید شد. از نظر سرمایه انسانی با یک تیم سه نفره کار رو شروع کردیم.

5. آیا تا این لحظه سرمایه گذار داشتید؟ کمی در رابطه با این موضوع توضیح دهید.

خیر. چندین پیشنهاد سرمایه گذاری دریافت کردیم اما سعی می کنیم تا جای ممکن سرمایه گذار را وارد کار نکنیم. البته باز هم در این مورد تصمیم قطعی اخذ نشده و ممکن هست شروع به جذب سرمایه گذار کنیم.

6. تا این لحظه، بزرگترین چالش هایی که با آن ها دست و پنجه نرم کردید چه بوده و فکر می کنید در آینده چه چالش هایی پیش روی شما خواهد بود؟

یکی از بزرگترین چالش های ما میزبانی سایت بود و با هاستینگ های مختلفی در ایران همکاری کردیم اما هر کدام مشکلاتی را داشتند. که با همکاری تیم خوب و قوی زرین پال موفق به راه اندازی سرور اختصاصی در دیتاسنتر آسیا تک شدیم و از سمتی دیگر موفق به خرید مستقیم سرور از هتزنر آلمان شدیم. خوشبختانه چند ماهی هست این چالش بزرگ برطرف شده.

7. اگر همین الان یک نفر قصد داشته باشد نیازهای تیم شما را برطرف کرده و به نوعی بر روی شما سرمایه گذاری کند، چه چیزهایی از او می خواهید؟ در مجموع فکر می کنید چه چیزهایی (عوامل یا امکاناتی) می تواند به رشد کسب و کارتان کمک کند؟

بیشتر سعی می کنیم از خودمون (تیم خودمون) توقع رفع نیاز ها را داشته باشیم اما در هر صورت ایجاد فضای کسب و کار و پیدا کردن یک تیم قوی به راحتی امکان پذیر نیست و بهترین امکاناتی که می توان برای کسب و کار هایی مثل میهن وردپرس فراهم کرد یک فضای کار مشترک عالی با امکانات زیاد و مشاوره جهت ساخت تیم قوی هست.

8. فکر می کنید چه عواملی ممکن است باعث شکست کسب و کارتان شود؟ آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید؟ چه راهکاری برای مقابله با این عوامل در نظر دارید؟

اگر بخواهیم از دید یک انسان منفی گرا به قضیه نگاه کنیم هر چیزی می تونه ما رو شکست بده اما به نظر بنده اگر درست و طبق اصول کسب و کار را مدیریت کنیم شکستی در کار نیست. شاید مشکلات کوچکی بوجود بیاد اما تجربه محسوب می شود نه شکست.

9. مطالعه چه کتاب هایی را به دوستانتان پیشنهاد می دهید؟ لطفا یک یا چند کتابی که از مطالعه آن لذت برده و نکات خوبی یاد گرفته اید را نام ببرید.

کتاب قطار کارآفرینی اثر دارن هاردی

موفقیت در فروش اثر برایان تریسی

تغییر بزرگ اثر دارن هاردی

جادوی انضباط شخصی اثر برایان تریسی

بیاندیشید و ثروتمند شوید اثر ناپلئون هیل

10. و در نهایت به عنوان آخرین سوال، چشم انداز شما برای چند سال آینده چیست؟ به عنوان مثال 5 سال آینده کسب و کارتان را به چه شکلی می بینید؟

یکم سوال آخرتون خصوصی شد (با لبخند). خب برنامه های زیادی برای سیستم داریم اما چند تا از این برنامه ها: نقل مکان دفتر میهن وردپرس از شیراز به تهران و راه اندازی یک بخش جدید تحت عنوان آموزش بازاریابی آنلاین و افزایش فروش، راه اندازی بخش فروش سرور های اختصاصی و مجازی در ایران و آلمان در هدیش هاست و اما پاسخ سوال شما:

ایجاد یک سیستم کامل و مرجع برای کمک به بهبود اکوسیستم کارآفرینی و استارت آپی در ایران با برگزاری دوره های آموزشی متعدد در زمینه های مختلف که هدف هایی غیر از کسب در آمد هم داره…

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (3 نظر)

    از معدود سایت های هست که قالب نال شده نمیفروشند و اکثر قالب هاشون رو مستقیما از تم فارست خریداری می کنند.پشتیبانی بسیار قوی دارند و در اسرع وقت پاسخگو هستند.

    پاسخ

    موفقیت های بیشتری براتون آرزومندیم
    گروه تحقیقاتی متا فکر

    پاسخ

    واقعا جالبه من فکر میکردم حداقل ٣٠ ساله باشن! با این سن موفقیت خیلی خوبیه

    پاسخ