;
coinex

هاور راید ، یک نمونه مفهومی بر اساس موتورسیکلت R1200 شرکت ب ام و

هاور راید شرکت ب ام و

یکی از بزرگترین قابلیتهای آجرهای اسباب بازی لگو (Lego) گشودن درهای فانتزی و ایده های خلاقانه است. شما می توانید با استفاده از دستورالعملها و راهنمای موجود، اقدام به ساخت مدلهای دقیق و زیبا از انواع خودروهای موجود در بازار و ابنیه تاریخی نموده و یا با استفاده از قدرت تخیل خود الگوهای موجود را به نمونه هایی بسیار جذاب تر وحشی تبدیل نمایید.

هاور راید ، موتورسیکلتی از ب ام و با قابلیت پرواز

این کار دقیقا همان رویکردی است که تیم طراحان شرکت خودرو سازی آلمانی ب ام و (BMW) پیش گرفته است. آنها موتورسیکلت مدل R1200 GS Adventure را به عنوان پایه درنظر گرفته اند و یک نمونه مفهومی به نام Hover Ride طراحی نموده اند.

مدل R1200 GS از ابتدای سال جاری به عنوان یک کیت از مجموعه اسباب بازی های شرکت لگو به بازار عرضه شده است. این مجموعه متشکل از 603 قطعه بوده که نمای کاملی از این موتورسیکلت را به نمایش می گذارد.

طراحان بخش Junior Company Munich که شامل طراحان سالهای ابتدایی آکادمی طراحی شرکت ب ام هستند، بر اساس مدل R1200 GS مدل مفهومی هاور راید را طراحی نموده اند. این مدل در سایز واقعی بوده و با اندازه های طبیعی و نرمال این موتورسیکلت ساخته شده است. تعدادی از قطعات موجود در مدل R1200 GS با توجه به نحوه عملکرد و حرکت این وسیله (که قرار است در هوا به پرواز درآید) مورد بازطراحی قرار گرفته اند.

به عنوان مثال عدم نیاز به چرخ موجب آن شده که چرخ جلویی هاور راید با نوعی توربین جایگزین گردد. اما موتور تخت (Boxer) موتورسیکلت R1200 GS ثابت مانده و بدون هیچ تغییری به این نمونه مفهومی منتقل شده است. مهندسین و طراحان شرکت ب ام و ابتدا یک نمونه کوچک را پیش از ساخت نمونه در سایز اصلی با استفاده از آجرهای لگو ساختند و سپس به ساخت هاور راید در ابعاد اصلی نموده اند.

البته هیچگونه اطلاعاتی در مورد پیشرانه های هاور راید وجود نداشته و هیچ ایده ای از اینکه این وسیله چگونه در هوا معلق خواهد شد، وجود ندارد. مدل سایز واقعی هاور راید در 16 فوریه گذشته در شهر کپنهاگ (Copenhagen ) کشور دانمارک به معرض نمایش عموم گذاشته شد.

منبع:

وبسایت NewAtlas

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر