;
coinex

تک استار: معرفی پردازش هوشمند/ از لپ تاپ تا استقرار هوشمند آی‌تی در سازمان‌ها!

تک استار: معرفی پردازش هوشمند/ از لپ تاپ تا استقرار هوشمند آی‌تی در سازمان‌ها!

تکرا پس از گذشت ۲ سال از حیات خود، عزم خود را برای کمک به اکوسیستم استارتاپی کشور عزیزمان جزم کرده و قصد دارد با استفاده از تریبونی که در اختیارش است، به معرفی این کارآفرینان و کسب و کارهایشان بپردازد. معرفی استارتاپ ها در قالب برنامه ای با نام “تک استار” در وب سایت تکرا منتشر خواهد شد. در حال حاضر اخباررسمی نیز ما را در این مهم یاری خواهد کرد.

در ادامه شاهد مصاحبه با شروین سوری، بنیانگذار شرکت پردازش هوشمند خواهید بود. کارآفرینی که کسب و کار خود را با یک لپ تاپ در مسجد شروع کرد و هم اکنون با کمک یک تیم 10 نفره خبره، سکان دار مجموعه پردازش هوشمند است. با تکرا همراه باشید.

1. لطفا تک تک اعضای تیم خود را معرفی کنید؛ الان چند نفر هستید و چه تخصص ها و مسئولیت هایی دارید؟ چند نفر هم بنیان گذار هستید؟

با سلام. مجموعه پردازش هوشمند در حال حاضر یک شرکت سهامی خاص هست که حدود یک دهه از فعالیتش می گذره و افراد زیادی هم در این مجموعه آمدند و رفتند. در ابتدا این مجموعه با بنده (شروین سوری)، علیرضا اسعدی و احسان محمودی تاسیس شد و به مرور افراد زیادی به مجموعه اضافه شدند و رفتن. در حال حاضر مجموعه ما با 11 نفر اداره می شه، در هیئت مدیره بنده شروین سوری به عنوان رئیس هیئت مدیره دارای تحصیلات کارشناسی ارشد مهندسی نرم افزار. خانم فاطمه عباسی به عنوان مدیر عامل با مدرک کارشناسی ارشد مهندسی نرم افزار و خانم ناهید صفی پور به عنوان عضو هیئت مدیره و خزانه دار با مدرک کارشناسی ارشد مدیریت حضور دارند. در بدنه شرکت هم آقایان فرهاد عباسی، سبحان روحی، سید محمد حسینی و رضا عباسی کرین به عنوان تیم فنی (با تخصص نرم افزار و فناوری اطلاعات) و آقایان علیرضا اسعدی، امین عباسی کرین و خانم مهسا حسن زاده (با تخصص نرم افزار) به عنوان تیم روابط عمومی و خانم مریم رادفر هم به عنوان مسئول مالی و اداری (با تخصص حسابداری) مشغول به کار هستند.

شروین سوری، موسس شرکت پردازش هوشمند
شروین سوری، موسس شرکت پردازش هوشمند

2. ایده شما چیست و چرا این ایده را برای اجرا انتخاب کردید؟

این مجموعه به عنوان تولید کننده سیستم های اتوماسیون اداری، خبره و تصمیم یار فعالیت می نماید و به طور خاص به ارائه خدمات بانک اطلاعاتی و هوش تجاری می پردازد.

3. اگر بخواهید کسب و کار خود را در قالب یک جمله توضیح دهید (Elevator Pitch)، آن جمله چیست؟

استقرار هوشمند نظام فناوری اطلاعات در سازمان

4. با چه سرمایه ای کار خود را آغاز کردید و آیا فکر می کنید که این مبلغ برای شروع کارتان کافی بود؟

با یک لپ تاپ در مسجد کار خود را شروع کردیم. در ابتدای کار تقریبا از جیب هزینه می کردیم تا کم کم فضایی فراهم شد و توانستیم رشد کنیم. تقریبا می شه گفت تنها سرمایه اولیه ما یک لپ تاپ و سرمایه در گردش ما هم از جیب اعضا تامین می شد البته اگر دوباره به عقب برگردم با سرمایه بیشتری کار را شروع می کنم.

5. آیا تا این لحظه سرمایه گذار داشتید؟ کمی در رابطه با این موضوع توضیح دهید.

چندین بار برای جذب سرمایه گذار تلاش کردیم و حتی در یک مورد هم موفق شدیم ولی به دلیل طولانی شدن دوره بازگشت سرمایه مجبور شدیم سرمایه را بازگردانیم در اکثر مواقع سرمایه مورد نیاز با جابجا شدن سهام تامین می شد که در نهایت شرکت به ثبات کافی رسید و خداروشکر وامدار کسی هم نیست.

6. تا این لحظه، بزرگترین چالش هایی که با آن ها دست و پنجه نرم کردید چه بوده و فکر می کنید در آینده چه چالش هایی پیش روی شما خواهد بود؟

خب مانند هر کسب و کار دیگری در این کشور سازمان های نظارتی به تعداد زیادی برای مجموعه های فناوری اطلاعات وجود دارند و شاید به سختی یک سازمان حمایتی پیدا کرد؛ اما بزرگترین چالش مجموعه ما درگیری با اداره دارایی و تامین اجتماعی است که هر ساله با آن درگیر بوده ایم و معتقدم هر چه پیش برویم این مشکل جدی تر نمایان می شود. البته وضع بازار داخلی ایران برای تولید نرم افزار هم چالش های ثانویه ما خواهد بود که در مقابل چالشی مثل دارایی و تامین اجتماعی اصلا به حساب نمی آید!

7. اگر همین الان یک نفر قصد داشته باشد نیازهای تیم شما را برطرف کرده و به نوعی بر روی شما سرمایه گذاری کند، چه چیزهایی از او می خواهید؟ در مجموع فکر می کنید چه چیزهایی (عوامل یا امکاناتی) می تواند به رشد کسب و کارتان کمک کند؟

برای مجموعه ما سرمایه در گردش اولویت بالایی دارد. اگر این مجموعه بتواند هزینه های جاری خود را تامین نماید می تواند تولیدات بسیار زیادی را در حوزه سیستم های تصمیم یار به انجام برساند که به دلیل وضع بازار و تامین هزینه های جاری تقریبا فعلا غیر ممکن هست. همچنین وجود یک آزمایشگاه تست نرم افزار برای این مجموعه بسیار واجب است که تا الان مجبور بودیم از امکانات کارفرمایان استفاده کنیم و همچنین سرمایه گذاری در تبلیغات در این نقطه از کار برای ما بسیار واجب است.

8. فکر می کنید چه عواملی ممکن است باعث شکست کسب و کارتان شود؟ آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید؟ چه راهکاری برای مقابله با این عوامل در نظر دارید؟

ما هرگز تسلیم نمی شویم و این موضوع باعث می شود که شکست ناپذیر باشیم. روحیه ای که 10 سال پردازش هوشمند را برقرار نگه داشته باید حفظ شود و در صورت دلسرد نشدن هیچ عاملی نمی تواند این مجموعه را متوقف نماید. ما به صورت مستمر در حال تغییر هستیم و خود را با شرایط جدید وفق می دهیم، روحیه و سینرژی خود را حفظ می کنیم و به آینده امیدواریم.

9. مطالعه چه کتاب هایی را به دوستانتان پیشنهاد می دهید؟ لطفا یک یا چند کتابی که از مطالعه آن لذت برده و نکات خوبی یاد گرفته اید را نام ببرید.

کتاب 5 دشمن کار تیمی، رقص فیل ها، کارآفرینی به سبک بیل گیتس و پرواز عقاب ها را پیشنهاد می کنم که البته کتاب های زیادی را می توان معرفی کرد اما این 4 جلد بسیار برای من تاثیر گذار بوده اند.

10. و در نهایت به عنوان آخرین سوال، چشم انداز شما برای چند سال آینده چیست؟ به عنوان مثال 5 سال آینده کسب و کارتان را به چه شکلی می بینید؟

سعی می کنیم تا حد امکان هزینه های جاری را کم کرده و بر روی محصولات فعلی تمرکز کنیم، به خصوص در مورد نرم افزار BPMS برنامه ویژه ای داریم که انشاالله در الکامپ جاری معرفی خواهد شد.

چند سازمان دولتی هم برای سال 96 به عنوان تارگت انتخاب شدند که حتما با تیم روابط عمومی بر روی آنها کار خواهیم کرد.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر