;
coinex

شرکت اچ تی سی در تلاش بازگشت به روزهای خوب گذشته است

شرکت اچ تی سی

شرکت اچ تی سی در سال های دور یکی از پیشگامان در صنعت تولید گوشی های هوشمند بود که اکنون با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می کند. مسئولین این شرکت از ارائه راهکارهایی برای نجات این برند می گویند. در ادامه با تکرا همراه باشید.

استراتژی شرکت اچ تی سی  تاکید بر کیفیت به جای کمیت است، اما گفته می‌‌شود که شاید این شرکت آماده به جنگ، نفس های آخر خود را می‌‌کشد. بر همگان آشکار است که چندین ساله گذشته برای شرکت اچ تی سی  سال های سختی بوده است.

سال ها پیش، با ساخت اولین گوشی اندرویدی، این شرکت مسیر را برای پیشرفت و محبوبیت سیستم عامل اندروید هموار کرد. اما حالا این شرکت تایوانی راه خود را گم کرده است. در حالی‌ که اپل و سامسونگ جایگاه خود را به عنوان سازندگان گوشی نمونه تثبیت کرده اند، و شرکت‌های چینی شیائومی  و وان پلاس  تبدیل به برندهای با قیمت مناسب و کیفیتی بالا شده اند.

یکی‌ پس از دیگری نسل‌های اچ تی سی در همه‌گیر شدن شکست خوردند. در همین حال، پیشرفت این شرکت در فروش کالاهای دیگر، همچون نوار تناسب اندام و دوربین بد قلق Re ، نیز موفق نبود. آیا این شرکت می‌‌تواند شکست های سال های اخیر خود را جبران کند؟

چیا‌لنگ چنگ، رئیس فروش جهانی محصولات اچ تی سی ، در نشست هفته گذشته در سنگاپور، به سایت CNET گفت که این شرکت هنوز چند ترفند در چنته دارد. غول تکنولوژی تایوانی در بخش گوشی همراه و واقعیت مجازی نقشه هایی را برای فروش محصولات خود در سر دارد.

در اواخر سال ۲۰۱۵، پتر چوو که شرکت اچ تی سی  را در روزهای طلایی‌ رهبری کرده بود، از سمت خود کنار گیری کرد و نقش مشاور را بر عهده گرفت، این نقش هم هم چند ماه بعد پایان یافت. چر وانگ جایگزین وی شد. طبقه گفته نیل شاه، آنالیزور سایتِ Counterpoint Research  هنگامی که سهم بازار جهانی این شرکت ۱۰ درصد بود، سیر نزولی این شرکت در سال ۲۰۱۱ شروع شد، وی اذعان داشت:” از آن زمان سهم اچ تی سی در بازار جهانی به زیر یک درصد رسیده است.”

تعداد کمتر کیفیت بیشتر است

یکی‌ از مشکلاتی که اچ تی سی با آن رو‌به روست، استفاده بیش از حد از نام این برند است. این شرکت تعداد زیادی موبایل تولید می‌‌کند که تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. البته گفته شده است که قرار است این روند در سال ۲۰۱۷ پایان یابد.

چنگ گفت: ” ما امسال تعداد ارائه محصولات خود را به ۶ عدد کاهش خواهیم داد، شاید حداکثر ۷ گوشی در سال توسط ما معرفی شود. ما می‌‌خواهیم تعداد کمی‌ گوشی را به مشتریان معرفی‌ کنیم که آن ها راحت تر بتوانند در میان این مدل ها، انتخاب کنند”

اگر شما در ایالت متحده آمریکا و یا اروپای غربی زندگی‌ می‌‌کنید، احتمالا فقط ۳ مدل از این محصولات را خواهید دید، که عموماً گران قیمت خواهند بود. بازارهای در حال رشد همانند هند دستگاهایی با قیمت مناسب تری دریافت خواهند کرد. این تغییرات، با خبر کنار گذاشتن گوشی های کیفیت پائین توسط اچ تی سی در هفته گذشته، شروع شدند.

شاه، آنالیزور سایت Counterpart Research, گفت:” اچ تی سی باید مطمئن شود که  این چند مدل از نظر نوآوری، تجربه استفاده، مشخصات و قیمت، بهترین‌ها در بازار باشند.”

شانس بعدی این شرکت خط تولید U است که در ماه ژانویه معرفی شد و در ماه مارس پخش می‌‌شود. دستگاه های U Play و U Ultra به طرح شیشه‌ای و هوش مصنوعی مجهز خواهند بود، که آنها را از بقیه دستگاه‌ها متمایز می‌‌کند.

شرکت اچ تی سی

با این حال پیدا کردن آن ها کمی‌ سخت خواهد چرا که مدل یو پلی در آمریکا به فروش نخواهد رسید، U Ultra فقط مستقیماً از اچ تی سی قابل خرید است و امکان خرید از اپراتورهای بزرگ وجود ندارد.

طبقه گفته چنگ، این یک عمل حساب شده است تا به مشتریان امکان انتخاب بیشتری بدهد. شاه اذعان کرد این می‌‌تواند یک استراتژیِ خوب باشد، چرا که این اجازه را به اچ تی سی می‌‌دهد که موبایل‌های با کیفیت را با قیمت کم تری بفروشد. راهکاری که توسط شرکت شیائومی  معروف شد، این برند توانست در مدت زمان کوتاهی بسیار معروف شود.

متاسفانه،  گوشی های این شرکت از نظر قیمتی جایگاه خوبی‌ ندارند. قبمت مدل U Ultra از ۷۵۰ دلار شروع می‌‌شود، این قیمت بیشتر از چیزی است که برای  آیفون ۷ نسخه ۳۲ گیگابایتی می‌‌پردازید.

شاه با صراحت گفت: ” شرکت اچ تی سی  باید متوجه شود که نمی‌تواند قیمتی بیشتر از اپل داشته باشد. اچ تی سی از ارزش ویژه‌ برند برخوردار نمی‌باشد که بتواند انقدر پول طلب کند.”

از Vive لذت ببر

در ساله ۲۰۱۶، گوشی های همراه سهم کم تری در شرکت اچ تی سی داشتند،  اچ تی سی آن را مدیون به وایو، هدست واقعیت مجازی و  گران قیمت بود.

امید زیادی به وایو است، که ۶ درصد کل بازار جهانی واقعیت مجازی را در دست دارد و طبقه گفته سایت کنلیس، در چین گوی سبقت را از همه ربوده است. طبقه گفته چنگ، اچ تی سی حالا تمرکز خود را بر این گذشته است که واقعیت مجازی را قابل حمل تر کند. او در سخنان به به یک پلتفرم جدید و قابل حمل برای واقعیت مجازی اشاره کرد.

اما همچون بازار گوشی این شرکت از هر طرف مورد حمله رقبا قرار گرفته است، اچ تی سی در بازار واقعیت مجازی نیز در حال مبارزه است.

طبقه گفته شاه،  وایو تمرکز زیادی بر بازی ها را دارد، جایی‌ که باید به نبرد واقعیت مجازی Sony Playstation برود. اگرچه یک پلتفرم قابل حمل برای واقعیت مجازی می‌‌تواند به برنده این نبرد کمک کند، وی هشدار می‌‌دهد که این پلتفرم اچ تی سی را در مقابل DayDream شرکت گوگل و واقعیت مجازی Gear شرکت سامسونگ قرار می‌‌دهد.

چنگ اذعان داشت که این پلتفرم جدید فقط ” یک گوشی چسبیده به هدست” نخواهد بود، ” اما باید چیزی خاص باشد که بتواند رقبای سر سخت خود را شکست دهد.”

شاه گفت:” اچ تی سی راه های زیادی برای جبران دارد.”

چنگ این را می‌‌داند، وی حتی این امر را تایید کرده و اعلام کرده که باز گرداندن برتری این شرکت امری غیر قابل امکان است. وی باور دارد که رمز این کار در این است که توجه خود را به افرادی که اندروید اچ تی سی را دوست دارند متمرکز کند.

منبع:cnet

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر