;
coinex

تک استار: معرفی استارتاپ رویداد.تی‌وی/ روی مبل بنشینید و در تمامی رویدادهای زنده شرکت کنید!

تک استار: معرفی استارتاپ رویداد.تی‌وی/ روی مبل بنشینید و در تمامی رویدادهای زنده شرکت کنید!

تکرا پس از گذشت ۲ سال از حیات خود، عزم خود را برای کمک به اکوسیستم استارتاپی کشور عزیزمان جزم کرده و قصد دارد با استفاده از تریبونی که در اختیارش است، به معرفی این کارآفرینان و کسب و کارهایشان بپردازد. معرفی استارتاپ ها در قالب برنامه ای با نام “تک استار” در وب سایت تکرا منتشر خواهد شد. در حال حاضر اخباررسمی نیز ما را در این مهم یاری خواهد کرد.

در ادامه مصاحبه تکرا با نوید بهرنگی، مرد اول استارتاپ رویداد را بخوانید. بهرنگی کسی است که قصد دارد تا رویدادها و همایش‌های مختلف را به منزل شما بیاورد و آن را به صورت آنلاین در جلوی چشمانتان قرار دهد.

1. لطفا تک تک اعضای تیم خود را معرفی کنید؛ الان چند نفر هستید و چه تخصص‌ها و مسئولیت‌هایی دارید؟ چند نفر هم بنیان‌گذار هستید؟

من نوید بهرنگی بنیان‌گذار و مدیرعامل Rooydad.tv هستم و بیشتر کارهای بازاریابی، تدوین استراتژی و تحقیقات رو انجام میدم.

در حال حاضر 6 نفر هستیم که 2 نفر به صورت دورکاری کار می‌کنند و با بقیه هم به صورت پاره وقت همکاری داریم. به غیر از من، همه دوستان فنی و اجرایی هستند و در واقع موتور حرکتی رویداد.تی‌وی هستند.

Rooydad.tv اولین تجربه من نیست و قبلا روی استارتاپی به نام Yarakar.com کار می‌کردم که به دلایلی، کمی تمرکز روی آن پروژه را کم کردم و فعلا بیشتر وقتم را روی رویداد.تی‌‎وی گذاشتم.

معرفی استارتاپ رویداد.تی‌وی

2. ایده شما چیست و چرا این ایده را برای اجرا انتخاب کردید؟

Rooydad.tv سامانه پخش زنده رویدادها، همایش‌ها و کلاس‌ها است.

پخش زنده رویدادها 2 مزیت عمده داره: به برگزارکننده اجازه می‌ده بدون هیچ دردسر اضافی درآمدش را از رویداد چند برابر کرده و همچنین شرکت کنندگان میتونن خیلی ارزان تر، بدون اتلاف وقت و آسانتر در یک رویداد شرکت کنند.

3. اگر بخواهید کسب و کار خود را در قالب یک جمله توضیح دهید (Elevator Pitch)، آن جمله چیست؟

رویداد تی وی، پخش زنده رویدادها، همایش‌ها و کلاس‌ها را به صورت تصویری روی وب و موبایل انجام میده.

4. با چه سرمایه‌ای کار خود را آغاز کردید و آیا فکر می کنید که این مبلغ برای شروع کارتان کافی بود؟

با 20 میلیون تومان شروع کردم و برای شروع کافی بود.

5. آیا تا این لحظه سرمایه گذار داشتید؟ کمی در رابطه با این موضوع توضیح دهید.

تا به حال سرمایه گذار نداشتیم و این موضوع به این دلیل بوده که شرکت برای رشدش، فعلا نیاز به سرمایه خیلی زیاد نداشته و هزینه‌ها میتونسته از درآمد شرکت تامین بشه؛ ولی شاید در آینده به جذب سرمایه هم فکر کردیم.

6. تا این لحظه، بزرگترین چالش هایی که با آن‌ها دست و پنجه نرم کردید چه بوده و فکر می‌کنید در آینده چه چالش‌هایی پیش روی شما خواهد بود؟

بزرگترین چالش پیش روی ما، سرعت اینترنت در محل برگزاری بوده که راه حل‌هایی برای این موضوع پیدا کردیم و این موضوع تقریبا حل شده.

معرفی استارتاپ رویداد.تی‌وی

7. اگر همین الان یک نفر قصد داشته باشد نیازهای تیم شما را برطرف کرده و به نوعی بر روی شما سرمایه گذاری کند، چه چیزهایی از او می خواهید؟ در مجموع فکر می‌کنید چه چیزهایی (عوامل یا امکاناتی) می‌تواند به رشد کسب و کارتان کمک کند؟

خیلی بیشتر از سرمایه مادی، نیاز به مشاوره و ارتباطات داریم.

8. فکر می‌کنید چه عواملی ممکن است باعث شکست کسب و کارتان شود؟ آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید؟ چه راهکاری برای مقابله با این عوامل در نظر دارید؟

شاید بلایای طبیعی و عوامل غیر مترقبه، شاید هم عدم وجود نهادهای قانونی برای حمایت از کسب و کارهای نوپای حوزه وب و موبایل و عدم وجود چهارچوب قانونی برای فعالیت این دست از کسب و کارها

9. مطالعه چه کتاب‌هایی را به دوستانتان پیشنهاد می‌دهید؟ لطفا یک یا چند کتابی که از مطالعه آن لذت برده و نکات خوبی یاد گرفته‌اید را نام ببرید.

به صورت عمومی، کتاب‌های رازهای مدیریت وارن بافت و آیین دوستیابی دیل کارنگی خیلی خوب هستن و اگر در حوزه استارتاپ‌ها بخوام بگم، کتاب جامعه‌های استارتاپی و کتاب تست مامان رو پیشنهاد می‌کنم.

10. و در نهایت به عنوان آخرین سوال، چشم انداز شما برای چند سال آینده چیست؟ به عنوان مثال 5 سال آینده کسب و کارتان را به چه شکلی می بینید؟

چشم انداز ما برای 5 سال آینده این است که حداقل 15 درصد رویدادهای کشور از سرویس پخش زنده استفاده می‌کنند و به خاطر کاهش ترافیک و صرفه جویی در زمان و هزینه، حضور در وبینارها و شرکت در کلاس‌ها و همایش‌ها به صورت مجازی؛ ولی زنده و مستقیم به عادتی برای مردم تبدیل خواهد شد.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر