;
coinex

ایران دارای 25 میلیون مشترک اینترنت تلفن همراه است

کشور ایران دارای 25 میلیون مشترک اینترنت تلفن همراه است که در حال حاضر از نسل سوم و نسل چهارم اینترنت تلفن همراه در حال استفاده هستند.

وزارت ارتباطات جمهوری اسلامی ایران به تازگی گزارشی را منتشر کرده است که خبر از میزان مشترکان نسل سوم و چهارم اینترنت تلفن همراه، یعنی 3G و 4G در هر سه اپراتور اصلی کشور (همراه اول، ایرانسل و رایتل) می‌دهد. در ادامه با تکرا همراه باشید تا به این گزارش جالب و خواندنی مروری داشته باشیم.

به نقل از پایگاه خبری ایسنا و به گزارش تکرا، وزرات ارتباطات گزارشی را بر اساس مشترکان نسل سوم و چهارم اینترنت موبایل در کشور منتشر کرده است که بر اساس این گزارش، تعداد مشترک پهن باند موبایل در اپراتور اول کشور ایران، یعنی همراه اول در شبکه نسل سوم 3G بالغ بر 12 میلیون و 814 هزار مشترک، در اپراتور ایرانسل در شبکه نسل سوم یا همان 3G بالغ بر 10 میلیون و 468 هزار مشترک است.

طبق گزارش منتشر شده، شرکت همراه اول دارای 297 هزار مشترک نسل چهارم (4G) و شرکت ایرانسل دارای یک میلیون و 612 هزار مشترک اینترنت نسل چهارم است. همچنین اعلام شده است که اپراتور همراه اول در مجموع دارای 13 میلیون و 111 هزار مشترک اینترنت همراه و اپراتور ایرانسل دارای 12 میلیون و 80 هزار مشترک اینترنت همراه است. با توجه به ارقام ارائه شده باید گفت که اینترنت همراه در ایران برای نسل سوم در تصاحب همراه اول بوده و در نسل چهارم در تصاحب شرکت ایرانسل است.

گفتنی است که اپراتور سوم کشور یعنی شرکت رایتل طبق آمارهای منتشر شده، حدودا دارای یک میلیون و 979 هزار مشترک اینترنت است. لازم به ذکر است که این آمار بر اساس تفکیک نسل سوم و چهارم به دست نیامده است و تنها یک آمار کلی از کاربران اینترنت رایتل است.

در هر صورت طبق آمارهای ارائه شده، شرکت همراه اول همچنان دارای بیشترین ضریب نفود و سهم در بازار اینترنت پهن باند موبایل است؛ اما از طرفی شرکت ایرانسل با ارائه خدمات باکیفیت و با قیمت مناسب در چند سال اخیر، باعث شده است تا سهم خود را از این بازار افزایش داده و امروزه رقیب اصلی همراه اول در مسئله اینترنت نسل سوم و چهارم موبایل است. باید گفت که بیشتر بودن تعداد مشترکان یک اپراتور به معنای بالا رفتن احتمالی کاربران آن و افزایش ضریب نفوذ آن‌ها در بازار ایران است.

شما مشترک کدامیک از این اپراتورها هستید؟ آیا از خدمات ارائه شده، رضایت دارید؟ بخش نظرات زیر متعلق به شماست

.

تهیه و گردآوری: تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر