;
coinex

تک استار: معرفی استارتاپ رونگار/ راهی آسان برای مدیریت هم‌زمان تمامی شبکه‌های اجتماعی

تک استار: معرفی استارتاپ رونگار/ راهی آسان برای مدیریت هم‌زمان تمامی شبکه‌های اجتماعی
تکرا پس از گذشت ۲ سال از حیات خود، عزم خود را برای کمک به اکوسیستم استارتاپی کشور عزیزمان جزم کرده و قصد دارد با استفاده از تریبونی که در اختیارش است، به معرفی این کارآفرینان و کسب و کارهایشان بپردازد. معرفی استارتاپ ها در قالب برنامه ای با نام “تک استار” در وب سایت تکرا منتشر خواهد شد. در حال حاضر اخباررسمی نیز ما را در این مهم یاری خواهد کرد.

در ادامه، مصاحبه تکرا با آزاد بهرامی و علی بهرامی را بخوانید. این دو، هم بنیان‌گذار استارتاپ رونگار هستند، استارتاپی که قصد دارد تا شبکه‌های اجتماعی را برای کسب و کارهای مختلف، مدیریت کند و آن‌ها را برای انتشار اخبارشان در شبکه‌های مختلف اجتماعی یاری کند.

1. لطفا تک تک اعضای تیم خود را معرفی کنید؛ الان چند نفر هستید و چه تخصص‌ها و مسئولیت‌هایی دارید؟ چند نفر هم بنیان‌گذار هستید؟

آزاد بهرامی (هم بنیان‌گذار) بیش از 5 سال سابقه مدیریت تیم طراحی گرافیک و سابقه همکاری با شرکت های مطرحی از جمله: ایرانسل، ال جی، دیجی کالا، بانک ملت، دانشگاه تهران و بیش از 1000 کسب و کار موفق داخلی و خارجی را داشته بعنوان طراح گرافیک و مشاور تبلیغاتی مشغول به‌کار هستم.

علی بهرامی (هم بنیان‌گذار) سابقه بیش از 5 سال طراحی گرافیک و همکاری با برندهای معتبر را داشته‌ام. برگزاری بیش از 10 نمایشگاه نقاشی و عکاسی در نقاط مختلف کشور و برگزیده شده چندین جشنواره معتبر هنری را تجربه کرده ام و همچنین طراح رابط کاربری هستم.

2. ایده شما چیست و چرا این ایده را برای اجرا انتخاب کردید؟

امروزه شبکه‌های اجتماعی به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی انسانها تبدیل شده است و شرکت ها و کسب و کارها درحال معرفی خود در این جامعه بزرگ و جذب مشتری برای محصول و خدمات خود هستند؛ اما برای کسب و کارهای حوزه آنلاین، طراحی محتوا، مدیریت انتشار در شبکه های اجتماعی و همچنین آنالیز محتوای منتشر شده در شبکه های اجتماعی مشکل بزرگی است و با توجه به نبود متخصص و هزینه های بالایی که اجرای این گونه پروژه ها دارد تا حدودی نیز کار را برای استارتاپ‌ها و شرکت‌های نوپا سخت کرده است.

رونگار در واقع به دنبال این است تا بتواند مدیریت شبکه های اجتماعی را برای این گونه کسب و کارها راحت‌تر کند. رونگار، راهی آسان برای طراحی، مدیریت انتشار و آنالیز محتوای شبکه های اجتماعی است. ما برای هر مناسبت طرح های مختلفی آماده کرده‌ایم که با ادیتور اختصاصی رونگار قابل ویرایش و شخصی سازی خواهد بود. با این سیستم امکان انتشار آنی و زمان‌دار و همچنین انتشار در کلیه شبکه های اجتماعی مطرح بصورت همزمان، میسر خواهد شد.

3. اگر بخواهید کسب و کار خود را در قالب یک جمله توضیح دهید (Elevator Pitch)، آن جمله چیست؟

می‌توان در یک جمله آن را به‌راحتی خلاصه کرد؛ رونگار راهی آسان برای مدیریت همزمان همه‌ی شبکه‌های اجتماعی است.

4. با چه سرمایه ای کار خود را آغاز کردید و آیا فکر می‌کنید که این مبلغ برای شروع کارتان کافی بود؟

ما به عنوان تیم رونگار در دوره چهارم شتابدهی آواتک وارد شدیم و دوره را به اتمام رساندیم. در طی دوره شتابدهی از خدمات و مزایای آواتک بسیار استفاده کردیم و همین برای ما کافی بود تا بتوانیم به خوبی وارد بازار کسب و کار شویم.

5. آیا تا این لحظه سرمایه گذار داشتید؟ کمی در رابطه با این موضوع توضیح دهید.

درحال حاضر تنها سهامدار شرکت رونگار شتابدهنده آواتک است و تنها سرمایه ای‌ که دریافت کردیم همان مبلغ تعیین شده‌ایست که برای دوره شتابدهی به ما پرداخت شد.

6. تا این لحظه، بزرگترین چالش‌هایی که با آن‌ها دست و پنجه نرم کردید چه بوده و فکر می‌کنید در آینده چه چالش هایی پیش روی شما خواهد بود؟

با توجه به استقبال ایرانیان از اینستاگرام و تعداد کاربران فعال، محدودیت‌های سرویس اینستاگرام برای ارسال از طریق PC و نبودن هیچگونه API برای آن، یکی از مهم‌ترین مشکلاتی بود که تاکنون داشتیم. ما با ارائه راه حل و سرویسی ویژه می‌توانیم به جرات بگوییم که یکی از محدود سرویس‌هایی درجهان هستیم که امکان ارسال پست از طریق وب‌سرویس به اینستاگرام را داریم.

7. اگر همین الان یک نفر قصد داشته باشد نیازهای تیم شما را برطرف کرده و به نوعی بر روی شما سرمایه گذاری کند، چه چیزهایی از او می خواهید؟ در مجموع فکر می‌کنید چه چیزهایی (عوامل یا امکاناتی) می‌تواند به رشد کسب و کارتان کمک کند؟

اولین مورد از نظر تیم ما و اولین خواسته، شبکه افراد در دسترس آن است و دانش هایی که ما برای توسعه بیشتر و سریع تر کسب و کارمان به آن نیاز داریم. پس از آن نیز مواردی همچون درک آنها از کسب و کار و آینده این بازار است.

8. فکر می کنید چه عواملی ممکن است باعث شکست کسب و کارتان شود؟ آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید؟ چه راهکاری برای مقابله با این عوامل در نظر دارید؟

اگر سرویس رونگار به شبکه اجتماعی خاصی متمرکز می‌شد، مانند تلگرام یا اینستاگرام با افت آن‌ها، احتمال شکست در رونگار هم وجود داشت؛ اما راهکار و مزیتی که رونگار دارد با رشد هر شبکه اجتماعی، سرویس آن نیز توسط تیم ما ارائه خواهد شد و همگام با رشد شبکه های اجتماعی، رونگار هم رشد و توسعه خود را ادامه خواهد داد.

9. مطالعه چه کتاب هایی را به دوستانتان پیشنهاد می دهید؟ لطفا یک یا چند کتابی که از مطالعه آن لذت برده و نکات خوبی یاد گرفته اید را نام ببرید.

کتاب‌های زیادی در زمینه کارآفرینی نوشته شده که می‌تواند بسیار هم مفید باشد؛ اما اکنون اسم کتاب خاصی به ذهنم نمی‌رسد.

10. و در نهایت به عنوان آخرین سوال، چشم انداز شما برای چند سال آینده چیست؟ به عنوان مثال 5 سال آینده کسب و کارتان را به چه شکلی می بینید؟

ارائه سرویسی جامع و پشتیبانی از کلیه شبکه‌های اجتماعی فعال از جمله سرویس های ایرانی و بستری جامع و مناسب برای تولید محتوا، مدیریت و آنالیز شبکه های اجتماعی.

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر