;
coinex

مصرف کنندگان نباید نگران ایمنی سامسونگ گلکسی نوت ۸ باشند

مصرف کنندگان نباید نگران ایمنی سامسونگ گلکسی نوت ۸ باشند
ایمنی گوشی‌های سامسونگ گلکسی نوت ۸ از طرف مسئولین این شرکت تضمین شده است. بزرگترین علتی که نگرانی را از بابت ایمنی گلکسی نوت ۸ برطرف می‌کند، این است که سامسونگ نمی‌خواهد اتفاق ناگواری که برای نوت ۷ رخ داد را دوباره تجربه کند. مطمئنا این اتفاق از اعتبار و خوشنامی این برند کاسته و این چیزی است که سامسونگ تصمیم به جلوگیری از رخ داد دوباره آن دارد.

با این حال نمی‌توان به طور یقین گفت که مشکلاتی مشابه آن برای محصولات سامسونگ دیگر رخ نمی‌دهد؛ ولی می‌توان گفت که احتمال آن بسیار کم است. این شرکت تمام توان خود را گذاشته تا احتمال وقوع چنین مشکلاتی را کم کند.

سامسونگ تاکنون با ترتیب دادن دو مرحله فراخوانی و تلاش بسیار برای تشویق صاحبان گلکسی نوت 7 به ارجاع دستگاه خود و همچنین انتشار آپدیتی برای دستگاه که آن را به طور کامل از کار می اندازد، نگرانی خود را نسبت به مشتریانش نشان داده است. علاوه بر آن، شرکت سامسونگ بالاخره یک توضیح جامع در مورد علت اصلی مشکل دستگاه های گلکسی نوت ۷ ارائه داد.

همان طور که پیش بینی می‌شد، باتری نوت 7 مقصر اصلی این اتفاقات بوده؛ اما سامسونگ بیان آن را به یک اطلاعیه ساده منتهی نکرد، بلکه یافته‌های حاصل از تحقیقات و بازرسی‌های خود را به صورت کامل و صادقانه برای عموم منتشر کرد. این کمپانی همچنین با سپردن فرایند بازرسی به سه شرکت متخصص در این زمینه، تحقیقات جامعی به عمل آورد و نتایج آن را هم منتشر کرد.

اشتراک گذاری این اطلاعات به معنای این است که سامسونگ برای نگه داشتن اطمینان مشتریان و بازگرداندن اعتبار از دست رفته بعضی از کاربران، بسیار ارزش قائل است. در کنار تمام این موارد، سامسونگ تدابیر خاصی برای ایمنی محصولات آینده خود دارد. این تدابیر شامل چک کردن ایمنی باتری در ۸ مرحله است که برای باتری هر محصول جدیدی انجام می‌شود.

گلگسی نوت ۸

تست ۸ مرحله ای ایمنی باتری

پس از اتفاق گلکسی نوت ۷ ما با بررسی جوانب مختلف خط تولید خود، دست به طراحی آزمونی زدیم که در آن باتری در سخت ترین شرایط از بیرون و درون مورد آزمایش قرار می‌گیرد و هم با چشم انسان و هم با اشعه ایکس به بررسی آن می پردازیم

اکنون ما تعهد بیشتری نسبت به محصولاتمان داریم

تست ماندگاری

ما باتری را تحت آزمون های شارژ بیش از حد، سوراخ شدن، تست تحریک های حرارتی بالا قرار می‌دهیم.

بررسی بصری

باتری به دقت توسط متخصصین با توجه به راهنماهای استاندارد شده و شرایط آن بررسی و چک می‌شود.

آزمون با اشعه ایکس

ما به کمک اشعه ایکس داخل باتری را برای هر گونه مورد غیر معمول بررسی می‌کنیم.

تست پر و خالی شدن باتری

باتری به دفعات زیاد در این تست پر و خالی می‌شود.

تست TVOC

آزمون فراریت ترکیبات ارگانیک و احتمال نشت آن از هر نظر بررسی می‌شود

تست باز کردن باتری

ما باتری را به صورت جز به جز باز می‌کنیم تا کیفیت اجزایی مثل نوار جداسازی اطراف آن یا سلول‌های باتری را بررسی کنیم

تست استفاده نامنظم

این تست شرایط کاربر نامنظم را با مواجه کردن باتری به شارژهای نامنظم و شدید شبیه سازی می‌کند

تست تفاوت یا دلتای OCV

در این تست، میزان شارژ آزاد شده ناشی از مدارهای باز یا اتصال کوتاه در باتری قبل از مونتاژ تا بعد از قرارگیری در دستگاه توسط ولت سنج های دقیق اندازه‌گیری می‌شود.

سامسونگ به وسیله گزارش هایی که تهیه کرده، به دنبال ساخت دستگاهی است که علاوه بر داشتن بهترین سخت افزار در کنار ویژگی های عملکردی منحصر به فرد، هیچ نقطه ضعفی هم نداشته باشد تا خریداران از هر جهت بابت ایمنی آن آرامش خاطر داشته باشند.

این شرکت با صرف هزینه هنگفت ۱۲۸ میلیون دلاری برای پروتکل جدید ایمنی باتری که به صورت یک تست ۸ مرحله ای است، این اطمینان را به همه می‌دهد که این تنها تعدادی آزمایش ساده برای راحت کردن خیال کاربران نیست. این مقدار هزینه حتی برای شرکتی مثل سامسونگ هم بسیار زیاد است و از آنجا که مدیران این شرکت چنین بودجه‌ای را بیهوده هدر نمی‌دهند، می توان پی برد که این تست بسیار جدی است.

این هزینه برای ایمنی تمام محصولات سامسونگ صرف شده؛ ولی با این حال از آن جا که سامسونگ گلکسی نوت ۸ دومین محصول مهم این شرکت است؛ کاملا واضح است که تمرکز زیادی از سوی سامسونگ روی آن قرار می گیرد. برند نوت مسلما هم چنان حضور خواهد داشت؛ اما سامسونگ با همه آنچه در دست دارد به‌ئنبال آن است تا محبوبیت و شکوه سابق آن را بازگرداند. بنابراین انتظار می‌رود تا در این دستگاه پیشرفت‌های چشم‌گیری مشاهده شود تا آن را به یک گوشی خیره کننده تبدیل کند.

با وجود این همه دلگرمی برای ایمنی محصولات بعدی، تا اندازه ای خیال همه راحت است که ماجرای انفجار باتری گلکسی نوت ۷ تکرار نخواهد شد. پیش بینی‌ها برای سامسونگ گلکسی نوت ۸ به ایمنی باتری ختم نمی‌شود. این گوشی برای جذاب‌تر شدنش با ویژگی‌های دوست داشتنی مثل یک طراحی بسیار به‌روز در کنار یک سیستم قوی و عملکرد خوب همراه خواهد بود. با توجه به اطلاعات منتشر شده دستیار هوشمند بیکسبی همراه گلکسی نوت ۸ خواهد بود.

خبرها از وجود صفحه نمایش 4k حکایت می‌کنند؛ اما این احتمال، به اندازه وجود بیکسبی نیست. چراکه سامسونگ آن را رسما برای گلکسی اس 8 معرفی کرده، پس دلیلی ندارد که در سامسونگ گلکسی نوت ۸ از آن خبری نباشد. متاسفانه اخبار تنها محدود به ویژگی‌های گلکسی نوت ۸ می‌شود و هنوز در رابطه با سخت افزار احتمالی گلکسی نوت بعدی، اطلاعات دقیقی در دسترس نیست.

گلگسی نوت ۸

گذشته از این ویژگی‌ها با توجه به محبوبیتی که گلکسی نوت ۷ قبل از حوادث مربوط به باتری داشت؛ باید اعتراف کرد که تقریبا توسط اکثر سایت های بررسی کننده از نمره خوبی گرفت و تحسین شد.  با در نظر گرفتن این مورد می توان مطمئن بود سامسونگ گلکسی نوت ۸ هم به همین اندازه از نظر قدرت سخت افزاری، زیبایی طراحی و نوآوری‌های به کار رفته در آن، مورد توجه قرار گیرد.

اما این بار دیگر نگرانی از بابت ایمنی وجود ندارد. بزرگ‌ترین نگرانی راجع به سامسونگ گلکسی نوت ۸ که مشتری‌ها با آن مواجه هستند، نگه داری آن و محافظت آن در برابر زمین خوردن و خرابی‌هایی از این دست خواهد بود؛ زیرا احتمالا هزینه زیادی را از دست خواهند داد. سامسونگ احتمالا در اواخر تابستان یا اوایل پاییز از فبلت گلکسی نوت 8 رونمایی خواهد کرد و از آن جا که زمان زیادی مانده، مسلما تلاش بسیاری می‌کند تا از هر جنبه محصولی ایمن، بی نقص و باکیفیت را ارائه دهد.

.

منبع: androidheadlines

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر