;
coinex

طرح افزایش قیمت اینترنت در مجلس رد شد

طرح افزایش قیمت اینترنت در مجلس رد شد
طرح افزایش قیمت اینترنت در مجلس رد شد. صبح یکشنبه مجلس طرح افزایش قیمت اینترنت را رد کرد. این طرح به منظور کمک به بخش بهداشت و درمان در دست بررسی بود. در ادامه با تکرا همراه باشید تا بیشتر در این رابطه باخبر شوید.

چندی پیش مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران، طرح افزایش قیمت اینترنت را به صورت رسمی لغو کرد. این طرح قرار بود با افزایش قیمت اصلی اینترنت، پروژه مالی بزرگی را در حمایت از بخش بهداشت و درمان ایجاد کند. دو سال قبل نیز طرحی بیان شد و به تصویب رسید که بر اساس آن برای هر پیامک مبلغ 10 ریال اضافه‌تر کسر شود و به حساب عمومی خزانه داری کشور واریز شود.

همچنین گفتنی است که به تازگی نیز طرحی بیان شده بود که بر اساس آن وزارت ارتباطات و فناوری موظف بود تا از شرکت‌های فروشنده برای فروش هر مگابایت اینترنت مبلغ 10 ریال به حساب اختصاصی وزارت بهداشت و درمان واریز کنند. در واقع این مبلغ قرار بود تا برای طرح‌هایی همچون پزشک خانواده، پوشش کامل درمان افراد ساکن در شهر هایی با جمعیت 50 هزار نفر یا کمتر و جمعیت عشایری و تجهیز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی برای کمک به بیماران صعب العلاج و یا تحت پوشش نهادهای حمایتی هزینه شود.

این طرح در مجلس مورد بحث قرار گرفت و مجلس شورای اسلامی آن را تصویب نکرد و بر حذف این بند رای مثبت داد. در راستای همین موضوع وزیر ارتباطات گفت: “خوشبختانه این طرح به منظور کمک به بخشهای مختلف در مجلس رای نیاورد”

محمود واعظی در ادامه از اعضای مجلس تشکر کرد و گفت: “وزارت ارتباطات همواره به فکر کاهش هزینه های اینترنت برای رونق کسب و کارهای اینترنتی است”

در هر صورت خوشبخانه قیمت اینترنت فعلا ثابت خواهد ماند و با افزایش قیمتی مواجه نخواهد شد. امیدواریم وزارت ارتباطات همواره با پیگیری‌های خود بر ثبات قیمت اینترنت که امروزه یکی از ارکان اصلی در زندگی مردم کشورمان است، بتواند نقشی مثبت را ایفا کند.

.

تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر