;
coinex

ساعت هوشمندی برای نابینایان با امکان ارسال پیام!

توسعه دهنده‌ی اهل کشور کره جنوبی اولین ساعت هوشمند نابینایان را توسعه داده است. ساعت هوشمند Dot اولین ساعت هوشمند نابینایان با امکان ارسال پیام است

در جهان 285 میلیون نفر مشکل بینایی دارند و زندگی برخی از آن‌ها در حال بهتر شدن است. توسعه دهنده‌ی اهل کشور کره جنوبی، اولین ساعت هوشمند جهان که مخصوص نابینایان است را تولید کرده و جالب آنکه این ساعت، کاملا امروزی و مدرن است.

نام این ساعت Dot است و برای نمایش اطلاعات از 4 بخش فعال و داینامیک برجسته با الفبای نابینایان استفاده می‌کند. کاربران هم می‌توانند سرعت آن را تنظیم کنند تا شخص راحت‌تر بتواند از آن استفاده کند. ساعت Dot بوسیله‌ی بلوتوث می‌تواند به یک گوشی هوشمند متصل شود (مثل همه‌ ساعت‌های هوشمند) و می‌تواند هر پیامی را از هر اپلیکیشن یا سرویسی دریافت کند (مثل پیام رسان‌ها یا جهت‌یابی‌های گوگل مپ).

همچنین کاربران امکان ارسال پیام‌های ساده را هم با این ساعت دارند که برای این کار می‌توانند از دکمه‌های کناری استفاده کنند. ویژگی خوب این ساعت پشتیبانی از Open API است؛ به این معنی که هر کس می‌تواند آن را توسعه دهد و بهتر کند یا قابلیت پشتیبانی از اپ‌های دیگر را برای ساعت فراهم کند.

ساعت هوشمند ساخته شده برای نابینایان با امکان پیام‌رسانی

دستگاه‌های دیجیتالی مختلفی برای نابینایان وجود دارد؛ اما اکثر آن‌ها از صدا استفاده می‌کنند. این ویژگی باعث بوجود آمدن مشکلاتی می‌شود. چون اینگونه ممکن است فردی مجبور باشد از هدفون‌هایش استفاده کند که باعث عدم شنیدن صدای بیرون می‌شود و این مشکلی حیاتی است. یا اینکه همه مردم صداها را می‌شنوند و این خیلی جالب نیست.

علاوه بر این، دستگاه‌های دیجیتالی نابینایان که برای خواندن خط نابینایان (خط بریل) استفاده می‌شود، بزرگ و همینطور گران قیمت است. طبق آمارها تنها 5% از نابینایان از این دستگاه‌ها استفاده می‌کنند.

dot

ساعت هوشمند Dot به مدت سه سال در دست توسعه بوده و شرکت سازنده می‌خواهد برای 140,000 حامی مالی که داشته آن را برای ساخت و عرضه آماده کند. آن‌ها برای شروع، روی ساخت 100,000 ساعت در 2017 برنامه ریزی کرده‌اند که این کار از ماه مارس (همین ماه) آغاز می‌شود. 40,000 نسخه دیگر در سال بعد آماده می‌شود. 1,000 نسخه هم در خرده فروشی‌های لندن به قیمت 320 دلار فروخته خواهند شد.

ساعت مدرن برای نابینایان

ساعت نابینایان

ساعت هوشمند

blind-people-braille-smartwatch-dot-3

 

.

منبع: boredpanda

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر