;
coinex

ون خودران فورد، ایستگاهی متحرک برای درون‌های مخصوص حمل بسته‌ها

ون خودران فورد

مدل مفهومی ون خودران فورد مخصوص جابجایی بسته‌ها (Autolivery Van) نامی است نامانوس و آزاردهنده. اما این وسیله نقلیه از ایده جالبی را به عنوان الگو مد نظر قرار داده است. این پروژه یکی از نتایج مسابقات درونی شرکت خودروسازی فورد (Ford) به نام Last Mile Mobility  است. این وسیله نقلیه ترکیبی است از یک خودروی خودران الکتریکی که با استفاده از وسایل نقلیه بدون سرنشین هوایی (پهباد یا Drone) به حمل محمولهها و بسته‌های مشتریان از خودرو به در منزل می‌پردازد.

این خودروی مفهومی نسبت به نمونه‌هایی مانند ون الکتریکی شرکت مرسدس بنز و یا پهبادهای UPS، غیر واقعی‌تر است. این وسیله نقلیه هنوز به طور عملی مورد آزمایش قرار نگرفته و ارزیابی آن تنها توسط شبیه‌سازها و ابزارهای واقعیت مجازی و در نمایشگاه MWC شهر بارسلونا صورت گرفته است. اما ایده موجود در پشت این ون خودران، می‌تواند به عنوان یک الگو برای شرکت‌های خودروسازی و صنایع مرتبط محسوب گردد.

ون خودران فورد در تئوری و از لحاظ تکنیکی، نمونه‌ای قابل اجرا بوده و موجب کاهش مصرف سوخت و هزینه می‌گردد. با استفاده از این روش زمان هدر رفته در ترافیک کاهش یافته و بسته‌های ارسالی در کوتاه‌ترین زمان ممکن به دست مشتریان رسیده و پهبادهای تعبیه شده در بخش بالایی و سقف ون خودران فورد می‌توانند بدون محدودیت به سوی مقاصد از پیش تعیین شده حرکت نمایند. شرکت فورد در نظر دارد که این ون خودران را تا سال 2021 میلادی به بازارها عرضه نماید.

.

منبع : techcrunch

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر