;
coinex

تک استار: معرفی استارتاپ استورم / نرم افزار حسابداری آنلاین، قابل دسترس در هر زمان و هر مکان!

تک استار: معرفی استارتاپ استورم / نرم افزار حسابداری آنلاین، قابل دسترس در هر زمان و هر مکان!
تکرا پس از گذشت ۲ سال از حیات خود، عزم خود را برای کمک به اکوسیستم استارتاپی کشور عزیزمان جزم کرده و قصد دارد با استفاده از تریبونی که در اختیارش است، به معرفی این کارآفرینان و کسب و کارهایشان بپردازد. معرفی استارتاپ ها در قالب برنامه ای با نام “تک استار” در وب سایت تکرا منتشر خواهد شد. در حال حاضر اخباررسمی نیز ما را در این مهم یاری خواهد کرد.

امین شیخی به عنوان بنیان‌گذار استورم، به دنبال یک نرم افزار حسابداری آنلاین است تا بتواند تغییری در مدیریت حسابرسی انجام دهد و آن را برای کاربران و حسابداران راحت‌تر کند. این تیم هم اکنون در شتابدهنده آواتک حضور دارد. در ادامه مصاحبه تکرا با امین شیخی را شاهد هستید.

۱-لطفا تک تک اعضای تیم خود را معرفی کنید؛ الان چند نفر هستید و چه تخصص‌ها و مسئولیت‌هایی دارید؟ چند نفر هم بنیان‌گذار هستید؟

اسم استارتاپ ما استورم (STORM) هست و اولین کار استارتاپی ما محسوب میشه. تیم ما هم متشکل از بنده که امین شیخی هستم و در زمینه مهندسی فناوری اطلاعات، گرایش تجارت الکترونیک تخصص دارم؛ البته به عنوان بنیان‌گذار استورم بوده و مدیریت فنی تیم هم به عهده خودم هست.

ساناز سلیمانی، مهندس نرم افزار بوده و به عنوان مدیر محصول و برنامه نویس در این پروژه با ما همکاری می‌کنه. ایشون سابقه دوسال کار در زمینه نرم افزارهای مالی داره و به مدت 3 سال هم به عنوان Data visualization expert در تیم هوش تجاری مشغول به کار بوده.

پیمان زهره وندی، دانش آموخته کارشناس ارشد نرم افزار و طراح رابط کاربری نرم افزار ما هست و ایشون هم 6 سال سابقه طراحی و پیاده سازی رابط کاربری (UI) دارند.

آذین امینی که مهندس شیمی هستند و به عنوان پشتیبان و کارشناس تست نرم افزار با سابقه کاری نرم افزار حسابداری و کمک حسابدار به ما کمک می‌کنند.

علیرضا آقازاده که کارشناسی حسابداری دارند و به عنوان مشاور مالی نرم افزار درکنار تیم ماست. ایشون سابقه مدریت مالی در شرکتهای وابسته به نیرو و چندین شرکت خصوصی معتبر رو دارند.

و در نهایت هما مقیاسی که کارشناس نرم افزار هستند و به عنوان کارشناس مارکتینگ و استراژی بازار به تیم استورم کمک می‌کنند. به مدت 4 سال در بخش مارکتینگ شرکت ایرانسل فعالیت داشتن و مشاور با تجربه ما در این زمینه هستند.

امین شیخی، بنیان‌گذار استارتاپ استورم
امین شیخی، بنیان‌گذار استارتاپ استورم

2ایده شما چیست و چرا این ایده را برای اجرا انتخاب کردید؟

ایده ما تولید یک نرم افزار آنلاین حسابداری هست که با توجه به مشکلاتی که نرم افزارهای مشابه در بازار دارند، تصمیم به راه‌اندازی استورم گرفتیم. عمده ترین مشکلاتی که در نرم افزارهای مشابه وجود داره، آفلاین بودن، سرعت پایین، گران بودن ، رابط کاربری ضعیف و گزارشات محدود هست و به همین علت تصمیم گرفتیم این مشکلات را در قالب یک سیستم تحت وب آنلاین برطرف کنیم.

3- اگر بخواهید کسب و کار خود را در قالب یک جمله توضیح دهید (Elevator Pitch)، آن جمله چیست؟

ما ارائه دهنده یک نرم افزار حسابداری آنلاین هستیم که از همه جا و در همه زمانی قابل دسترس باشد.

4- با چه سرمایه ای کار خود را آغاز کردید و آیا فکر می‌کنید که این مبلغ برای شروع کارتان کافی بود؟

ما با حدود 10 میلیون تومان آغاز کردیم که برای شروع یک کسب و کار کافی مسلما کافی نیست و البته بیشتر این هزینه هم تا الان صرف هاستیگ و چاپ بروشورهای خیلی ساده شده است.

5- آیا تا این لحظه سرمایه گذار داشتید؟ کمی در رابطه با این موضوع توضیح دهید.

خیر تا به حال هیچ سرمایه گذاری نداشتیم.

ساناز سلیمانی
ساناز سلیمانی

6- تا این لحظه، بزرگترین چالش‌هایی که با آن‌ها دست و پنجه نرم کردید چه بوده و فکر می‌کنید در آینده چه چالش هایی پیش روی شما خواهد بود؟

بزرگترین چالشی که فکر می‌کنیم می‌تونه برای ما مشکل ساز بشه، کمبود سرمایه اولیه برای جذب نیروی متخصص و نداشتن محلی برای استقرار اعضای تیم هست.

7- اگر همین الان یک نفر قصد داشته باشد نیازهای تیم شما را برطرف کرده و به نوعی بر روی شما سرمایه گذاری کند، چه چیزهایی از او می‌خواهید؟ در مجموع فکر می‌کنید چه چیزهایی (عوامل یا امکاناتی) می‌تواند به رشد کسب و کارتان کمک کند؟

در حال حاضر عواملی که میتونن واقعا به رشد کسب و کار ما خیلی کمک کنن، مواردی مثل تامین مالی و تامین فضایی برای استقرار تیم هست و همچنین بودجه برای تبلیغات در این زمینه که میتونه به رشد استورم کمک بسیار زیادی بکنه

 8- فکر می کنید چه عواملی ممکن است باعث شکست کسب و کارتان شود؟ آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید؟ چه راهکاری برای مقابله با این عوامل در نظر دارید؟

مهمترین عواملی که می تونن به نوعی برای ادامه کار ما بسیار خطرناک باشند، نبود سرمایه، عدم بررسی و تحقیق بازار رقبا، نبود نیروی متعهد و همچنین عدم تعریف راه حل مشخص برای یک نیاز هست که ممکنه منجر به شکست کسب و کارمون بشه.

9- مطالعه چه کتاب‌هایی را به دوستانتان پیشنهاد می‌کنید؟ لطفا یک یا چند کتابی که از مطالعه آن لذت برده و نکات خوبی یاد گرفته اید را نام ببرید.

کتاب‌هایی که برای خود من بسیار تاثیر گذار بوده کتاب “Clean code” اثر Robert C martin و کتاب “تست مامان” هست.

10- و در نهایت به عنوان آخرین سوال، چشم انداز شما برای چند سال آینده چیست؟ به عنوان مثال 5 سال آینده کسب و کارتان را به چه شکلی می‌بینید؟

چشم اندازه ما به این صورت تعریف می‌شود که در 2 سال آینده 5 درصد از کل شرکت های ثبت شده در ایران از نرم افزار ما استفاده کنند و این چیزی دور از ذهن نخواهد بود.

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر