;
coinex

رونمایی از مرسدس بنز کلاس E جدید در نمایشگاه خودروی ژنو 2017

مرسدس بنز کلاس E جدید کابریولت

تمامی کسانی که اخبار مربوط به شرکت خودروسازی آلمانی مرسدس بنز (Mercedes Benz) را در طی چند سال اخیر دنبال کرده اند، پی به فرمول این شرکت در ساخت مدلهای مختلف برده اند. این شرکت ابتدا یک نمونه در کلاس سدان (Sedan) را معرفی می نماید. سپس مدل کوپه (Coupe) را معرفی نموده و سپس نمونه کانورتیبل (Convertible) را تولید می نماید.

کلاس E جدید مرسدس بنز نیز در نمونه های سدان، استیشن (Wagon) و کوپه معرفی شده و این شرکت در نظر دارد که مدل کانورتیبل این خودرو را در نمایشگاه خودروی ژنو که ماه آینده برگزار می گردد، معرفی نماید. همانند نمونه‌های بسیار لوکس و مجلل کلاس S، کلاس E این خودرو نیز برای ارائه بالاترین سطح امکانات طراحی و ساخته شده است. طراحی داخلی کابین مخصوصا در هنگامیکه سقف خودرو کنار می‌رود، نمای بسیار مجللی را به خودرو داده و آن را شبیه قایق‌های لوکس تفریحی می‌نماید.

طراحی خارجی و بدنه مرسدس بنز کلاس E جدید

سقف متحرک مرسدس بنز کلاس E جدید الهام گرفته از نمونه موجود در کلاس S است. این سقف قابلیت باز و بسته شدن را تا سرعت 31 مایل در ساعت (50 کیلومتر در ساعت) را داشته علاوه بر کارآیی در هنگام بارش باران‌های ناگهانی، وسیله‌ای برای فخرفروشی به عابران پیاده و سرنشینان خودروهای دیگر در هنگام توقف در ترافیک نیز بحساب می‌آید!

مرسدس بنز کلاس E جدید کابریولت  نسبت به مدل سدان با کاهش ارتفاعی 1.5 سانتی متری مواجه شده که ظاهر اسپرت تری را به آن می‌دهد. در ساخت سپرها، باله ها و کابین و صندوق عقب از آلومینیوم استفاده شده و وزن آنرا کاهش داده است. سیستم تعلیق این خودرو نیز از نوع بادی بوده و قابلیت تنظیم در سه حالت سختی مختلف را دارد. هر چرخ قابلیت تنظیم ارتفاع به طور مستقل را داشته و به صورت خودکار و با توجه به سطح مسیر نرم و یا خشک می‌گردد.

طراحی داخلی مرسدس بنز کلاس E جدید

طراحی داخلی استاندارد کلاس E مرسدس بنز در مدل‌های سدان و کوپه بسیار جذاب و زیبا بوده و به نوعی یک اثر هنری بشمار می‌رود. اما مدل کابریولت پا را از این نیز فراتر نهاده و تزئینات و امکانات بیشتری را به آن اضافه نموده است.

بخش پشت آمپر و داشبورد مردسدس بنز کلاس E جدید قابلیت تجهیز به یک نمایشگر بسیار بزرگ دو تکه را داشته که ظاهری بسیار زیبا را به داخل کابین می دهد. تمامی چهار صندلی این خودرو نیز قابلیت تجهیز به سیستم بسیار جدید اتوماتیک گرمایش گردن (Neck Warming Airscarf) را دارد.

موتور و پیشرانه

مرسدس بنز کلاس E جدید کابریولت از یک موتور شش سیلندرخورجینی استفاده می کند. این موتور با تجهیز به سیستم توربوشارژر دوگانه (Twin Turbo) توانایی تولید نیرویی برابر با 329 اسب بخار را دارد. گشتاور تولیدی این خودرو نیز 480 نیوتون متر اعلام شده است. نیروی تولیدی توسط یک جعبه دنده 9 سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می گردد. برای این خودرو یک گیربکس 4MATIC (سیستم انتقال نیرو به هر چهار چرخ اتوماتیک مرسدس بنز) نیز درنظر گرفته شده که خریدیاران می توانند به صورت سفارشی از آن استفاده نمایند.

برای این خودرو موتورهای دیگری نیز درنظر گرفته شده که مشخصات آنها بنا بر اعلام شرکت مرسدس بنز در آینده و پس از معرفی رسمی منتشر خواهد شد.

امکانات ایمنی و تجهیزات

همانطور که انتظار می‌رود تمامی امکانات امنیتی موجود در مدل سدان در نمونه کابریولت نیز موجود است. از امکانات و سیستم های کمکی موجود در مرسدس بنز کلاس E جدید می‌توان به سیستم کنترل سرعت تطبیقی (Active Cruise Control) و سیستم هشدار برخورد از جلو با ترمز اتوماتیک (Forward Collision Warning with Auto Brake) اشاره کرد که قابلیت علمکرد و برنامه‌ریزی تا سرعت 130 مایل در ساعت (210 کیلومتر در ساعت) را دارند.
سیستم شیشه شور و برف پاک کن نیز تغییر کرده و مواد شوینده بجای پاشیده شدن از خروجی های موجود بر روی در موتور، از داخل خود شیشه شور بر روی شیشه اسپری می‌گردد.

قیمت

مرسدس بنز کلاس E جدید در مدل سدان بسته به تیپ و سطح تجهیزات قیمتی در حدود 50.000 دلار الی 71.000 دلار (معادل 185 میلیون تومان الی 265 میلیون تومان) دارد. رقبای آن نیز نمونه هایی مانند ب ام و سری 6 با قیمت 80.000 دلار الی 125.000 دلار (معادل 300 میلیون تومان الی 465 میلیون تومان)، ب ام و سری 5 با قیمت 52.000 دلار الی 73.500 دلار (معادل 195 میلیون تومان الی 272 میلیون تومان) و آئودی A7 و A6 با قیمتی مابین 50.000 دلار الی 77.000 دلار (معادل 185 میلیون تومان الی 285 میلیون تومان) هستند.

در بازار ایران نیز مطابق انتظار شرایط بسیار متفاوت بوده و خریداران با پرداخت قیمت مرسدس بنز کلاس E جدید قادر به خرید خودروهای سطح پایین تری مانند تویوتا کمری (Toyota Camry)، هوندا آکورد (Honda Accord)، هیوندا سوناتا (Hyundai Sonata) و کیا اپتیما (Kia Optima) را در بازه قیمتی 180 الی 230 میلیون تومان خواهند داشت.

برای مرسدس بنز کلاس E جدید هنوز به صورت رسمی قیمتی اعلام نشده است اما به نظر نمی رسد این خودرو تفاوت قیمت زیادی با مدل سدان و کوپه داشته باشد.
.
منبع : NewAtlas

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر