;
coinex

تحویل کالای آمازون به ماه هم خواهد رسید!

تحویل کالای آمازون به ماه هم خواهد رسید!
ماه، مقصد بعدی تحویل کالای آمازون خواهد بود. اسپیس ایکس دیگر تنها شرکت خصوصی فضایی برای حمل محموله به ماه نخواهد بود. بر اساس گفته‌های واشنگتن پست، کمپانی بلو ارجین (Blue Origin) که یک شرکت خصوصی فعال در زمینه هوافضاست، قصد دارد تا یک ماه نورد با نام ماه آبی را راه اندازی کند.

این کمپانی که توسط بنیان‌گذار آمازون، جف بزوس تاسیس شده، تا اواسط سال 2020 میلادی، فضاپیمایی را خواهد ساخت که می‌تواند درست به مانند سرویس‌های حمل کالای آمازون، تجهیزات مورد نیاز برای ساخت شهرک بر روی ماه را ارسال کند. در این صورت، تحویل کالای آمازون به ماه نیز به زودی انجام خواهد شد!

ظاهرا ماه نورد “ماه آبی” قادر به ارسال یک محموله 10،000 پوندی (4.5 تن) به فضا خواهد بود. درواقع فضاپیمای ماه آبی از همان فناوری موشک جدید شپرد استفاده کرده که می‌تواند به صورت عمودی و به آرامی بر روی سطح ماه فرود آید.

منطقه‌ای که برای فرود ماه نورد ماه آبی در نظر گرفته شده، قطب جنوب این قمر است و از آنجایی که این منطقه به طور دائم از نور خورشید بهره مند می‌شود، پنل‌های خورشیدی این فضاپیما نیز می‌توانند به خوبی عملکرد خود را حفظ کنند.

جف بزوس باور دارد که اولین ماموریت این پروژه می‌تواند در جولای سال 2020 محقق شود؛ اما او به این مورد نیز اذعان می‌کند که این اتفاق تنها در صورت همکاری ناسا انجام خواهد شد.

.

منبع: engadget

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر