;
coinex

مدیر اجرایی هواوی: 6 یا 8 گیگابایت رم هیچ ارزشی ندارد!

مدیر اجرایی هواوی: 6 گیگابایت رم یا 8 گیگابایت رم هیچ ارزشی ندارد!
سال گذشته کمپانی ویوو با موبایل ایکس پلی 5 الیت، اولین گوشی هوشمند مجهز به 6 گیگابایت رم جهان را عرضه کرد. تنها کمی بعد از آن کمپانی‌های گوشی ساز دیگری به ویوو پیوستند. سامسونگ، هواوی، وان پلاس و شیائومی، گوشی‌های هوشمند خود را با 6 گیگابایت رم منتشر کردند و اکنون رقابت بر سر تولید تلفن‌های همراه 8 گیگابایتی است.

اما سوال اساسی اینجاست که آیا واقعا گوشی‌های هوشمند ما به چنین مقدار رم بزرگی نیاز دارند؟ یکی از مدیران اجرایی هواوی این گونه فکر نمی‌کند!

یکی از مدیران ارشد هواوی عقیده خود را در این رابطه در شبکه اجتماعی ویبو (با اکانت HW Lao Shi@) ابراز کرده است. به گفته او، 4 گیگابایت رم برای آنکه یک گوشی هوشمند بتواند به راحتی کارهای روزانه خود را انجام دهد، کافی است.

او می‌گوید که تست‌های مختلف نشان داده است که گوشی‌های هواوی با 4 گیگابایت رم (در کنار پردازنده کرین 960) در طول زمان عملکرد بهتری نسبت به دیگر رقبای خود با 6 گیگابایت رم داشته‌اند. نکته کلیدی این موضوع در واقع به بهینه سازی سیستم عامل اجرایی باز می‌گردد. او با مثال زدن سیستم عامل ios به این نکته اشاره می‌کند که این سیستم عامل برای روان اجرا کردن برنامه‌ها هیچ نیازی به یک رم بزرگ ندارد.

او رقابت بین تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند با رم بزرگتر را به مسابقه تسلیحات هسته‌ای بین ایالات متحده و اتحاد جماهیر شوروی در دوره جنگ سرد تشبیه کرده و اضافه می‌کند که 2 یا 4 گیگابایت رم اضافی، هزینه ساخت گوشی را افزایش داده و متاسفانه این هزینه اضافی تنها به کاربران تحمیل می‌شود.

در واقع Lao Shi نمی‌گوید که 6 گیگابایت رم بد است، هواوی، خود تعدادی گوشی هوشمند دارد که به 6 گیگابایت رم مجهز شده‌اند؛ اما به باور او این مقدار از رم هیچ لزومی ندارد!

.

منبع: gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر