;
coinex

گزارش اختصاصی تکرا از نشست خبری جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران

امروز نشست خبری جشنواره بازی‌های رایانه‌ای با حضور متین ایزدی، دبیر جشنواره و با حضور جمعی از اصحاب رسانه در ساختمان باغ زیبا برگزار شد.
امروز صبح، نشست خبری جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران برای تجلیل از زحمات یکساله خبرنگاران و همچنین یک دورهمی نوروزی در ساختمان باغ زیبا از ساعت 9 الی 11 با حضور جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد. در ادامه با تکرا همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم به صحبت‌های متین ایزدی، ریاست بنیاد ملی بازی‌های رایانه ای تهران که در این نشست گفنگوی ویژه‌ای داشت.

نشست خبری جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران با محور گفتگو‌های نهایی از ششمین جشنواره بازی‌های تهران و همچنین برای تجلیل از زحمات یکساله خبرنگاران و اصحاب رسانه برای پوشش این رویداد، صبح امروز، 16 اسفند ماه در مراسمی صمیمی و پر از شور و هیجان برگزار شد. در ادامه با ما همراه باشید.

جناب آقای متین ایزدی، دبیر جشنواره بازی‌های رایانه‎ای در نشست خبری این رویداد حضور پیدا کرد و صحبت‌هایی جمعی در رابطه با ششمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران کرد.  ایزدی در صحبت‌های خود از وضعیت بهتر ششمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران به دلیل حمایت رسانه‌ای بسیاری از خبرگزاری‌ها و حمایت تجاری برخی از شرکت‌ها همچون ایرانسل، تپسل و کافه بازار خبر داد.

امروز نشست خبری جشنواره بازی‌های رایانه‌ای با حضور متین ایزدی، دبیر جشنواره و با حضور جمعی از اصحاب رسانه در ساختمان باغ زیبا برگزار شد.

متین ایزدی در توضیح آثار ششمین جشنواره گیم تهران اعلام کرد که میزان آثار انتخاب شده و برگزیده در سال جاری نسبت به سال گذشته بسیار افزایش یافته است و بازی‌های با کیفیت بیشتری را شاهد هستیم اما در همین وضعیت، بازی‌های بی کیفیتی نیز در جشنواره حضور دارند که یک روند بسیار عادی است.

همچنین ایزدی خاطر نشان کرد که امسال شاهد 187  عنوان بازی ارسال شده، 160 بازی برای سیستم عامل اندروید، 36 بازی برای رایانه‌های شخصی و 35 بازی برای پلتفرم iOS هستیم. همچنین 19 بازی نامه نیز به جشنواره ارسال شده است که در مجموع باید گفت 105 شرکت و 42 تیم در ششمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران حضور دارند.

متین ایزدی، دبیر جشنواره در رابطه با ژانر بازی‌های حاضر و تعداد بازی‌های آنها گفت:

ششمین جشنواره گیم تهران، ۱۰ بازی در ژانر اکشن ماجرایی، ۱ بازی در ژانر نقش‌آفرینی، ۲۹ بازی در ژانر استراتژی و مدیریتی، ۴۳ بازی در ژانر اکشن، ۵۳ بازی در ژانر ساده، ۱۶ بازی در ژانر سکوبازی، ۲۰ بازی در ژانر ماجرایی و ۱۵ بازی در ژانر ورزشی داوری شده‌اند.

متین ایزدی در رابطه با جوایز ششمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران گفت:

امروز نشست خبری جشنواره بازی‌های رایانه‌ای با حضور متین ایزدی، دبیر جشنواره و با حضور جمعی از اصحاب رسانه در ساختمان باغ زیبا برگزار شد.

ما به کمک حامیان خود قطعا یک جایزه نقدی برای برندگان در نظر گرفته‌ایم اما ما کلاس‌هایی آموزشی و مفید را برای بازی‌سازان کشور عزیزمان در نظر گرفته‌ایم تا بتوانیم از آنها در جهت رشد نیز حمایت داشته باشیم و در آینده شاهد عناوین و محصولات بهتری باشیم. همچنین جوایزی را با نام جوایز عملیاتی از سوی شرکت کافه بازار نیز به عنوان اولین مارکت اندرویدی کشور ایران و شرکت ایرانسل به عنوان اپراتور دوم ایران و اپراتور پیشگام در اینترنت همراه، خواهیم داشت که قرار است با پلن‌هایی ویژه از بازی‌ها و عناوین برنده در ششمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران حمایت کنند.

شرکت ایرانسل به عنوان یکی از حامیان جشنواره از بازی‌های برتر پشتیبانی ویژه مالی پرداخت داخل بازی از طریق شارژ ایرانسل، میزبانی بازی‌های آنلاین روی سرورهای ایرانسل، تخصیص ترافیک ارزان‌تر بر بستر اینترنت ایرانسل به بازی‌های برتر و ارسال ۱ میلیون پیامک تبلیغاتی (BTL) برای بازی‌های برتر از جمله جوایز عملیاتی ایرانسل برای جشنواره است.

شرکت تبلیغاتی تپسل نیز به‌ عنوان حامی دیگر جشنواره به بازی‌های برتر پکیج‌های بزرگ و کوچکی اعطا می‌کند که از جمله آن‌ها می‌توان به تخفیف ویژه ۵۰ درصدی تبلیغات، مشاوره تبلیغاتی رایگان، استفاده از سرویس سرور بکتوری و غیره اشاره کرد.

شرکت کافه بازار قرار است با قرار دادن بازی‌های برتر ششمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران به مدت 5 روز در صفحه اول باعث افزایش بسیار زیاد کاربران و به صورت قطعی درآمد زایی آنها در جهت حمایت شود.

شرکت آپارات نیز  با ارائه ردیف اختصاصی به جشنواره کمک شایانی به فرهنگ تریلر یا ویدیو ساختن از بازی‌های ایرانی کرده است و قرار است ویدئوی بازی‌های برتر در صفحه اول آپارات به صورت ویدئو ویژه نمایش داده شود. همچنین پخش زنده مراسم اختتامیه ششمین جشنواره گیم تهران نیز در سایت آپارات به نمایش در خواهد آمد.

دبیر جشنواره گیم تهران، یکی از مهمترین جوایز عملیاتی را نمایشگاه بین‌المللی TGC برشمرد و در رابطه با آن اعلام کرد که به بازی‌های برتر غرفه ۹ متری رایگان، معرفی بازی به ناشران در روز ناشران نمایشگاه و بلیت‌های رایگان برای شرکت در کنفرانس‌ها و کلاس‌های تخصصی اعطا خواهد شد.

متین ایزدی، دبیر جشنواره بازی‌های رایانه‌ای در صحبت‌های پایانی خود نیز به مسئله داوری پرداخت و اینگونه جواب یکی از خبرنگاران حاضر در نشست خبری را داد:

داوری آثار توسط ۱۳ داور داخلی و ۱۶ داور بین‌المللی به اتمام رسیده است و نماینده‌ی بازی‌سازان در سازمان نظام صنفی رایانه‌ای نیز به عنوان ناظر در تمام جلسات داوری حضور داشته است تا شائبه‌ای پیش نیاید. همانطور که می‌دانید  در برخی جشنواره‌ها که نگاه ویژه یا بخش‌های خاصی دارند، دبیر جشنواره تعیین می‌کند که فلان اثر جایزه بگیرد اما ما‌ به‌هیچ وجه در جشنواره گیم تهران چنین رویکردی نداریم و تمام تلاشمان بر این موضوع است. رای ما در بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای مهم است که بازی‌هایی با رویکرد فرهنگی بیش‌تر و بیش‌تر ساخته شود. به همین دلیل جایزه بهترین بازی فرهنگی را به جشنواره اضافه کردیم و معیارهای مشخصی برای بازی فرهنگی تعریف کردیم. این معیارها به تمام داوران داخلی جشنواره (13 داور داخلی و متخصص) ارائه شده و آن‌ها تصمیم گرفتند که کدام بازی از نظرشان بازی فرهنگی بهتری است.

در پایان متین ایزدی از تمامی همیاران رسانه‌ای و مالی که در برگزاری جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران طی شش دوره انجام شده از سال 1390 تا به کنون توانسته‌اند تا بنیاد بازی‌های رایانه‌ای را یاری کنند، کمال تشکر را داشت.

پیام نویسنده: یکی از مهمترین نکات در رابطه با ششمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران مسئله حذفیات پایین است. در واقع در جشنواره امسال با بالارفتن تعداد برنده‌ها، شاهد صفر شدن حذفیات و انتخاب شدن تمامی آثار ارسالی هستیم که امیدواریم بازی‌های شایسته کشورمان با ویژگی‌هایی برتر همچون سلحشوران و کوئیز آف کینگز در این رویداد بدرخشند.

در هر صورت ما نیز امیدواریم در سال‌های آینده خبرگزاری و شرکت‌های بیشتری در برگزاری جشنواره گیم تهران به بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تهران کمک کنند تا همواره شاهد برگزاری مراسم‌هایی با کیفیت به منظور حمایت از بازی سازان برتر بومی و محروم از نظر مادی و معنوی باشیم.

گفتنی است که اختتامیه ششمین جشنواره بازی‌های تهران قرار است در روز شنبه، 21 اسفند ماه از ساعت 18 الی 22 در سالن اصلی همایش‌های برج میلاد با حضور دکتر صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دکتر ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شود و ما نیز در سایت تکرا به عنوان حامی رسانه‎‌ای این رویداد بزرگ و ملی در حوزه بازی‌ سازی حضور خواهیم داشت تا برای شما عزیزان، پوشش خبری ویژه‌ای را انجام دهیم.

.

تهیه و گردآوری: تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر