;
coinex

10 راهکار و توصیه انگیزشی از زبان بهترین مهندسان زن به مناسبت روز جهانی زن

10 راهکار و توصیه انگیزشی از زبان بهترین مهندسان زن به مناسبت روز جهانی زن

8 مارس (18 اسفند) روز جهانی زن نامگذاری شده که با هفته‌ی جهانی مهندس نیز مصادف است؛ بنابراین تصمیم گرفته ایم تا توصیه و روش های دستیابی به موفقیت را از زبان بهترین مهندسان زن در اختیار شما قرار دهیم.

دو سال قبل، کمپانی بزرگ OneLogin، بیلبوردی را منتشر کرد که در آن، تصویر یکی از مهندسان خود به نام Isis Wenger را به نمایش گذاشته بود. این بیلبورد در فضای آنلاین با چالش های بسیاری روبرو شد؛ بسیاری از مردم تصور می‌کردند که این بیلبورد، تصویر یک مدل تبلیغاتی را به نمایش گذاشته و Isis حقیقتا یک مهندس نبوده است.

دو سال قبل، کمپانی بزرگ OneLogin، بیلبوردی را منتشر کرد که در آن، تصویر یکی از مهندسان خود به نام Isis Wenger را به نمایش گذاشته بود.

این ماجرا به ایجاد هشتگ ILookLikeAnEngineer (من شبیه یک مهندس هستم) منجر شد و در فضای توییتر، به صورت ویروسی گسترش یافت. زنانی از سراسر جهان، پیام هایی را با این هشتگ منتشر کرده و نشان دادند که مهندسان زن موفق به چه شکلی هستند و به نوعی به بزرگداشت روز جهانی زن و مصادف بودن آن با هفته‌ی جهانی مهندس پرداختند. زنان همیشه در عرصه‌ی علم، تکنولوژی، مهندسی و ریاضیات حضور داشته اند و همچنان به کار خود ادامه خواهند داد.

علیرغم تمامی تلاش های فردی و سازمانی برای نشان دادن نقش پر رنگ زنان در این عرصه ها و از بین بردن فاصله های جنسیتی، متاسفانه برخی برداشت های منفی وجود دارد که همچنان به دشواری های مسیر موفقیت زنان می‌افزاید.

بنابراین، در این متن به بزرگداشت روز جهانی زن و هفته ی مهندس پرداخته ایم و برخی از توصیه های ضروری برای رسیدن به موفقیت را از بهترین زنان فعال در عرصه های مختلف علمی جمع آوری کرده ایم؛ در ادامه با تکرا همراه باشید:

Meabh Doyle، مهندس پردازش در شرکت Bristol-Myers Squibb

با شرکت کردن در رویدادهای مختلف دانشگاهی، به تحقیق کردن بپردازید و تا آنجایی که می‌توانید، اطلاعات مختلف را درباره‌ی عرصه های مختلف مهندسی جمع آوری کنید. با فعالان عرصه‌ی مهندسی در ارتباط باشید و مهم تر از همه، به خودتان باور داشته باشید.

ویکوریا کنی، مهندسی کمپانی Version 1

به کارتان ادامه دهید. اگر وظایفتان را به خوبی انجام می‌دهید و از استعداد واقعی در مهندسی بهره می‌برید، پس هیچ چیز نمی تواند شما را از رسیدن به اهدافتان بازدارد. خودتان را برای مواجهه با موانع آماده کنید.

Joveria Biag، مهندس برق و دانشجوی دکترا در موسسه‌ی Tyndall National

هیچ لذتی بالاتر از این نیست که هر روز صبح، کاری را انجام دهید که از آن لذت می‌برید و همزمان در دنیای اطراف خود، تفاوت ایجاد می‌کنید. یادگیری نیز گاهی اوقات می‌تواند پروسه‌ی دشواری باشد، اما کاملا ارزشمند است و حتی می‌تواند هیجان انگیز باشد. با حمایت منتورها و همکاران، بسیاری از درها، نه تنها در عرصه های تحقیقاتی، بلکه در صنعت نیز به روی شما باز خواهند شد.

لارا استور، مهندس نرم افزار در کمپانی اینتل

برای اینکه یک مهندس نرم افزار خوب باشید، باید علاوه بر تسلط بر علوم مهندسی، یک هنرمند باشید. تمامی مهندسان نرم افزار تمایل به “اصل بودن” دارند و می‌خواهند کدهای منحصر به فردی را به وجود آورند. مهندسی نرم افزار نیز همانند موسیقی که از نوت های محدودی برخوردار است، با محدودیت هایی مواجه است که توسط زبان نرم افزاری به وجود می‌آید. با اینحال می‌توان ترکیب های زیبایی را ایجاد کرد. تا زمانیکه از آزادی لازم برای خلق کردن برخوردار باشید، با چالش های آن نیز روبرو خواهید بود.

این شاخه از مهندسی کاملا روی منطق استوار است؛ حتی اگر اشتباهی را مرتکب شده باشید، می توانید به حالت قبل برگردید. همه ی ما می‌دانیم که بهترین درس ها را از اشتباهاتمان یاد می‌گیریم. بنابراین، هرچقدر که نرم افزارهای بیشتری را نوشته باشید و اشتباهات بیشتری را مرتکب شده باشید، چیزهای بیشتری را یاد می‌گیرید.

Jasna Velickovic، مهندس اتوماسیون تضمین کنترل در شرکت Comtrade

در عرصه‌ی فعالیتی خود به شدت تلاش کنید. اگر این همان چیزی باشد که می‌خواهید و برایتان جذابیت دارد، پس به خودتان باور داشته باشید و مشکلات کلیشه ای را فراموش کنید. دانش و مهارت شما، مهم ترین چیزهایی هستند که در اختیار دارید. کاری که انجام می‌دهید و چگونگی انجام دادن آن، دقیقا همان چیزی است که شما را به یک مهندس خوب تبدیل می کند.

Siobhan Brennan، مهندس شرکت Version 1

هرگز تسلیم نشوید. به فعالیت و کار خود ادامه دهید؛ به خصوص در عرصه ی IT که به آزمون ها و تاییدیه های بسیاری نیاز دارد.

Sylvia Lu، مهندس شرکت U-blox

از قلبتان پیروی کرده و کاری که می‌گوید را انجام دهید. هیچ چیز ترسناکی وجود ندارد، این همان مسیری است که بسیاری از افراد، آن را طی کرده و از آن لذت برده اند؛ شک نداشته باشید که دستاوردها، اعتماد به نفس و موفقیت را به همراه خواهد داشت. با هدف بهتر کردن جامعه و جهان، یک مهندس شوید.

Raluca Petruc، مهندس نرم افزار در شرکت  Asavie

با گسترش صنایع مختلف، نقش ها و وظایف بیشماری به وجود آمده و بسیاری دیگر نیز اولویت بندی شده اند؛ بنابراین، همچنان به وجود آدم هایی با سابقه های مختلف، مهارت ها و چشم انداز های مختلف نیاز داریم.

نقش های فیزیکی، علاوه بر مهارت های تکنولوژی، به ذهنی باز و انعطاف پذیر نیاز دارد. گاهی اوقات، متخصص بودن کافی نیست، بلکه باید مهارت دیدن چشم اندازهای بزرگ تر را داشته باشید.

Ramona Marfievici، مهندس کامپیوتر در Nimbus Research center

چیزهایی را دنبال کنید که شما را به چالش می کشند، چیزهایی که به آنها عشق می ورزید. این همان چیزی است که با وجود دشواری های بسیار، شما را به ادامه‌ی مسیر ترغیب می‌کند. هرگز اجازه ندهید که دیگران شما را از دنبال کردن رویاهاتان بازدارند. اعتماد به نفس خود را حفظ کرده و همچنان ادامه دهید.

عرصه‌ی مهندسی می‌تواند چالش های بسیاری را به همراه داشته باشد و شکی نیست که در پروسه های یادگیری، با موانع زیادی روبرو خواهید شد، اما باید به خودتان اعتماد کنید. تمامی مهندس ها دقیقا از همین جایی که شما هستید، کار خود را شروع کرده اند. تنها کافیست که به کنجکاو بودن ادامه دهید.

باربارا مک کارتی، مدیر بخش مهندسی در HubSpot

شما باید بتوانید که خودتان را در یک نقش تصور کنید. بسیاری از نقش هایی که از آن صحبت می‌کنیم، درواقع عناوین شغلی هستند که برای آن تلاش می‌کنیم. بنابراین، زمانی که زن ها، حرفه‌ی خود را آغاز می‌کنند، زن های دیگر را در نقش های برجسته تر می‌بینند. احتمال اینکه این افراد به مراحل بالاتر برسند، بیشتر است؛ چرا که می‌توانند خودشان را در چنین نقش هایی تصور کنند.

.

منبع: siliconrepublic

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر