;
coinex

شرکت خودروسازی منصوری و شرکت در نمایشگاه خودروی ژنو سال 2017

شرکت خودروسازی منصوریشرکت خودروسازی منصوری (Mansovry) توسط کوروش منصوری  در سال 1989 میلادی تاسیس شده است.  این شرکت در ابتدا به طراحی و تولید قطعات مختلف برای شرکت‌های خودروسازی مانند پورشه (Porsche) و لامبورگینی (Lamborghini) اشتغال داشت. این شرکت براساس رویاهای کوروش منصوری برای طراحی و تولید خودروهای لوکس و پرقدرت شکل گرفته و سالهاست که به بازطراحی و تولید نمونه هایی بر اساس خودروهای لوکس و مجلل مشغول است. شرکت منصوری علاوه بر فعالیت بر روی خودروهای لوکس و مجلل با طراحی ابرخودروهایی مانند انواع نمونه های لامبورگینی (Labmrighini) و خودروهای شاسی بلند همچون رنج روور (Range Rover) نیز به شهرتی جهانی رسیده است.

از اولین نمونه های تولید شده توسط شرکت خودروسازی منصوری می‌توان به آستون مارتین (Aston Martin) مدل DB9 و بنتلی (Bentely) مدل کنتینانتال (Continental) اشاره کرد که به ترتیب در سال‌های 2005 و 2006 میلادی به بازارهای جهانی ارائه شدند.

شرکت خودروسازی منصوری حضوری پر رنگ در نمایشگاه خودروی ژنو سال 2017 میلادی داشته و با 7 نمونه مختلف پای به این رویداد مهم صنعت خودرو نهاده است. این هفت مدل عبارنتد از:

  • گرونس (Gronos)
  • مازراتی لوانته (Maserati Levante)
  • بنتلی بنتایگا (Bentley Bentayga)
  • مرسدس (Mercedes)  کلاس S کانورتیبل
  • سیراکوزا (Siracusa) مدل 4xx Spider
  • لورز رویس داون (Rolls Royce Dawn)
  • پورشه پانامرا (Panamera)

حال می‌پردازیم به بررسی و معرفی اجمالی این هفت نمونه که در نمایشگاه خودروی ژنو سال 2017 میلادی شرکت نموده اند.

شرکت خودروسازی منصوری : مدل گرونس

مدل G500 مرسدس بنز، حتی در حالت پایه و استاندارد نیز نمونه‌ بسیار لوکس و قدرتمند بحساب می‌آید. این خودرو که به عنوان یک نمونه مفهومی (Concept Car) ازائه شده بود، توانایی تولیی نیرویی برابر با 422 اسب بخار را از موتور هشت سیلندر خورجینی خود داشت.

مدل گرونوس نیز که بر پایه همین خودرو ساخته شده است، علاوه بر توانایی‌های فنی بر ر.ی سطح جاده، با توجه افزایش ارتفاع نسبت به مدل استاندارد این خودرو، قابلیت‌های خارج از جاده این مدل را نیز بهبود بخشیده است. بسیاری از بخش‌های این خودرو نیز با استفاده از فیبرکربن ساخته شده است. از جمله این بخش‌ها می‌توان به در موتور، جلو پنجره، سقف و قاب چراغ‌ها اشاره نمود. در ساخت چراغ‌های جلویی گرونس نیز از لامپ‌های پیشرفته LED استفاده شده است.

علاوه بر تغییرات ظاهری، موتور گرونس نیز دچار تفییراتی شده و بر عملکرد و توانایی‌های آن اضافه شده است. این تغییرات که شامل استفاده از سیستم خروجی اگزوز جدید است موجب شده که قدرت موتور به میزان 63 اسب بخار افزایش پیدا کرده و گشتاور تولیدی آن نیز در حدود 100 نیوتون متر بالاتر رود. کابین این خودرو نیز همانند سایر تولیدی شرکت منصوری بسیار مجهز و لوکس طراحی شده است. پدال‌های ساخته شده از آلومینیوم، صندلی‌های پوشیده شده با چرم مرغوب و دوخت‌های بسیار زیبا نمونه‌هایی از این امکانات و ویژگی‌ها هستند.

منصوری گرونس با استفاده از موتور هشت سیلندر خود برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر ار حالت سکون به زمانی در حدود 5.5 ثانیه نیاز دارد. از رقبای این خودرو در بازار می‌توان به بنتلی بنتایگا 300 هزار دلاری (معادل 1 میلیارد تومان) و مرسدس بنز AMG G65 4Matic اشاره کرد.

شرکت خودروسازی منصوری : مدل مازراتی لوانته

شرکت خودروسازی منصوری با اضافه کردن یک کیت بدنه بسیار عریض و مجهز شده به قطعاتی از فیبر کربن و رینگ‌های بزرگ آلیازی و سبک 22 اینچی، علاوه بر جذاب‌تر کردن نمای ظاهری، قابلیت‌های آئرودینامیکی مازراتی لوانته را بهبود بخشیده است.

این شرکت با بهینه‌سازی موتور شش سیلندر خورجینی مجهز به سیستم توربوشارژر دوبل موجود در نمونه استاندارد لوانته S، قدرت تولیدی موتور را 35 واحد افزایش داده و به رقم 380 اسب بخار رسانده است. علاوه بر این کابین خودرو نیز دچار تغییراتی از جمله روکش‌های جدید برای صندلی‌ها و غربیلک فرمان شده که نمای آن را زیبا‌تر و اسپرت‌تر نموده است. از رقبای این خودروی شاسی بلند لوکس می‌توان به رنچ روور دیسکاوری (Discovery)، پورشه کاین (Cayenne) و ب ام و مدل X6 اشاره کرد.

شرکت خودروسازی منصوری : مدل بنتلی بنتایگا

در مدل بنتایگا، شرکت خودروسازی منصوری با اضافه کردن تجهیزاتی مانند باله عقب دو تکه (Spoiler) و جلو پنجره و در موتور ساخته شده از فیبر کربن، علاوه بر کاهش وزن، قابلیت‌های آئرودینامیکی خودرو را افزایش داده و موجب بهبود عملکرد آن در هنگام عبور از پیچ‌ها شده است. چراغ‌های روشنایی روز (DLR) مجهز به لامپ‌های LED بوده و در مجموع دماغه خودرو را بسیار خاص و تهاجمی نموده است.

 

 

یکی دیگر از تجهیزات موجود در بنتلی بنتایگا شرکت خودروسازی منصوری، استفاده از رینگ‌های سبک وزن Y5/1 است. تایر مورد استفاده در این خودرو نیز ابعادی برابر با 295/35/23 بوده که ساخت شرکت تایرسازی مطرح کنتینانتال (Continental) بوده که به هرچه بیشتر جذاب شدن طراحی بدنه کمکی شایان نموده است. پیشرانه بنتلی بنتایگا نیز یک موتور 12 سیلندر خورجینی بوده که توانایی تولید نیرویی برابر با 690 اسب بخاز و گشتاور 1050 نیوتون متری را دارد. این خودرو با بهره‌گیری از این بهینه سازی‌ها، توانایی رسیدن به سرعتی معادل 194 مایل در ساعت (معادل 312 کیلومتر در ساعت) را دارد.

 

 

شرکت خودروسازی منصوری : مدل مرسدس S

مرسدس بنز کلاس S همیشه جزو علاقمندی های شرکت منصوری بوده و این شرکت بارها دست به بهینه‌سازی و تقویت این خودرو زده است. در نمایشگاه خودروی ژنو سال 2017 میلادی نیز شرکت منصوری یک نمونه خاص از مدل S را به همراه آورد که Black Edition نام دارد. بدنه این خودرو با یک کیت بدنه سبک وزن ساخته شده از فیبر کربن تعویض شده که موجب بهبود کارایی‌های آئرودینامیکی این نمونه شده است. علاوه بر این چراغ‌های  روشنایی در روز نیز تغییر یافته است.

 

 

تقویت و تعویض سیستم فنربندی موجب شده که مرسدس نبز کلاس S منصورت چیزی در حدود 30 میلیمتر به زمین نزدیک‌تر شود. افزایش پهنای 50 میلیمتری نیز که با استفاده از کیت بدنه مخصوص حاصل شده، نما و ظاهری جذاب‌تر و اسپرت‌تز را به این خودرو بخشیده است. شرکت خودروسازی منصوری با تعویض سیستم توربوی دوگانه استاندارد، سیستم اگزوز ساخته شده از فولاد ضد زنگ و فیلترهای هوا، موجب افزایش قدرت این نمونه از 585 اسب بخار در مدل استانداد به 840 اسب بخار شده و گشتاور تولدی آن نیز از 900 نیوتون متر به رقم بسیار بالای 1050 نیوتون متر رسیده است.

 

 

با این تغییرات، بر اساس اعلام شرکت خودرو سازی منصوری مرسدس بنز کلاس S  جدید توانایی رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت از حالت سکون را در طی تنها 3.2 ثانیه داشته و حداکثر سرعت آن نیز به صورت الکترونیکی به 300 کیلومتر در ساعت محدود شده است.

 

 

شرکت خودروسازی منصوری : مدل سیراکوزا 4XX اسپایدر

سیراکوزا 4XX اسپایدر یک خودروی اختصاصی بوده که بر اساس فراری توسط شرکت خودروساری منصوری طراحی و تولید شده است. مدل به نمایش درآمده در نمایشگاه خودروی ژنو سال 2017 میلادی نسل دوم این ابرخودرو بحساب می‌آید. موتور مورد استفاده در این خودرو یک نمونه 3.9 لیتری هشت سیلندر خورجینی بوده که با استفاده از سیستم توربوشارژر دوگانه توانایی تولید نیرویی برابر با 790 اسب بخار را در دور موتور 8000 RPM دارد.

 

گشتاور تولیدی نیز افزایش یافته و به رقم 870 نیوتون متر رسیده که در دور موتور 3000 RPM در اختیار راننده قرار می‌گیرد. سیراکوزار 4XX اسپایدر برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت از حالت سکون تنها به 2.9 ثانیه زمان نیاز دارد. حداکثر سرعت از ابرخودرو نیز 330 کیلومتر در ساعت اعلام شده است.

 

 

شرکت خودروسازی منصوری : مدل رولزرویس داون

رولزرویس مدل Dawn شرکت منصوری، در واقع یک نمونه روباز از این خودروی بسیار لوکس و مجلل است. کیت بدنه استفاده شده در این خودرو نیز ظاهری عضلانی داشته که نوید توانایی‌های بالای دینامیکی را به بیینده می‌دهد. موتور این خودرو یک نمونه 12 سیلندر خورجینی بوده که توانایی تولید نیرویی با 170 واحد افزایش نسبت به مدل استاندارد به رقم 740 اسب بخار رسیده است. گشتاور نیز افزایش محسوس داشته و از عدد 780 نیوتون متر به 1000 نیوتون متر رسیده است.

 

رولزرویس Dawn شرکت منصوری با توجه به افزایش محسوس گشتاور و نیرو، توانایی رسیدن به حداکثر سرعت 285 کیلومتر در ساعت را داشته که نسبت به مدل استاندارد با افزایشی 35 کیلومتری روبرو شده و برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر از حالت سکون به زمانی معادل 4.5 ثانیه نیاز دارد.

 

 

شرکت خودروسازی منصوری : مدل پورشه پانامرا

پورشه پانامرای مدل شرکت خودروسازی منصوری، همانند مازراتی لوانته، شامل قطعات زیادی از جنس فیبرکربن است. ترکیب رنگ پایه قرمز براق با قطعات مشکی رنگ ساخته شده از فیبرکربن، ظاهری بسیار زیبا و جذابی را برای این خودرو به ارمغان آورده است. رینگ‌های بزرگ 22 اینچی به همراه تایرهای بسیار پهن پایداری مناسبی را برای پورشه پانامرای مدل منصوری ایجاد نموده است.

 

 

کامپیوتری مرکزی خودرو (ECU) مورد بهینه سازی قرار گرفته و همراهی آن با فیلترهای جدید هوا و سیستم اگزوز پیشرفته موجب بهبود توانایی‌های دینامیکی آن شده است. در نتیجه این تغییرات، قدرت تولیدی موتور با 35 واحد افزایش به 585 اسب بخار و گشتاور آن نیز با 40 واحد افزایش به 768 نیوتون متر رسیده است.

منبع : تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر