;
coinex

شبکه ملی اینترنت پس از ده سال اجرایی می‌شود

 

شبکه ملی اینترنت پس از ده سال اجرایی می‌شود
شبکه ملی اینترنت که با اسامی زیادی همچون اینترنت ملی از آن یاد می‌شود، ضریب نفوذ دسترسی به اینترنت را در صورتی افزایش می‌دهد که با اجرای فاز سوم این طرح، سرعت دسترسی به پهنای باند ثابت به ۵ مگابیت بر ثانیه و پهنای باند همراه به ۴ مگابیت بر ثانیه می‌رسد.

بیش از۱۰ سال از طرح لزوم دسترسی به شبکه ملی اینترنت می‌گذرد. در این مدت، این طرح مهمترین برنامه در سازمان فناوری اطلاعات نام برده شده؛ گرچه با پستی بلندی هایی رو‌به‌رو بوده است.

پس از گذشت چندین سال و به سر انجام رسیدن دو فاز اول، این طرح با سرعت رو به پیشرفت است. همچنین در هفته دولت، امسال فاز اول این طرح اجرایی شد تا دسترسی پهنای باند ثابت به ۴۰ درصد و پهنای باند سیار به ۳۰ درصد برسد.

فاز دوم این طرح، دهه فجر امسال رونمایی شد و دسترسی به پهنای باند ثابت به ۶۰ درصد و پهنای باند سیار به ۳۵ درصد افزایش یافت و پیش بینی می‌شود تا با اجرایی شدن فاز سوم شبکه ملی اینترنت، پهنای باند ثابت به ۶۵ درصد و پهنای باند سیار به ۴۰ درصد افزایش یابد.

سرعت اینترنت یکی از مهمترین موضوعات در دسترسی به اینترنت است که در فاز اول سرعت آن به سه مگابیت، در فاز دوم به چهار مگابیت رسیده و در فاز سوم به پنج مگابیت افزایش خواهد یافت. متوسط سرعت دسترسی در حوزه پهنای باند موبایل در فاز اول به دو مگابیت و در فاز دوم به سه مگابیت رسیده و در فاز سوم قرار است به پنج مگابیت برسد.

همچنین در فاز اول نسبت ترافیک داخلی در مقیاس با ترافیک بین الملل ۴۵ درصد و در فاز دوم به ۵۰ درصد رسیده و پیش بینی شده تا در فاز سوم به ۵۵ درصد برسد. در حوزه قیمت دسترسی به اینترنت نیز گفته شده است تا مصرف داخلی و خارجی تفکیک شود و برای کاربران داخلی تخفیفی ۵۰ درصدی محاسبه گردد.

.

منبع: isna

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر