;
coinex

سرمایه گذاری عظیم برای تولید بدنه‌ سرامیکی در گوشی‌های هوشمند!

بدنه‌ سرامیکی

بر اساس آخرین گزارش‌ها، در آینده شاهد گوشی‌هایی با بدنه سرامیکی خواهیم بود. شیائومی دست به ساخت گوشی‌هایی با بدنه سرامیکی زده است؛ اما به دلیل سختی بسیار برای تولید آن، در حال حاضر تولید گوشی با بدنه سرامیکی را متوقف کرده است. در ادامه با تکرا همراه باشید.

شیائومی می 5 (Xiaomi Mi 5) اولین تلفن‌ همراهی بود که با بدنه‌ سرامیکی روانه ‌بازار ‌شد. بدنه سرامیکی گوشی‌های شیائومی با اینکه دارای ظاهری زیبا بود؛ اما با موفقیت زیادی رو به رو نشد. چرا که تولید آن بسیار سخت بود و به همین دلیل این کمپانی مجبور شد تا به روال سابق یعنی استفاده از بدنه‌ای از جنس شیشه و فلز برگردد.

تصور ما بر آن بود که دیگر قرار نیست از سرامیک در ساخت و طراحی محصولات شیائومی استفاده‌ شود. به‌خصوص اینکه در ساخت شیائومی می 5 اس و شیائومی می 5 اس پلاس از آن استفاده‌ نشد؛ اما ظاهر شدن دوباره این ماده در ساخت شیائومی می میکس (Xiaomi Mi MIX) ما را متعجب کرد و نکته جالب توجه آن جا بود که اشکالات قدیم، دیگر در این نمونه وجود‌ نداشت.

به نظر می‌رسد که ما باید بنشینیم تا انتهای این ماجرا را تماشا ‌کنیم. این که آیا استفاده از بدنه سرامیکی در ساخت این دستگاه‌ مشکلاتی به‌همراه خواهد ‌داشت یا خیر، سوالی است که همه ما مشتاق دیدن جواب آن هستیم. طبق سخنان یک تحلیلگر صنعتی در شبکه اجتماعی ویبو پن‌ جیوتانگ (Pan Jiutang)، تولیدکننده عمده سرامیک، خبر از یک سرمایه‌گذاری بزرگ و عظیم 8.7 میلیارد ینی برای گسترش و توسعه پروسه تولید بدنه سرامیکی داده‌ است. گفته ‌شده‌ است که این سرمایه‌گذاری به علت محبوبیت زیاد شیائومی می 5 و می میکس بوده که به ترویج هرچه بیشتر این ماده کمک شایانی کرده ‌است.

شایعه ‌شده‌ است که در آینده‌ای نزدیک، سرامیک همان ماده ‌جدیدی خواهد‌ بود که تولیدکنندگان تلفن‌ همراه از آن در ساخت محصولاتشان استفاده خواهند کرد. حتی ما گزارش‌هایی را مبنی ‌بر این که آیفون 8 دارای بدنه‌ سرامیکی خواهد‌ بود نیز شنیده‌ایم.

آیا فکر می‌کنید وقت آن رسیده است تا فلز، پایش را از عرصه تولیدات تلفن‌ همراه کنار ‌بکشد و جای خود را به سرامیک دهد؟! آیا شما ترجیح می‌دهید گوشی هوشمندتان با بدنه سرامیکی تولید شود؟!

با ما همراه باشید تا ببینیم آینده بدنه‌های سرامیکی به کجا خواهد رسید.

.

منبع: Gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر