;
coinex

کمپانی Vertu به یک تاجر ترک فروخته شد!

کمپانی Vertu که یک کمپانی بریتانیی و زیر مجموعه شرکت فلاندی نوکیا بوده است، بالاخره برای سومین بار به فروش رسید و حالا در اختیار یک تاجر ترکیه‌ای است.
کمپانی Vertu که توسط نوکیا ساخته شد و امروزه به عنوان معروفترین تولید کننده موبایل‌های لوکس و دست ساز تلقی می‌شود، برای سومین بار به فروش رسید؛ اما این بار به یک تاجر ترک فروخته شد. در ادامه با تکرا همراه باشید.

همانطور که می‌دانید، کمپانی بریتانیایی و سرشناس Vertu در گذشته یکی از زیر مجموعه‌های شرکت فلاندی و معروف نوکیا بوده است که در سال 1998 راه اندازی شد؛ اما در سال 2012 میلادی با شرط در دست داشتن 10 درصد از سهام توسط کمپانی نوکیا، ورتو به شرکت خصوصی EQT VI فروخته شد و بعد از سه سال یعنی در سال 2015 میلادی این برند نام دار به مجموعه شرکت های Godin Holdings در منطقه هنگ کنگ واگذار شد.

چندی پیش، رسانه معتبر تلگراف، اطلاعاتی مبنی بر واگذاری ورتو برای سومین بار یه یک فرد دیگر را منتشر کرد؛ اما این بار این فرد، یک تاجار بسیار ثروتمند از کشور ترکیه با نام هاکان اوزان است که توانسته این برند تجاری لاکچری را با قیمت 50 میلیون پوند معادل با 61 میلیون دلار از آن خود کند.

جالب است بدانید که هاکان اوازان یکی از فرزاندان خانواده اوزان است که مالک چندین بانک، نیروگاه، اپراتور موبایل و رسانه تصویری در ترکیه هستند؛ اما این فرد در عین ناباوری به دلیل بدهکاری چند میلیارد دلاری به دولت و شرکن‌هایی مانند نوکیا و موتورلا در سال 2004 مجکوم و فورا متواری شد و امروز بالاخره صاحب یکی از زیر مجموعه‌های لاکچری  و قبلی شرکت فلاندی نوکیا با نام ورتو شده است.

در هر صورت باید گفت که Vertu همواره با تولید گوشی‌های هوشمند، ساده و نچندان قدرتمند همراه با سیستم‌ عامل‌های نسبتا قدیمی و با قیمت بالا توانسته است تا قشر ثروتمند دنیا را سیراب کند؛ اما همچنان بازار مطلوبی را در اختیار ندارد و به همین دلیل نمی‌توان آینده مالی خوبی را برای خانواده اوزان که صاحبین این شرکت لاکچری هستند، متصور بود.

.

منبع: telegraph

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر