;
coinex

صفحه نمایش اولد آیفون 8 قیمت این پرچمدار جدید را افزایش می‌دهد

آیفون 8

گفته می‌شود که گوشی‌های آیفون 8 با قیمتی بالاتر از دیگر آیفون‎ها در دست مشتریان قرار خواهد گرفت. این افزایش قیمت بیش از همه به دلیل استفاده از صفحه نمایش اولد در این گوشی است. برای بررسی بیشتر این موضوع با تکرا همراه باشید.

ممکن است که این خبر در حال حاضر فقط در حد شایعه باشد، اما مطمئنا هیچکس نمی‌خواهد که آیفون بعدی با قیمتی گران‌تر به بازار عرضه شود. با این وجود، طبق اخبار و آن‌گونه که زنجیره عرضه نشان می‌دهد، آیفون 8 با قیمتی گران‎تر روانه بازار خواهد شد. دلیل این افزایش قیمت بیش از همه بخاطر استفاده از پنل صفحه نمایش اولد در ساخت آیفون 8 است. با تمام چیزهایی که گفتیم، باز هم برچسب قیمت آیفون 8 برایتان تعجب آور خواهد بود.

همان طور که قبلا هم اشاره کردیم، دلیل اصلی این افزایش قیمت صفحه نمایش اولد آیفون 8 با ویژگی 3 بعدی (OLED 3D Touch) است که انتظار می‌رود کمپانی اپل در ساخت پرچمدار آینده‌اش به کار گیرد. طبق گفته خبرگزاری تایوانی دیجی‌تایمز (Digitimes)، هر یک از صفحه نمایش‌های تاچ سه بعدی (3D Touch) برای کمپانی اپل 9 دلار (حدود 340.000 ریال) هزینه داشته است اما انتظار می‌رود این هزینه تا 15 دلار (570000 ریال) برای هر یک افزایش یابد. این افزایش قیمت به نظر خیلی ناگهانی و بیش از حد نمی‌آید اما بد نیست نکته کوچکی در رابطه با کمپانی اپل به شما بگوییم. این کمپانی تمایل دارد بر روی سود حاشیه ایش اندکی بیش از حد معمول تمرکز کند. البته همچنین لازم است به این نکته نیز اشاره کنیم که تحلیل‌گران معتقدند که صفحه نمایش‌های اولد تنها فاکتوری نیستند که باعث افزایش هزینه‌های کمپانی اپل برای آیفون 8 و در نتیجه افزایش قیمت آن می‌شوند.

اگر تمامی نکات گفته شده را روی هم جمع کنیم و بخواهیم از آن نتیجه ‌گیری کنیم، به این مسئله می‌رسیم که آیفون 8 که قرار است همین امسال عرضه شود، با قیمتی بیش از 1000 دلار (بیش از 38.000.000 میلیون ریال) در دست کاربران قرار خواهد گرفت. واضح است که این قیمت در حال حاضر بسیار بالا به نظر می‌رسد اما اگر دقیق‌تر بررسی کنیم، گوشی‌های آیفون 7 پلاس با 256 گیگابایت حافظه داخلی حدود 979 دلار ( 37.000.000 ریال) برایتان هزینه داشته است؛ پس قیمت آیفون 8 آنقدری که به نظر می‌آید گران‌تر و غیر منطقی هم نیست. 1000 دلار و یا حتی بیشتر، هنوز هم قیمت مناسبی برای پرچمدار بعدی اپل به حساب می‌آید. انتظار می‌رود خبرهای بیشتری درباره صفحه نمایش اولد آیفون 8 در طول این مدت منتشر شود.

منبع: Phonearena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر