;
coinex

آیا اپراتورها در فروش بسته‌های اینترنتی کم فروشی می‌کنند؟

اینترنت همراه

مدتی است که حجم زیادی از مشترکان به اینترنت همراه روی آوردند و همچنین در همین راستا ضریب نفوذ دسترسی از قبل بیشتر شده است. چند وقتی است که پایان زود هنگام بسته های اینترنتی گلایه مشترکان را به همراه داشته است؛ اما اعتقاد مسئولان بر این است که باید اگاهی مردم نسبت به مصرف اینترنت افزایش یابد.

به گزارش تکرا و به نقل از ایسنا، با توجه به سادگی و راحتی دسترسی به اینترنت همراه، استقبال مردم از این شیوه بیشتر شده است و مشترکین سه اپراتور بزرگ ایران در مواردی از پایان زودرس بسته های اینترنتی شاکی بوده‌اند.

در همین راستا رقابت بین اپراتورها شدت گرفته و با ارائه بسته مختلف تشویقی، سعی در جذب کاربران به اپراتور خود دارند. البته وزارت ارتباطات نیز اقداماتی صورت داده‌ تا استفاده از اینترنت همراه برای مشترکین ساده تر شود.

در حالی که اعتراضات نسبت به کم فروشی برای حجم اینترنت ارائه شده توسط اپراتورها در فضای مجازی قوت می‌گیرد، واعظی مطلبی را در شبکه اجتماعی خود منتشر کرد و گفت: در پی اعتراضات و شکایات مردم نسبت به پایان زود هنگام بسته های اینترنتی کمیته ای تشکیل شده که به بررسی این مشکلات می‌پردازد و مردم می‌توانند در صورت بروز هرگونه مشکل از طریق سامانه ۱۹۵ مشکل خود را پیگیری کنند.

رئیس وزارت ارتباطات گفت:

بررسی تقلب و کم فروشی در اینترنت فقط به وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات ارتباطات ‌مربوط می‌شود و این صحبت‌ها از سوی هر فردی که گفته شده بی اساس خواهد بود.

واعظی همچنین اشاره کرد که سازمان مقررات ارتباطات رادیویی برای بررسی درلحظه حجم مصرفی مشترکان، نرم افزاری طراحی کرده‌ و در سایت خود قرار داده است؛ اما آنهایی که به کم فروشی اصرار دارند باید بدانند که در گذشته حجم اینترنت آنها برای چند عکس و متن استفاده می‌شد، اما با وجود ویدیوها که حجم آنها چندین برابر عکس و متن است، حجم اینترنت این کاربران مسلما زودتر تمام می‌شود.

در پیگیری آخرین وضعیت فعالیت های این کمیته، وزیر ارتباطات در پاسخ به رسانه‌ها تاکید کرد:

در اولین گزارشی که از رصد آنلاین استفاده کاربران به‌دست آمده، نشان می‌دهد که این تنها احساس کاربر است که اینترنتش زود تمام می‌شود. در گذشته کاربران از بسته‌های اینترنت برای متن استفاده می‌کردند؛ اما اکنون از همان بسته برای دانلود ویدیو استفاده می‌کنند.

وی همچنین اشاره کرد که به دلیل زیاد بودن کاربران اینترنت، نیازی به کم فروشی در اینترنت وجود ندارد و مشترکین می‌توانند با نرم افزاری که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای نشان دادن میزان مصرف اینترنت قرار داده، از میزان مصرفشان مطلع شوند.

در نهایت محمود واعظی گفت که تمام بررسی های نشان می‌دهد که اپراتورها در این زمینه تخلفی انجام نداده‌اند. وزیر ارتباطات همچنین اعلام کرد: این که بعضی از رسانه ها از واژه‌ اینترنت خواری استفاده می‌کنند کار اشتباهی است. همچنین تمامی سیستم اپراتورها هوشمند بوده و کم فروشی در این سیستم‌ها قابل اجرا نیست.

از صحبت‌های وزیر ارتباطات این‌گونه برداشت می‌شود که آنچه باعث پایان زود هنگام بسته‌های اینترنتی است، فایل‌های ویدیویی بوده و هیچ دلیل دیگری ندارد. پس به‌شدت مراقب استفاده خود از اینترنت باشید و برای صرفه جویی در حجم بسته‌های اینترنت خود، حتی الامکان از دانلود و تماشای فایل‌های ویدیویی خودداری کنید!

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر