;
coinex

آژانس فضایی روسیه در حال برنامه‌ریزی برای اولین فرود خود به سطح ماه است

آژانس فضایی روسیه در حال برنامه‌ریزی برای انتقال انسان‌ها به سطح ماه است

ناسا، دولت ایالات متحده و شرکت‌های فضایی آمریکایی، تنها کشور و سازمان‌هایی نیستند که به ماه چشم دوخته اند. آژانس فضایی روسیه (Roscosmos) نیز در حال برنامه ریزی برای اولین فرود فضانوردان این کشور به سطح ماه است.

Roscosmos، که فعالیت آن به دهه 30 میلادی برمی‌گردد و بعد از فروپاشی شوروی نیز در سال 1992 (1370 شمسی) مجددا تشکیل کابینه داد، یک شرکت با مالکیت دولتی است که در زمینه‌ی هوا و فضا فعالیت می‌کند؛ کشور روسیه برنامه‌های علمی خود را در این شرکت مطرح و اجرا می‌کند.

آژانس فضایی روسیه در حال تلاش است تا چندین فضانورد را استخدام کند؛ این آژانس به دنبال شش تا هشت کارآموز است که در زمینه های مهندسی، صنعت هوانوردی و یا صنعت هوا و فضا سابقه کاری داشته باشند. تمامی داوطلبانی که برای این امر ثبت نام می‌کنند، در چند زمینه مختلف از جمله آزمایشات روان‌شناسی، فیزیکی یا بدنی و در آخر تست‌های پزشکی مورد بررسی و آزمایش قرار می گیرند.

هشت نفری که در نهایت انتخاب می‌شوند، تحت شدیدترین تمرینات قرار می‌گیرند تا اینکه درآخر چهار نفر از آنها باقی بمانند. افرادی که از میان آنها انتخاب می شوند، از خلبانان نسل بعدی فضاپیماهای روسیه خواهند بود.

پرواز به سمت فضا، نه تنها به بحث روانی و ذهنی محدود نمی‌شود، بلکه از نظر فیزیکی نیز این موضوع دارای اهمیت است. Roscosmos به دنبال افرادی است که از نظر جسمی، متناسب با این شغل باشند؛ به طور مثال آنها باید حداکثر 35 سال سن داشته باشند، قد آنها باید درحدود 126 تا 189 سانتی متر باشد و همچنین وزن آنها نباید بیش از 90 کیلوگرم باشد.

آژانس فضایی روسیه در حال برنامه‌ریزی برای انتقال انسان‌ها به سطح ماه است
آقای Sergei Krikalyov

آقای Sergei Krikalyov مدیر ارشد برنامه‌های انسانی آژانس فضایی روسیه گفت: “ما برای انتخاب این افراد هیچگونه تبعیضی در ارتباط با رنگ پوست و جنسیت قائل نمی‌شویم.”

برنامه‌های آژانس فضایی روسیه که در ارتباط با انتقال افراد به سطح ماه است، تا سال 2031 میلادی شروع نخواهد شد؛ اما این آژانس قصد دارد تا قبل از آغاز این برنامه در سال 2031، چند آزمایش مختلف را در پایگاه فضایی خود در سال 2023 انجام دهد.

.

منبع: engadget

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر