;
coinex

خلبانان سنتی هواپیما، جای خود را به اپراتورهای پهباد خواهند داد

خلبانان سنتی هواپیما، جای خود را به اپراتورهای پهباد خواهند داد

در داستان‌های علمی و تخیلی تمام فکر بشر آن بوده است تا به روشی بتواند هواپیماها را با جوی استیک (joystick) کنترل کند تا دیگر فردی به عنوان خلبان در آنها وجود نداشته باشد؛ که این ایده طولی نمی‌کشد که به واقعیت می‌پیوندد. یک ژنرال عالی رتبه ارتش ایالات متحده‌ی آمریکا در هفته‌ی گذشته اعلام کرد که شغل‌های بسیاری برای خلبانان یا کنترل کنندگان پهباد (Drone) در نیروی هوایی ایالات متحده ایجاد شده است که این شغل‌ها بیشتر از آنهایی است که برای خلبانان سنتی هوانوردی نیروی هوایی ایالات متحده در نظرگرفته شده است.

بر اساس اظهارات سایت Military.com :

پهباد MQ-1 Predator و پهباد MQ-9 Reaper از جمله هواپیماهای بدون سرنشینی هستند که استخدام بیش از 1000 اپراتور پروازی یا خلبان در سال مالی 2017 برای آنها در برنامه‌ کاری نظر گرفته شده است؛ که این بیشتر از 889 خلبانی است که برای هواپیماهای بوئینگ C-17، یا جنگنده‌های F16 جذب و استخدام می‌شوند.

این اولین نوع‌آوری نیست که برای افزایش فرصت‌های شغلی در ارتباط با این پهبادها درنظر گرفته شده است، سال گذشته، نیروی هوایی مزایایی را برای نگهداشتن خلبانان این پهبادها پیشنهاد داده بود؛ به طور مثال این بخش نظامی، مبلغ 10 هزار دلار بیشتر به ازای هر سال برای خلبانانی که به مدت 5 سال دیگر با این سازمان قرارداد ببندند، در نظر گرفته بود. همچنین ارتش استفاده‌ی بیشتر از پهبادهایی مثل MQ-9 Reaper را برای ماموریت‌های مثل شناسایی، عکس برداری و حملات موشکی مد نظر قرار داده است.

خلبانان سنتی هواپیما، جای خود را به اپراتورهای پهباد خواهند داد
نمایی از پهباد MQ-9 Reaper

شغل‌های بیشتر به معنای اتکای بیشتر بر این هواپیماهای بدون سر نشین یا پهباد است، و نیروی هوایی ایالات متحده طی یک یا دو سال آینده، قرار است که ناوگانی را برای این پهبادها ایجاد کند. ارتش ایالات متحده در نظر دارد تا پهبادهای قدیمی MQ-1 Predator را در سال آینده از ناوگان خود کنار بگذارد و در آینده‌ای نه چندان دور، هشت پایگاه را به عنوان محلی برای فرود و آشیانه‌ی این پهبادها ایجاد خواهد کرد.

منبع: engadget

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر