;
coinex

نگاه منتقدین جهان به فیلم مهتاب | Moonlight

نگاه منتقدین جهان به فیلم مهتاب | Moonlight

فیلم درام مهتاب (Moonlight) به کارگردانی بری جنکینز (Barry Jenkins) و با بازی تحسین شده‌ی ماهرشالا علی (Mahershala Ali)، برنده‌ی جایزه اسکار بهترین فیلم 2017 از آکادمی علوم و هنرهای سینمایی آمریکا شد. این فیلم در وبسیات متاکریتیک از بین 51 نقد، امتیاز 99 را کسب کرد که امتیاز بسیار بالایی است. از دیگر هنرپیشگان این فیلم می‌توان به ناومی هریس (Naomi Harris) و تروانت رودس (Trevante Rhodes) اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم مهتاب

فیلم مهتاب، داستانی غم انگیز از کشمکش یک مرد در یافتن هویت خویش است. این فیلم سه دوره از زندگی این مرد را روایت می‌کند. او خوشی، درد و زیبایی عاشق شدن را تجربه می‌کند، در حالی که در قلاب جنسیتش گیر افتاده است؛ چرا که او یک سیاه‌پوست است.

نظر منتقدان درباره فیلم مهتاب

Eric Kohn، منتقد Indiewire با امتیاز 100: Moonlight خشم و نا امیدی را به صمیمیتی خالص بدل می‎کند. در میان در هم تنیدگی‌های این دنیایی که از تاریکی در حال مرگ است، تنها مایه‌ی تطهیر ذهن هنگام اعتراف دروغ می‌گوید، همانطور که Chiron آرزو می‌کرد ای کاش می‌توانست. با وجود ریتم غم انگیزی که فیلم دارد، Moonlight نور امیدی برای چشم انداز یک صدای رسا است.

David Rooney، منتقد The Hollywood Reporter با امتیاز 100: فیلم Moonlight اثر بری جنکینز، شما را به دنیای کاراکتر درونگرای اصلیش می‌برد که از آغاز با مسائل احساسی، تلخ و غیر معمول روبرو می‌شود و ما شاهد گذر دو دهه از عمر او برای یافتن پاسخ این سوال هستیم: من کی هستم!؟

A.O. Scott، منتقد The New York Times با امتیاز 100: Moonlight، هم فیلمی تاثیر گذار و تقریبا یک اثر زندگی‌نامه‌ای عجیب و هم یک سند اجتماعی است؛ نگاهی سخت به حقیقتی آمریکایی و شعری است که در روشنایی نوشته شده و چهره‎ای آشکار از انسان را نشان می‌دهد.

Robbie Collin، منتقد The Telegraph با امتیاز 100: Moonlight، فیلم جدید بری جنکینز، به شدت غم انگیز و با جزئی نگری ساخته شده است.

Brian Tallerico، منتقد RogerEbert با امتیاز 100: Moonlight هم شاعرانه است و هم بازی‌های نفس گیر کاراکترها خوب دیده می‌شود. این فیلم یکی از آثار کمیاب در عرصه فیلم سازی است که با وجود توجه به مسائلی جهانی چون هویت، جنسیت، خانواده و مرد بودن، کاملا بر روی کاراکترها تمرکز دارد.

Peter Debruge، منتقد Variety با امتیاز 100: یک اثر هنری آگاهی بخش که به اندازه‌ی اهمیتش، دارای بینشی غنی است.

 

Sara Stewart، منتقد New York Post با امتیاز 88: در مواقع خاصی از فیلم Moonlight، هیچ چیز به این اندازه نفس کشیدن دردناک نیست. اما چیزهای دیگری هم هستند، برای ارتباط و رستگاری که به خوبی می‌درخشند.

Sam C. Mac، منتقد Slant Magazine با امتیاز 63: چیزی که مهتاب را به فیلمی خوب تبدیل می‌کند این است که وقتی فیلم سازی بری جنکینز به سوی افراط پیش می‌رود، بازیگرانش استحکام ساختار فیلم را حفظ می‌کنند.

منبع : تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر