;
coinex

کره چشم  عجیبِ زن چینی

کره چشم  عجیبِ زن چینی
پزشکان چینی پس از معاینه یک بیمار متوجه ناهنجاری عجیبی در چشم‌هایش شدند. این زن 37 ساله چینی به دلیل خارش و رطوبت چشم به پزشک مراجعه کرده بود؛ اما پزشک، پس از معاینه او متوجه کره چشم عجیب او شد. بر اساس گزارشی که در نشریه پزشکی نیوانگلند منتشرشده، این ناهنجاری “بیرون‌زدگی کولاریته عنبیه” نام دارد و باوجود ظاهر عجیبش، مشکل حادی محسوب نمی‌شود.

این بیماری نادر و خوش خیم است و هیچ تأثیری بر روی بینایی فرد ندارد، پزشکان دید این زن چینی را 20/20 یعنی دید طبیعی گزارش کرده‌اند. همچنین این ناهنجاری بدون علائم خاص است و نیاز به درمان هم ندارد.

 دانشمندان پیش‌ازاین هم مواردی از ناهنجاری بیرون‌زدگی کولاریته عنبیه را ثبت کرده بودند؛ اما این مورد ازنظر ظاهری متفاوت بود.دانشمندان هنوز به‌خوبی نمی‌دانند، چه عواملی منجر به بروز این ناهنجاری می‌شود، اما گمان می‌کنند، ممکن است، ژنتیک در بروز این ناهنجاری نقش مهمی داشته باشد.

بیرون‌زدگی کولاریته عنبیه در ضخیم‌ترین ناحیه عنبیه رخ می‌دهد و بخش داخلی مردمک چشم را از بخش بیرونی پلک جدا می‌کند. این بخشی از چشم است که ماهیچه اسفنکتر (غیر مخطط حلقوی) در آن قرار دارد و ماهیچه گشادکننده دارای همپوشانی هستند. ناهنجاری بیرون‌زدگی عنبیه، معمولا صاف است؛ اما در مورد این بیمار،  می‌تواند گاهی به سمت خارج حرکت کند و به‌صورت حلقه‌ای درآید.

پزشکان چینی گزارش داده‌اند، این زن درنتیجه واکنش‌های آلرژیک، دچار خارش و رطوبت چشم و یا همان ورم ملتحمه آلرژیک شده بود.

.

منبع: gizmodo

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر