;
coinex

بهترین فیلم‌های نوروزی سیما که نباید آن‌ها را از دست داد!

بهترین فیلم‌های نوروزی تلویزیون که نباید از دست داد

فیلم دیدن، همیشه از برنامه‌های داغ نوروز بوده و صدا و سیما و شبکه‌های تلویزیونی ایران هم هر سال برنامه‌هایی برای نمایش دارند؛ اما سیمای جمهوری اسلامی ایران کمتر سالی توانسته موفق عمل کند. هر سال شاهد نمایش سریال‌های ایرانی اغلب کم محتوا و فیلم‌های کم ارزشی هستیم که تلویزیون ایران را پر کرده است؛ خوشبختانه در نوروز 96، به نسبت سال پیش، فیلم‌های خوبی از این رسانه پخش می‌شود.

شاید فیلم‌هایی که معرفی می‌کنیم را دیده باشید؛ اما در هر صورت، برخی از آن‌ها ارزش دوباره دیدن را هم دارند. اگر حوصله دیدن بسیاری از سریال‌ها و برنامه‌های نوروزی تلویزیون را ندارید و می‌خواهید از وقتتان بهتر استفاده کنید، این فیلم‌ها شما را راضی خواهند کرد.

اینجانب، دنیل بلیک | I, Daniel Blake

از شبکه نمایش

اینجانب، دنیل بلیک | I, Daniel Blake

آخرین ساخته کارگردان نامدار انگلیسی، کنت لوچ و برنده نخل طلای کن سال 2016 است که همراه با فیلم فروشنده در این جشنواره حضور داشت. این فیلم بعد از نخل طلای فیلم بادی که کشتزار جو را تکان می‌دهد، دومین نخل طلا را برای کنت لوچ به ارمغان آورد و او همچنین توانست جایزه بفتا فیلم برجسته بریتانیایی را از آن خود کند.

این فیلم، اثری اجتماعی و نئورئالیستی از زندگی مردی به نام دنیل بلیک است که با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند. منتقد هالیوود ریپورتر درباره‌ این فیلم می‌گوید: از ویژگی‌های اصلی فیلم، توصیف شخصیتی آن است که در قلب و ذهن می‌نشیند و سادگی در داستان گویی فیلم، به طرزی شگفت آور، قدرتمند است.

تولد یک ملت | The Birth of a Nation

از شبکه نمایش

تولد یک ملت | The Birth of a Nation

تولد یک ملت، اثر درخشان جشنواره فیلم ساندنس 2016، فیلمی درباره‌ آزادی سیاه پوستان است؛ اما بسیاری از منتقدان آن را فیلمی ضعیف‌ و بسیار پائین‌تر از فیلم‌هایی با این محوریت داستانی می‌پندارند. این فیلم به قلم نات ترنر (۱۸۰۰ – ۱۸۳۱) و درباره‌ زندگی اوست که یک برده شورشی آمریکایی بود.

نوری در میان اقیانوس‌ها | The Light Between Oceans

از شبکه پنج

نوری در میان اقیانوس‌ها | The Light Between Oceans

این فیلم اقتباسی، اثری رمانتیک از Derek M. Cianfrance است که زندگی یک مرد نگهبان فانوس دریایی و همسرش را روایت می‌کند. منتقد وال استریت ژورنال درباره‌ این فیلم می‌گوید: “همه چیز در نوری در میان اقیانوس‌ها، عمیقا احساس می‌شود و دقتی دراماتیک دارد. البته این فیلم در مجموع نتوانست نظر منتقدان را جلب کند و فروش بالایی هم در باکس آفیس نداشت”

پیرمرد صد ساله‌ای که از پنجره بیرون پرید و ناپدید شد | The Hundred Year Old Man Who Climbed Out the Window and Disappeared

از شبکه چهار

پیرمرد صد ساله‌ای که از پنجره بیرون پرید و ناپدید شد | The Hundred Year Old Man Who Climbed Out the Window and Disappeared

پیر مرد صد ساله…، فیلمی اقتباسی و سوئدی در ژانر کمدی، فانتزی و ماجراجویی است که کتاب آن را یوناس یوناسن، نویسنده‌ سوئدی نوشته است. همانطور که از اسمش پیداست، پیرمرد داستان در تولد صد سالگی‌اش از پنجره بیرون می‌رود و سفری را آغاز می‌کند. منتقد راجر ایبرت درباره‌ فیلم می‌گوید: “ژانر این فیلم کمدی است، اما بیشتر وحشتناک است!”

جیسون بورن | Jason Bourne

 از شبکه سه

جیسون بورن | Jason Bourne

نه اینکه جیسون بورن فیلمی خوب به حساب بیاید؛ اما به عنوان یک اثر تریلرِ سرگرم کننده، راضی کننده است. فیلمی به کارگردانی و نویسندگی پل گرینگرس (Paul Greengrass) و با بازی ستاره‌ میانسال هالیوود، مت دیمون که فروش خوبی را تجربه کرده و دنباله‌ای از سری‌ قبلی‌اش است. اگر از قسمت‌های قبلی خوشتان نمی‌آید، پس این فیلم را نبینید؛ ولی در کل، فیلمی سرگرم کننده است.

سن آندریاس | San Andreas

از شبکه سه

سن آندریاس | San Andreas

سن آندریاس، فیلمی درام به کارگردانی برد پیتون و با بازی دواین جانسون (راک) با محوریت یک زلزله بزرگ در شهر و زندگی شخصیت اصلی داستان است. فروش گیشه این فیلم هم 473 میلیون دلار بود که در مقایسه با بودجه 100 میلیون دلاری آن، رقمی بسیار خوب محسوب می‌شود.

Hunt for the Wilder People

از شبکه دو

Hunt for the Wilder People

یک کمدی زیبا از کشور نیوزیلند که کریس همسورث، ستاره فیلم Thor در صفحه‎اش درباره‌ این فیلم گفته؛ یکی از بهترین فیلم‌هایی است که بعد از مدت‌ها دیده‌ام. کارگردان این فیلم، Taika Waititi است که فیلمنامه انیمیشن موانا را نوشته و فیلم Thor: Ragnarok را کاگردانی می‌کند. این فیلم با نام در جستجوی آدم‌های یالدار از تلویزیون پخش خواهد شد.

هیولایی صدا می‌زند | A Monster Calls

از شبکه دو

هیولایی صدا می‌زند | A Monster Calls

یک اثر دارک فانتزی که شخصیت اصلی‌اش یک نوجوان با بازی لوئیس مک‌دوگال است و مانند فیلم هزارتوی پن در سینمای اسپانیا، اثری ارزشمند محسوب می‌شود. البته این فیلم تولید مشترک اسپانیا و ایالات متحده است و بر خلاف آثار اینچنینی، فروش چندان موفقی در باکس آفیس تجربه نکرد. این فیلم، اقتباسی از رمانی به همین نام است و با نام افسانه درخت از شبکه دو تلویزیون پخش خواهد شد.

ترانه دریا | Song of the Sea

از شبکه دو

ترانه دریا | Song of the Sea

این انیمیشن بریتانیایی با داستان ماجراجویانه و فانتزی، به کارگردانی Tomm Moore، محصول سال 2014 است و نامزد اسکار نیز شده است. منتقد ورایتی درباره‌ی این فیلم گفته: “ترانه دریا، نه تنها به خاطر طراحی بصری، که همینطور به خاطر موسیقی زیبایش، فیلمی متفاوت است”.

هیولای پول | Money Monster

از شبکه یک

هیولای پول | Money Monster

فیلم افتتاحیه جشنواره فیلم کن 2016، هیولای پول ساخته جودی فاستر و با بازی جورج کلونی و جولیا رابرتز است. کمترین امتیاز منتقدان برای این فیلم جنایی 10 و بیشترین امتیاز 89 از وبسایت the verge است.

به نظر شما کدام فیلم ارزش دیدن دارد؟ اگر فیلم خوبی را ذکر نکردیم، می‌توانید در بخش نظرات آن را معرفی کنید.

.

تهیه و گردآوری: تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر