;
coinex

شش کارآفرین موفق که از هیچ شروع کردند و به موفقیت رسیدند

شش کارآفرین موفق که از هیچ شروع کردند و به موفقیت رسیدند

برای موفق شدن لازم نیست که همه چیز به طور موفقیت آمیزی شروع شود و به پیش برود. این یکی از ویژگی‌های کاپیتالیسم است. برخی از بزرگترین مردان و زنان تاریخِ تجارت جهان، کار خود را با کمترین‌ها آغاز کردند. این سردمداران بزرگ حوزه‌های مختلف کاری، دارای بصیرت، اشتیاق و عزم پایداری بوده‌اند و بدین‌سان به قله‌های موفقیت رسیده‌اند. در اینجا با شش کارآفرین موفق و استثنایی آشنا خواهید شد که با سرمایه‎های ناچیز، برای خودشان امپراطوری بزرگی را ساختند.

هنری فورد | Henry Ford

هنری فورد

هنری فورد اجازه نداد که کمبود سرمایه عاملی برای نرسیدن به رویاهایش شود. او مردی با ایده‌های بزرگ بود، اما سرمایه بسیار اندکی داشت. از این رو، او شرکت خودروسازی Ford Motor Company را با فقط 28,000 دلار پایه گذاری کرد. این پول کم، پولی بود که او از سرمایه گذاران مختلف قرض گرفته بود.

فورد از استعدادش در این شرکت استفاده کرد و تبدیل به اولین شخصی شد که خودرو را به تولید انبوه رساند. امروزه شرکت خودروسازی Ford، یک شرکت 56 میلیارد دلاری است که درآمد سالانه‌اش از 128 میلیارد دلار هم می‌گذرد.

جان پائول دی‌جوریا | John Paul DeJoria

جان پائول دی‌جوریا

دی‌جوریا اکنون یکی از ثروتمندترین کارآفرینان جهان است. او در سن نه سالگی به عنوان یک پیک روزنامه کار خود را آغاز کرد و بعدها هم به عنوان سرایدار و یدک کش کامیون مشغول شد. او تصمیمی هوشمندانه برای وارد شدن به دنیای تجارت گرفته بود. جان پائول دی‌جوربا درحالی که در یک شرکت تولید محصولات مراقبت از مو کار می‌کرد، به همراه Paul Mitchell برنامه‌هایی داشت.

این دو نفر 700 دلار وام گرفتند و یک شرکت تولید محصولات مراقبت از مو راه‌اندازی کردند که در آمد سالیانه‌اش به یک میلیارد دلار رسید. دی‌جوریا هم‌اکنون صاحب Patron Tequila هم هست که سالانه بیش از 2 میلیون محصول می‌فروشد. دی‌جوریا کسی است از خانه به دوشی آغاز کرد و اکنون 4 میلیارد دلار سرمایه دارد.

استیو جابز | Steve Jobs

استیو جابز

خالق آیفون، آیپاد و آیپد، کارش را در گاراژ والدینش شروع کرد. او Apple Computers را در سال 1976 با استیو وزنیاک (Steve Wolzniak) افتتاح کرد. آن‌ها سرمایه و سرمایه گذارانی نداشتند که کمکشان کند؛ اما جابز با بینش و ایده‌هایی که داشت، اپل را به کمپانی پیشرو در صنعت کامپیوتر تبدیل کرد. جابز، برای سال‎ها مغز متفکر پشت اپل بود و این شرکت هم در نبود او در اواخر دهه 90، مشکلاتی را تحمل کرد. بازگشت جابز باعث تجدید حیات اپل شد و امروزه ارزش بازار این شرکت 320 میلیارد دلار است.

ساموئل مور والتون | Sam Walton

ساموئل مور والتون

امروزه وال‌مارت (Walmart)، یک نام برای محصولات خانگی محسوب می‌شود؛ اما زمانی که والتون اولین فروشگاهش را در سال 1962 راه‌اندازی کرد، به این نام نبود. او اولین کارش در زمینه‌ی خرده فروشی را در سال 1945 با سرمایه 25,000 دلاری آغاز کرد که فقط 5,000 دلار آن متعلق به والتون بود. او 20,000 دلار دیگر را از پدر زنش قرض گرفته بود.

در واقع این کار یک سرمایه گذاری بزرگ برای پدر زنش محسوب می‌شد. استعداد او در خرده فروشی و استراتژی‌های کم هزینه فروشگاه، او را به سرعت در تجارت  مطرح کرد. وال‌مارت تبدیل به یکی از محبوب‌ترین خرده فروشی‌ها در ایالات متحده شد و والتون در آن زمان، ثروتمندترین مرد و کارآفرین آمریکا لقب گرفت.

کوین پلانک | Kevin Plank

کوین پلانک

مدیر عامل برند مشهور آندر آرمور (Under Armour)، کار خود را برای یک شرکت پوشاک ورزشی، با 20,000 دلار پول نقد و 40,000 دلاری که در کارت اعتباری برای بدهی‌هایش بود، آغاز کرد. او حتی غذایش را در خانه مادریش می‌خورد؛ اما بالاخره او با عزم و کار زیاد توانست تا بازار را برای برندش در دست بگیرد. کوین پلانک هم اکنون 500 میلیون دلار سرمایه دارد.

بیل هیولت و دیو پاکارد | Bill Hewlett & Dave Packard

بیل هیولت و دیو پاکارد

هیولت پاکارد (Hewlett-Packard : hp)، استارتاپِ استارتاپ‎ها بود. دو موسس این شرکت یعنی بیل هیولت و دیو پاکارد، با دارایی تنها 538 دلار شروع کردند. این دو زوج، غافل از این بودند که ساخت نوسان ساز شنیداری در یک گاراژ کوچک، سرآغازی برای یک شرکت مولتی میلیارد دلاری خواهد بود. شرکت اچ پی دارای ارزش بازار 88 میلیارد دلاری است و تنها در سال گذشته، 126 میلیارد دلار درآمد داشته است.

جالب است! اینکه افراد موفق زیادی با کمترین سرمایه کار خود را آغاز کرده و به بزرگترین برندهای تجاری جهان تبدیل شده‌اند، در نوع خود بسیار قابل توجه است. دیدن چنین افرادی می‌تواند بسیار الهام بخش باشد. رسیدن از هیچ به همه چیز می‌تواند بسیار جذاب باشد، شما جز این فکر می‌کنید؟

.

منبع: investopedia

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر