;
coinex

پرچمداران 2017 دارای بدنه ای از جنس شیشه و سرامیک خواهند بود، نه فلز!

شیشه و سرامیک

طبق گزارش‎ها و پیش‌بینی‌های برخی تحلیلگران، انتظار می‎رود تا انتهای سال 2017 شاهد بازگشت کمپانی‎های سازنده موبایل به شیشه و سرامیک برای طراحی و تولید پرچمدارانشان باشیم. جهت بررسی بیشتر این موضوع با تکرا همراه باشید.

در طی 2 سال گذشته شاهد این مسئله بودیم که فلز ماده جدید و مورد علاقه طراحان گوشی‎های همراه برای ساخت موبایل‌هایشان شده بود. پیش از آن، ابتدا پلاستیک ماده اصلی طراحی گوشی‎ها بود و پس از مدتی جای خود را به شیشه داد. اما اکنون، طبق گفته سان چانگ سو (Sun Changxu)، تحلیلگر معروف، امسال انتظار می‎رود کمپانی‎های معروف تلفن‎های همراه دوباره به شیشه بازگردند و از شیشه و سرامیک برای ساخت و طراحی پرچمدارانشان استفاده کنند.

گزارش شده است که کارخانه‎های شیشه سازی، میزان تولید شیشه‎های 2.5D و 3D خود را افزایش داده اند. آن‎ها همچنین اذعان داشته اند که تقاضا برای محصولاتشان در نیمه اول سال 2017 فراتر از حد انتظارشان بوده است.

همانطور که در خبرهای گذشته هم به آن اشاره کردیم، سرامیک ماده جدیدی است که توجه همگان را به خود جلب کرده است. البته کمپانی شیائومی در این مسئله نقش اصلی را داشته است. گوشی می میکس شیائومی با بدنه سرامیکی تولید شد و اکنون، گفته می‌شود یک نسخه با بدنه سرامیکی از پرچمدار بعدی این کمپانی، یعنی می 6 نیز در کنار مدل‎های معمولی این گوشی تولید خواهد شد.

در سال گذشته، گوشی شیائومی می 5 هم در یک نسخه سرامیکی تولید شد اما به دلیل مشکلاتی که در تولید وسیع این گوشی پیش آمد، ساخت آن متوقف شد. (تولید گوشی با بدنه سرامیکی به دلیل زمان بر بودن آن و کمبود مواد بسیار دشوار بود به همین خاطر شیائومی تصمیم گرفت تولید گوشی با سرامیک را لغو کند.) کمپانی شیائومی برای ساخت نسخه سرامیکی می میکس هم به همین مشکلات برخورد اما تمام تلاش خود را کرد و در نهایت موفق شد میزان عرضه خود را با میزان تقاضای کاربران هماهنگ کرده و از پس تولید این گوشی با بدنه سرامیکی بربیاید. در همان زمان شایعه شده بود که نسخه ساخته شده با شیشه این گوشی در نمایشگاه CES معرفی می‎شود اما شیائومی در این نمایشگاه، از نسخه تولید شده با سرامیک سفید رنگ این گوشی رونمایی کرد و توانست همه را شگفت زده کند.

حال نظر شما در مورد ساخت گوشی با شیشه و سرامیک چیست؟ این دو را بیشتر می‎پسندید یا همان فلز را ترجیح می‌دهید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: Gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر