;
coinex

مقایسه قدرت اسنپدراگون 835 کوالکام با تراشه سایر پرچم‌داران

اسنپدراگون 835 کوالکام در مقایسه با تراشه سایر پرچم‌داران
تراشه پرچم‌دار قدرتمند این روزهای بازار، یعنی اسنپدراگون 835 کوالکام که تبلیغات زیادی برایش انجام شده، مورد بررسی و مقایسه با سایر تراشه‌ها قرار گرفته است. در ادامه با تکرا همراه باشید.

تراشه جدید کوالکوم، یعنی اسنپدراگون 835، با نشان دادن برتری‌های خود نسبت به سایر تراشه‌ها، توجهات زیادی را به خود جلب کرده و به احتمال بسیار زیاد نسل بعدی تراشه‌ها تشابه زیادی با آن دارند. اسنپدراگون 835 اخیرا در بنچمارک‌های مختلفی تست شده؛ اما در این جا عملکرد آن را روی PC Mark و GFXBench که دو پایگاه داده‌ای بنچمارک معروف هستند را بررسی می‌کنیم.

اسنپدراگون 835 کوالکام از چهار هسته بزرگ کورتکس A73 و چهار هسته کوچک کورتکس A53 با معماری 8 هسته‌ای طراحی شده است. از نتایج به دست آمده از آزمون چند هسته‌ای مشخص شد که اسنپدراگون 835 نسبت به های سیلیکون 960 از هواوی و سایر تراشه‌های تست شده، عملکرد بهتری نشان می‌دهد؛ ولی در آزمایش تک هسته‌ای عملکرد آن اندکی ضعیف‌تر بود. کرین 960 نیز همانند اسنپدراگون 835 در آزمایش تک هسته‌ای عملکرد ضعیفی از خود نشان داد.

اسنپدراگون 835

زمانی که نتایج این آزمایش‌ها با اسنپدراگون نسل‌های قبلی مقایسه شد، متوجه عملکرد بهتر اسنپدراگون 835 کوالکام با برخورداری از GPU آدرنو 540 شدند که در تست‌های بنچمارک 3D Mark و GFXBench نتایج مشابهی حاصل شده بود. در تست بنچمارک GFXBench، اسنپدراگون 835 حدود 30 درصد از اسنپدراگون 821 پیشی گرفت در حالی که در تست 3D Mark برتری آن تا 40 درصد نیز افزایش یافت.

اسنپدراگون 835

زمانی که اسنپدراگون 835 کوالکام با اجرای Video Editing 2.0 بر روی 3D Mark تست و نتایج آن با نتایج سایر آزمایشات انجام گرفته بر روی سایر گوشی‌های هوشمند بررسی می‌شد، اسنپدراگون 835، عملکرد قابل توجهی از خود به نمایش نگذاشت. این قطعه حتی نتیجه ضعیف‌تری نسبت به دستگاه‌هایی مانند گلکسی اس 7 که از اسنپدراگون 820 استفاده می‌کند و همچنین نوت 3 پرو با اسنپدراگون 650 شش هسته‌ای، نشان داد.

اسنپدراگون 835

از سوی دیگر در T-Rex HD، اسنپدراگون 835 با امتیاز بالا اول شد و جایگاه آیفون 7 را با ریز قطعه بسیار قدرتمند A10 از آن خود کرد. در این تست، پردازنده اسنپدراگون 835 کوالکام از هواوی میت 9، گوگل پیکسل XL، سامسونگ گلکسی اس 7 و بسیاری از ابر قدرت‌های این روزهای بازار تکنولوژی، پیشی گرفت.

اسنپدراگون 835

در نتیجه، اسنپدراگون 835 کوالکام با اینکه فقط کمی در قسمت آزمون تک هسته‌ای لنگ می‌زند؛ ولی در سایر موارد و تست‌ها با سربلندی مقام اول را در اختیار دارد. یک طراحی 8 هسته‌ای با معماری 10 نانومتری به معنای کنترل قدرت و بهره وری بیشتر است. در آخر باید منتظر بود تا عملکرد این قطعه را در یک دستگاه تلفن همراه با استفاده روزانه بررسی کرد و کاستی‌ها یا برتری‌های آن را بهتر متوجه شد.

.

منبع: GizmoChina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر