;
coinex

سریال وست ورد ؛ هنرنمایی نولان در ساخت جهانی مصنوعی!

هر آنچه که باید در مورد سریال وست ورد (Westworld) بدانید

در سینما و تلویزیون غرب، ساخته‌های دو برادر توانسته است تا مرزهای جذابیت و ساختار شکنی را به هم بریزد. آن دو برادر، کریستوفر نولان و جاناتان نولان هستند.

بگذارید برای روشن شدن موضوع مثالی را مطرح کنیم؛ آزمایشی را فرض کنید که در آن از فردی که با سینما و تلویزیون غرب آشنایی چندانی ندارد، برای این آزمایش استفاده گردد. به او چند فیلم مختلف داده می‌شود که در آن میان چند فیلم و سریال که ساخته‌ برادران نولان است نیز قرار داده شده است. به آن فرد گفته می‌شود که پس از دیدن فیلم‌ها بگوید که فکر می‌کند کدام یک از آنها ساخته‌ برادران نولان بوده و کدامشان برای او جذابیت داشته است.

به احتمال قریب به یقین باید گفت که او براحتی می‌تواند آثار برادران نولان (کریستوفر و جاناتان) را از سایرین تشخیص دهد و همچنین محتمل است که آثار فاخر برادران نولان را به عنوان فیلم‌های برگزیده‌ی خود نام ببرد.

در رابطه با کارهای برادران نولان باید گفت که آنها گویا آثارشان را امضا می‌کنند!

مخاطب با دیدن کارهای آنها رنگ و بوی نوآوری را به طور کامل حس می‌کند. وقتی از کریستوفر نولان در مورد کار و روش فیلم سازی منحصر به فردش می‌پرسند، او می‌گوید که:

من در آثارم همه چیز را به هم می‌ریزم تا مخاطب شوک خاصی را در خود احساس کند

گویا این ساختار شکنی و سورپرایزی که در آثارش موجود است، در فیلم‌ها و سریال‌های جاناتان نیز نمود پیدا کرده است.

هر آنچه که باید در مورد سریال وست ورد (Westworld) بدانید
برادران نولان در یک قاب (جاناتان سمت راست و کریستوفر سمت چپ)

سریال وست ورد (Westworld) یکی از جذاب‌ترین و منحصر به فرد ترین سریال‌هایی است که تاکنون تاریخ سینما و تلویزیون آن را به خود دیده است. این سریال که ساخته جاناتان نولان است و بر اساس رمان آقای مایکل کرایتون (Michael Crichton) ساخته شده، در سال 2016 نمایش آن آغاز شد. این سریال که از شبکه‌ اچ بی او (HBO) پخش شد، به گونه‌ای عناصر و محتوای تاریخی غرب وحشی را با چاشنی علمی-تخیلی در هم می‌آمیزد.

فصل اول این سریال که شامل 10 قسمت بوده به پایان رسیده است، ولی هنوز از خط داستانی فصل دوم سریال وست ورد اخباری منتشر نشده است؛ اما اخیرا برخی جزئیاتی از فصل پیش رو به گوش می‌رسد که انتظار داریم درستی آن هر چه زودتر تایید و یا رد شود.

تهیه کننده‌ این سریال، رابرتو پاتینو (Roberto Patino) اذعان کرد:

 داستان فصل دوم سریال وست ورد به گونه‌ای ذهن و انتظارات شما را به هم می‌ریزد و حتی دانسته‌های شما از متافیزیک یا ماوراء‌الطبیعه را نیز به چالش می‌کشد.

در فصل اول شما با صحنه‌های بسیار جذابی مواجه شدید و این قضیه همچنان در فصل بعدی نیز ادامه خواهد داشت.

در پایان فصل اول پیش‌بینی شد که وست ورد یکی از جهان‌هایی است که مهمانان می‌توانند در آن به گشت و گذار بپردازند، البته جهان دیگری که در آن از مهمانان استقبال می‌شد، جهان سامورایی‌های افسانه‌ای بود.

وقتی از جاناتان نولان در مورد جهان‌های متعدد موجود در سریال وست ورد سوال شد، او با لبخندی پاسخ داد:

این بسیار جذاب و بامزه خواهد بود، آیا این طور نیست؟!

داستان سریال وست ورد در مورد چه موضوعی است؟

در این نوشته، صحبت از جهان‌های متعددی شد. برای روشن شدن موضوع باید بگویم که داستان این سریال در مورد چند سرمایه‌گذار است که اقدام به ساخت یک جهان مصنوعی می‌کنند. در این جهان که ساختار آن شبیه به شهرها و پوشش‌های غرب وحشی است، افرادی پولدار به عنوان مهمان (مشتری‌ها) برای مدت مشخصی، در این جهان مصنوعی به گشت و گذار می‌پردازند.

در این جهان مصنوعی که نامش وست ورد است، همه‌ی انسان‌ها و حیوانات موجود در آن نیز مصنوعی بوده و ماشین یا رباتی بیش نیستند. در نتیجه برخی از مهمانان سنگدل وقتی به آنجا می‌آیند، میزبانان رباتی خود را می‌کشند.

هر آنچه که باید در مورد سریال وست ورد (Westworld) بدانید
یکی از ربات‌های انسان نما (میزبانان)

اما در میان این ربات‌ها، دختری به نام دلورس (dolores) وجود دارد که هوش او به طرز شگفت انگیزی بالا است و این می‌تواند حتی خطایی باشد که سازندگان این ربات در ساخت او مرتکب شده‌اند. این دختر در این فصل به راز این جهان (که مصنوعی است و جولانگاه پولدارانی است که آخر عمر خود را در آن می‌پردازند) پی می‌برد و …

هر آنچه که باید در مورد سریال وست ورد (Westworld) بدانید
دلورس به همراه یکی از مهمانان

در این سریال و در این جهان مصنوعی که وست ورد نام دارد، زنی به نام مِیو (Maeve) در یک مهمان سرا خدمت می‌کند که از قضا او نیز یک ربات است. او بعدها با دستکاری هوش خود، به ساختگی بدون این جهان پی می‌برد و با استفاده از هوش غیر متعارفِ افزایش یافته‌ خود، نقشه می‌کشد که از وست ورد خلاص شود؛ اما از اخبار و شایعاتی که به گوش می‌رسد، گویا برنامه‌اش را تغییر می‌دهد و به دنبال دختر خود در وست ورد می‌گردد.

هر آنچه که باید در مورد سریال وست ورد (Westworld) بدانید
مِیو یکی از متخصصین را مجبور می‌کند که هوش وی را افزایش دهد

نولان در رابطه با مِیو (که به دنبال دختر خود خواهد گشت) می‌گوید:

یکی از بهترین عملکردها را در فیلم برداری خواهیم داشت، او قرار است که تصمیم خود را مبنی بر فرار کردن از وست ورد تغییر دهد. این صحنه یکی از احساسی ترین صحنه‌هایی است که شما آن را خواهید دید.

بر اساس صحبت‌هایی که جاناتان نولان با خبرنگاران داشته است، گویا ضبط و فیلم برداری فصل دوم این سریال تا زمانی که نوشتن فیلم‌نامه‌ آن برای کل فصل به پایان نرسد، آغاز نخواهد شد. گویا تاخیر در آغاز فصل دوم هم، به همین دلیل خواهد بود.

نولان گفت:

ساخت فصل اول برای ما تجربه‌ای شده است که فصل جدید را تا اتمام نگارش فیلم‌نامه آغاز نکنیم؛ زیرا شبکه HBO به هیچ عنوان شوخی بردار نیست و مخاطبان بسیار سخت گیری دارد. فصل دوم این سریال، در کل 10 ساعت خواهد بود و ما همچنان با اشتیاق فراوان در حال نوشتن داستان این سریال هستیم.

.

منبع: GameSpot

 

 

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر