;
coinex

افزایش 400 درصدی بدافزارها در گوشی‌های هوشمند!

افزایش 400 درصدی بدافزارها در گوشی‌های هوشمند!
همواره بدافزارها بزرگترین تهدید برای گوشی‌ها به حساب می‌آیند. نتایج جدید حاصل از تحقیقات نوکیا آمار بسیار بدی را آشکار کرده است. در ادامه با تکرا همراه باشید.

در سال‌های گذشته تاثیرات آلودگی بدافزارها در تلفن‌های همراه به طور جدی افزایش یافته است. تحقیقات دو سالانه Threat intelligence Report نوکیا در رابطه با تهدیدات تکنولوژی در سال 2016 نشان داد که درصد آلودگی بدافزاری تا 400 درصد افزایش داشته است و اکنون بیش از 85 درصد از گوشی‌های هوشمند درگیر آلودگی به بدافزارها هستند.

طبق این گزارش، گوشی‌های همراه و تبلت هایی که از سیستم عامل اندروید استفاده می‌کنند نسبت به حمله بدافزارها عملکرد ضعیف‌تری دارند. هکرها معمولا به دلیل تعداد زیاد دستگاه‌های اندرویدی به آن‌ها حمله می‌کنند. طبق آمار، 81 درصد از گوشی‌های آلوده شده به بدافزار اندروید، 15 درصد گوشی‌های دارای ویندوز و 4 درصد گوشی‌های اپل با سیستم عامل آی او اس بوده‌اند.

آخرین نتایج تحقیقات نوکیا که در سپتامبر 2016 منتشر شده بود، نشان از آن داشت که تعداد آلودگی‌ها از ژانویه تا جولای نسبت به نیمه دوم سال 2015 تقریبا دو برابر شده است. در آوریل 2016 درصد ماهانه آلودگی بدافزاری 1.06 درصد گزارش شده بود، ولی با گزارش نوکیا به واحدهای امنیتی این تعداد به بالاترین مقدار خود یعنی 1.35 درصد افزایش پیدا کرد.

در سپتامبر و اکتبر، بد افزار Mirai Botnet با ایجاد حمله بزرگ DDoS همه را متوجه این امر کرد که دستگاه‌های اینترنت اشیا (IoT) چقدر مستعد پذیرش بدافزارها هستند و پس از آن امنیت دستگاه‌های IoT در لیست اورژانسی قرار گرفت. همچنین نوکیا اعلام کرد که مشاهده شده دستگاه‌های تلفن همراهی که آپدیت آن‌ها از سوی شرکت تکنولوژی ADUPS شانگهای تامین می‌شود داده‌های سری کاربران خود، مانند پیام‌های متنی را به سرورهای ADUPS می‌فرستند.

در این گزارش، شرکت نوکیا با اعلام اینکه آلودگی به بدافزارها در سال 2016 با 400 درصد افزایش روبرو بوده است، اظهار نگرانی کرد. دستگاه‌های تلفن همراه به انواع بدافزار ها از جمله بد افزار ransomware، برنامه‌های SpyPhone یا جاسوسی، تروجان اس ام اس، بد افزار adware و دزد اطلاعات شخصی آلوده می‌شوند.

گزارش Threat Intelligence Report توسط یک کمپانی فنلاندی تهیه می‌شود و این کمپانی اطلاعات را از میلیون‌ها شبکه که دارای سرویس امنیتی NetGuard Endpoint در اروپا، آمریکای شمالی، آسیا و خاورمیانه هستند، می‌گیرد.

.

منبع: GizmoChina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر