;
coinex

تک استار: معرفی استارتاپ دنیته/ استارتاپی با ایده تولید مبلمان پیشرفته

تک استار: معرفی استارتاپ دنیته/ استارتاپی با ایده تولید مبلمان پیشرفته

تکرا پس از گذشت ۲ سال از حیات خود، عزم خود را برای کمک به اکوسیستم استارتاپی کشور عزیزمان جزم کرده و قصد دارد با استفاده از تریبونی که در اختیارش است، به معرفی این کارآفرینان و کسب و کارهایشان بپردازد. معرفی استارتاپ ها در قالب برنامه ای با نام “تک استار” در وب سایت تکرا منتشر خواهد شد. در حال حاضر اخباررسمی و کانگورو نیز ما را در این مهم یاری خواهند کرد.

در این قسمت از تک استار صحبت های مسعود آقابیک، بنیان‌گذار و مدیرعامل استارتاپ دنیته را می‌خوانید. استارتاپی که با شعار “مبلمان پیشرفته” وارد دنیای کسب و کارهای آنلاین شده و سعی دارد تا سبک طراحی متفاوتی را در مبلمان اداری ایجاد کند.

۱. لطفا تک تک اعضای تیم خود را معرفی کنید؛ الان چند نفر هستید و چه تخصص‌ها و مسئولیت‌هایی دارید؟ چند نفر هم بنیان‌گذار هستید؟

مسعود آقابیک هستم، بنیان‌گذار و مدیرعامل دنیته، فارغ التحصیل رشته مهندسی سخت افزار و هم اکنون در رشته MBA در حال تحصیلم. به جز من، تیم ما از 10 نفر دیگر تشکیل شده که بهتر است به صورت لیست وار آنها را معرفی کنم:

مهرداد آقابیک، دارای مدرک کاردانی کامپیوتر بوده و مسوول تولید دنیته است. مجتبی شاکر، کارشناس فروش تیم ماست و مدرک کارشناسی بازاریابی دارد. بهاره آقابیک کارشناس حسابداریست و بالتبع کارهای حسابداری را انجام می‌دهد. مونا پورزمان کارشناس گرافیگ بوده و طراح تیم ماست. بهاره مالمیر با مدرک کارشناسی نرم افزار، کارشناس فروش است. امیر عبدالهی مسوول جوشکاری است. امیر محبی مسوولیت پرداخت کاری را بر عهده دارد. ابوالفضل عربی مسوول سوراخ کاریست. میلاد محمدی و محسن اسدزاده هم از همکاران ما در بخش تولید هستند.

در این قسمت از تک استار صحبت های مسعود آقابیک، بنیان‌گذار و مدیرعامل استارتاپ دنیته را می‌خوانید.

۲. ایده شما چیست و چرا این ایده را برای اجرا انتخاب کردید؟

ایده ما تولید کالاهای دکوراسیون به شکل DIY است و در مورد اینکه چرا این ایده رو انتخاب کردیم باید بگویم که به دلیل افزایش سرعت زندگی، کوچک شدن فضاهای خانگی و اداری و با هدف آسان کردن حمل، نصب و استفاده از انواع مبلمان اداری و خانگی و کل کالاهای دکوراسیون، (DIY (do it yourself بهترین سبک طراحی و تولید بوده و Flat Pack بهترین روش برای بسته بندی این کالاهاست و دنیته کلیه محصولات خود را به این صورت ارائه می‌کند.

۳. اگر بخواهید کسب و کار خود را در قالب یک جمله توضیح دهید (Elevator Pitch)، آن جمله چیست؟

اگر بخواهم کار دنیته را در یک جمله توضیح دهم باید بگویم که طراحی و تولید مبلمان پیشرفته و منظور از مبلمان پیشرفته یعنی تولید محصولات به شیوه‌ای سریع تر، سبک تر و  آسان تر است.

۴. با چه سرمایه ای کار خود را آغاز کردید و آیا فکر می‌کنید که این مبلغ برای شروع کارتان کافی بود؟

سرمایه راه اندازی این استارتاپ 90 میلیون تومان در نظر گرفته شد که با اجرایی شدن آن و انجام کارهای اولیه به 150 میلیون تومان افزایش پیدا کرد.

۵. آیا تا این لحظه سرمایه گذار داشتید؟ کمی در رابطه با این موضوع توضیح دهید

خیر، تا به حال با توجه به مراحل راه اندازی ایده، نیازی به سرمایه گذار نبوده و البته باید بگویم که پلنی هم برای جذب سرمایه گذار نداشتیم.

۶. تا این لحظه، بزرگترین چالش‌هایی که با آن‌ها دست و پنجه نرم کردید چه بوده و فکر می‌کنید در آینده چه چالش هایی پیش روی شما خواهد بود؟

به دلیل اینکه طراحی DIY نیاز به فرم هایی با استقامت بالا دارد، می‌بایست بسیاری از قطعات از فلز ساخته می‌شد. از طرف دیگر ماشین آلات حرفه‌ای صنعت فلز، هزینه بسیار بالایی دارند؛ به عنوان مثال یک دستگاه حرفه ای پرس برک که توانایی برش، خم کاری، سوراخ کاری و فرم دهی فلز را داشته باشد، حداقل 800 میلیون تومان قیمت دارد. با توجه به این موضوع، نیاز داشتیم تا بسیاری از کارها را out source کنیم؛ اما فرهنگ سپردن کار به دیگری و دریافت کردن کار باکیفیت و سروقت، فعلا قدری با محیط ما فاصله دارد و این موضوع اصلی ترین چالش پیش روی ما بوده است.

استارتاپی با ایده تولید مبلمان پیشرفته

۷. اگر همین الان یک نفر قصد داشته باشد نیازهای تیم شما را برطرف کرده و به نوعی بر روی شما سرمایه گذاری کند، چه چیزهایی از او می خواهید؟ در مجموع فکر می‌کنید چه چیزهایی (عوامل یا امکاناتی) می‌تواند به رشد کسب و کارتان کمک کند؟

شاید در جواب این سوال، گفتن دو نکته کفایت کند؛ 1- کمک به صادرات محصولات و 2- کمک به تامین ماشین آلات حرفه‌ای می‌تواند در رشد کسب و کار دنیته تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.

۸. فکر می کنید چه عواملی ممکن است باعث شکست کسب و کارتان شود؟ آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید؟ چه راهکاری برای مقابله با این عوامل در نظر دارید؟

کم کاری در برندسازی قوی و نبود قانون کپی رایت دو عاملی هستند که می‌تواند باعث شکست کسب و کارمان شود. اینها دغدغه های اصلی دنیته است و ما با تشکیل اتاق فکر و بازنگری در ارائه محصولاتمان سعی داریم تا با این عوامل مقابله کنیم.

۹. مطالعه چه کتاب هایی را به دوستانتان پیشنهاد می دهید؟ لطفا یک یا چند کتابی که از مطالعه آن لذت برده و نکات خوبی یاد گرفته اید را نام ببرید.

اصولا مطالعه کتاب چیز خوبی است؛ اما می‌توانم کتاب های “هفت عادت مردمان تاثیرگذار”، “پدر پولدار”، “روانشناسی فروش” و  “پدر عشق پسر” را به دوستانم پیشنهاد کنم؛ اما کتابی پیشنهادی خود من برای مطالعه “روانشناسی فروش” است.

۱۰. و در نهایت به عنوان آخرین سوال، چشم انداز شما برای چند سال آینده چیست؟ به عنوان مثال ۵ سال آینده کسب و کارتان را به چه شکلی می بینید؟

صادرات به کشورهای همسایه و همچنین اضافه کردن محصولات بخش مبلمان خانگی به تولیدات دنیته از اهداف اصلی ما برای 5 سال آینده است.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر