;
coinex

راه اندازی و عرضه‌ی گوشی iPhone 8 به ماه های مهر و آبان موکول شد

راه اندازی و عرضه‌ی گوشی iPhone 8 به ماه های مهر و آبان موکول شد

گزارشات جدید حاکی از آن هستند که گوشی iPhone 8 کمی دیرتر از آنچه انتظار داریم راه اندازی خواهد شد. کمپانی اپل، گوشی های آیفون خود را در یک روال همیشگی، در ماه سپتامبر (شهریور) معرفی می کند و تا دو هفته بعد از رویداد معرفی نیز عرضه می شوند. برای مثال، گوشی آیفون 7 در 7 سپتامبر 2016 معرفی شده و در تاریخ 16 سپتامبر نیز به بازار عرضه شد.

به گزارش Economic Daily، کمپانی اپل امسال قصد دارد راه اندازی گوشی iPhone 8 را به ماه های اکتبر و نوامبر (مهر و آبان) موکول کند؛ گفته می شود که روند تولید آیفون جدید با چالش هایی روبرو بوده است.

این خبرگزاری با توجه به اخبار اخیر و مشکلات تامین کنندگان منابع اولیه در تهیه پنل های اولد خمیده و تجهیز به سیستم دوربین سلفی حساس به 3D، “اشکالات فنی” را دلیل این تاخیر می داند.

کمپانی اپل از زمان معرفی گوشی آیفون 5 تا به حال، همیشه گوشی های آیفون جدید خود را در ماه سپتامبر معرفی کرده است. گوشی آیفون 4 اس در اوایل ماه اکتبر (مهر) معرفی شده بود و قبل از آن، مدل های مختلف آیفون در ماه ژوئن به فروش می رسیدند.

اخبار مربوط مشکلات فنی اپل، هرساله به گوش می رسند، اما این بار یک سند قابل قبول وجود دارد. یک گزارش مستقل در اوایل ماه مارس (اسفند) مدعی شده بود که گوشی iPhone 8 (که نام نهایی پرچمدار اپل در سال 2017 نیست)، بعد از ماه سپتامبر معرفی خواهد شد؛ چرا که کمپانی اپل به مولفه های تولیدی سیستم دوربین سلفی 3D نیاز دارد.

علاوه بر این، Foxconn نیز تا به حال بسیار ساکت بوده و هیچ شایعه ای را در این زمینه منتشر نکرده است. فاکس کان به طور معمول در ماه آوریل (فروردین)، تصاویری از قاب جلویی گوشی های جدید آیفون، طراحی های شماتیک و عکس های تار از منابع داخلی کارخانه را منتشر می کند؛ اما تا به حال هیچ اطلاعاتی از گوشی iPhone 8 به بیرون درز نکرده است.

این احتمال نیز وجود دارد که اپل به منظور پنهان کاری بیشتر، امنیت را افزایش داده باشد و یا اینکه زمان تولید انبوه این دستگاه، هنوز هم فرا نرسیده است. خبرگزاری Digitimes مدعی شده بود که گوشی iPhone 8 تا ماه سپتامبر به مرحله ی تولید عمده نمی رسد، این در حالیست که ساخت تراشه های A11 تا آخر ماه جاری آغاز خواهد شد.

لازم به ذکر است که راه اندازی گوشی iPhone 8 در ماه های مهر یا آبان باعث نمی شود که کمپانی اپل از برگزاری رویداد معرفی این دستگاه در شهریور ماه خودداری کند. این کمپانی می تواند دستگاه خود را در این ماه معرفی کرده و بعد از یک مدت طولانی تر، گوشی iPhone 8 را راه اندازی کند.

با توجه به شایعاتی که درباره ی راه اندازی 3 مدل جدید از آیفون در سال 2017 به گوش می رسد، این احتمال وجود دارد که دو دستگاه با آپگریدهای کمتر در ماه سپتامبر راه اندازی شوند، تا زمانیکه این فاصله ی تقریبا طولانی تا راه اندازی iPhone 8 نادیده گرفته شود.

اپل همچنین می تواند پیش فروش گوشی iPhone 8 را در اواخر ماه سپتامبر (اوایل مهر) اعلام کند؛ اما گوشی های کمتری در دسترس خواهند بود که زمان انتظار هواداران را بیشتر می کند.

مشخصات گوشی iPhone 8

تا به حال شایعات زیادی درباره ی گوشی جدید اپل به بیرون درز کرده است. انتظار می رود که گوشی iPhone 8 از یک طراحی کاملا جدید و متفاوت با بدنه ی شیشه ای و استیل ضدخش برخوردار باشد. همچنین گفته می شود که این دستگاه با نمایشگر اولد خمیده در اندازه ی 5.8 ساخته می شود. از دیگر ویژگی های آن می توان به نمایشگر بدون حاشیه، دوربین سلفی حساس به عمق 3D، شارژ بدون سیم، دکمه هوم مجازی همراه با سنسور اثرانگشت مجهز به Touch ID، تشخیص صورت و غیره اشاره کرد.

گزارشات مدعی هستند که با توجه به تمامی این تکنولوژی های جدید، این دستگاه با قیمتی بالاتر از 1000 دلار عرضه می شود که گوشی iPhone 8 را به گران ترین آیفون تبدیل می کند. همچنین انتظار می رود که آپگرید های کوچکی در گوشی های آیفون 7 و آیفون 7 پلاس انجام شود که با نام سری 7 اس، راهی بازار می شوند.

.

منبع: 9to5mac

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر