;
coinex

حافظه انعطاف پذیر برای هموار کردن نبرد گوشی‌‌ها با قبلیت خمیدگی از راه می‌رسد

حافظه انعطاف پذیر

مدتی است که خبرهای تازه‌ای از گوشی‌های هوشمند انعطاف پذیر به گوش می‌خورد، به صورت کلی ایجاد چنین دستگاهی بسیار دشوار چراکه جدا از صفحه نمایش باید اجزای دیگر گوشی هوشمند انعطا پذیر باشد. دانشگاه اکستر به تازگی مقاله‌ای در این باره نوشته که چگونه یک حافظه ذخیره سازی می‌تواند انعطاف پذیر باشد و مسیر تولید گوشی هوشمند را با قابلیت خمیدگی هموار کند. آنطور که پیدا است مواد مورد استفاده در آن ارزان‌تر است. در ادامه با تکرا همراه باشید تا از جزئیات حافظه انعطاف پذیر مطلع شوید.

در ساخت این حافظه از گرافن استفاده می‌شود، گرافن در اصل یک لایه نازک از کربن است، حال سوال اینجاست که مقدار این نازکی چه قدر است؟ مواد نام برده شده باریک‌ترین ترکیب از اتم نازک است که به عنوان بهترین رسانای الکتریکی شناخته شده است. به نظر می‌رسد که تنها مواد قابل استفاده برای دستگاه‌های الکترونیکی از جمله گوشی‌های هوشمند است و تنها عنصری است که در جهان بیشتر از کربن پیدا شده است.

حال مشکل گرافن، فرایند پیچیده برای تولید آن است، علاوه بر این کیفیت رشد گرافن به اندازه کافی در زمان خوب نبوده؛ اما شرکت‌هایی مانند سامسونگ با حمایت مالی در این تحقیقات کمک خواهد کرد که گرافن به اجزای اصلی یک گوشی هوشمند با قابلیت خمیدگی شود. آنطور که پیدا است این مواد بازده بیشتری نسبت به سیلیکون دارد و انتقال الکترون در 1000 کیلومتر با 30 ثانیه زمان انجام خواهد شد. سامسونگ اکنون برنامه‌هایی را برای ثبت اختراع مربوط به استفاده از گرافن انجام داده است.

حافظه انعطاف پذیر یکی از اصلی‌ترین مشکلات برای تولید این نوع گوشی‌ها است، چراکه معمولا حافظه‌های ذخیره سازی بسیار حساس هستند و نباید این خمیدگی تاثیری در آن‌ها داشته باشد. به هر حال انتظار می‌رود که در آینده‌ای نه چندان دور، اولین گوشی هوشمند با قابلیت انعطاف پذیری روانه بازار شود. نظر شما درباره این خبر چیست؟

منبع: Phonearena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر