;
coinex

تک استار: معرفی استارتاپ چند/ سرویس آنلاین تبلیغات ویروسی

تک استار: معرفی استارتاپ چند/ سرویس آنلاین تبلیغات ویروسی

تکرا پس از گذشت ۲ سال از حیات خود، عزم خود را برای کمک به اکوسیستم استارتاپی کشور عزیزمان جزم کرده و قصد دارد با استفاده از تریبونی که در اختیارش است، به معرفی این کارآفرینان و کسب و کارهایشان بپردازد. معرفی استارتاپ ها در قالب برنامه ای با نام “تک استار” در وب سایت تکرا منتشر خواهد شد. در حال حاضر اخباررسمی و کانگورو نیز ما را در این مهم یاری خواهند کرد.

در این قسمت از تک استار صحبت های مهکامه مسقطی، بنیان‌گذار و مدیرعامل استارتاپ چند را می‌خوانید. استارتاپی که با شعار ارزان بخرید و بیشتر بفروشید بنانهاده شد و بنیانگذاران آن نیز همواره برای تحقق این شعار تلاش می‌کنند.

1. لطفا تک تک اعضای تیم خود را معرفی کنید؛ الان چند نفر هستید و چه تخصص ها و مسئولیت هایی دارید؟ چند نفر هم بنیان گذار هستید؟

مهکامه مسقطی، بنیان گذار – کارشناسی ICT –  مدیر اجرایی تیم «چند» هستند و اختصاصا توی حوزه R&D به تیم کمک می‌کنند، همیشه ایده‌های خوب به تیم می‌دن و تا اجرایی شدن ایده پیگیر هستند تا به بهترین شکل، با کمترین هزینه و بهینه‌ترین زمان انجام بشه.

ابوذر قاسمی – مدیر مالی – کارشناسی مکانیک –  ایشون تخصص اصلیشون مارکتینگ و PR هستش ، همچنین مدیریت و تمرکز منابع مالی تیم هم به عهده ایشون هست.

سلمان قاسمی – مدیر ایده‌پردازی و خلاقیت تیم چند –  کاردانی IT – سلمان به صورت حرفه‌ای کار گرافیک و تصویر سازی رو انجام میده، رابط کاربری سرویس رو هم ایشون انجام دادن، خلاقیت و تخصص ایشون در تصویرسازی‌ها و بخش‌های گرافیکی یکی از رکن‌های اثر بخش و کمک کننده کار ما بوده تا الان.

الان تیم ما به صورت مستقیم و غیر مستقیم از 8 نفر تشکیل شده است.

2. ایده شما چیست و چرا این ایده را برای اجرا انتخاب کردید؟

«چند» با هدف رونق بخشیدن به بازار ایجاد شد و از ابتدای کار یکی از رویکردهای تیم ایجاد یک معادله برد-برد برای صاحبان کسب‌‌وکارها و مصرف‌کنندگان بود. به‌این‌صورت که با استفاده از مفاهیم وایرال مارکتینگ به کسب‌وکارها کمک می‌کنه تا به ازای ارائه تخفیف بیشتر دیده شوند. همواره بحث تخفیف برای مصرف‌کنندگان جذابیت داشته اما راهکارهای تخفیفی موجود تا امروز عملکرد مثبتی که باید داشته باشند رو به خوبی نداشتند. با استفاده از سرویس «چند» این امکان فراهم میشه تا مصرف‌کنندگان برای دریافت تخفیف تلاش کنند و در واقع تبدیل به بازاریاب‌های آن کسب‌وکار شوند و به ازای این تلاش پاداش (تخفیف) دریافت کنند. از سوی دیگه کسب‌وکارها فقط به مشتریان هدفشون هم به ازای کاری که اون مشتری براشون انجام داده تخفیف میدن.

3. اگر بخواهید کسب و کار خود را در قالب یک جمله توضیح دهید (Elevator Pitch)، آن جمله چیست؟

«چند»، سرویس آنلاین تبلیغات ویروسی

4. با چه سرمایه ای کار خود را آغاز کردید و آیا فکر می کنید که این مبلغ برای شروع کارتان کافی بود؟

۱۲۰ میلیون تومان – برای راه اندازی بله اما برای ادامه نیاز به سرمایه گذاری بیشتر است.

5. آیا تا این لحظه سرمایه گذار داشتید؟ کمی در رابطه با این موضوع توضیح دهید.

سرمایه‌گذاری از طریق موسسان انجام شده و سرمایه‌گذاری از بیرون جذب نشده. پیشنهادهایی از سوی سرمایه‌گذاران معتبر داشتیم اما تا الان تصمیمی برای جذب سرمایه از طریق آنها اتخاذ نکردیم.

6. تا این لحظه، بزرگترین چالش هایی که با آن ها دست و پنجه نرم کردید چه بوده و فکر می کنید در آینده چه چالش هایی پیش روی شما خواهد بود؟

جذب نیروی انسانی متخصص

7. اگر همین الان یک نفر قصد داشته باشد نیازهای تیم شما را برطرف کرده و به نوعی بر روی شما سرمایه گذاری کند، چه چیزهایی از او می خواهید؟ در مجموع فکر می کنید چه چیزهایی (عوامل یا امکاناتی) می تواند به رشد کسب و کارتان کمک کند؟

مشخصا نیروی انسانی و بازاریابی و فروش دو بازوی اصلی هر کسب‌وکاری هستند که سعی در تقویت این دو بازو را داریم.

8. فکر می کنید چه عواملی ممکن است باعث شکست کسب و کارتان شود؟ آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید؟ چه راهکاری برای مقابله با این عوامل در نظر دارید؟

از آنجایی که هیچ‌کس در پناه قانون کپی رایت نیست ما هم از این قاعده مستثنا نیستیم J قطعا رقبایی با منابع مالی و دارا بودن بستر مناسب چه از لحاظ سهم بازار و چه از لحاظ داشتن نیروی کار متخصص برای ما زنگ خطر هستند چون روند رشد و توسعه برای اون‌ها سریعتر اتفاق می‌افته که ما برای این موضوع هم راهکارهایی داریم؛ مثلا سه فاز توسعه را برای مقابله و یا رشد در نظر گرفته‌ایم که به محض ورود رقبا به این بازار اقدام به تجاری سازی این ایده‌ها می‌کنیم.

9. مطالعه چه کتاب هایی را به دوستانتان پیشنهاد می دهید؟ لطفا یک یا چند کتابی که از مطالعه آن لذت برده و نکات خوبی یاد گرفته اید را نام ببرید.

برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار خوندن خداقل این سه کتاب رو به ترتیب توصیه می‌کنیم:

تست مامان، خلق مدل کسب‌وکار، سختی‌کارهای سخت

10. و در نهایت به عنوان آخرین سوال، چشم انداز شما برای چند سال آینده چیست؟ به عنوان مثال 5 سال آینده کسب و کارتان را به چه شکلی می بینید؟

با توجه به ماهیت سرویس «چند» انتظار رشد صعودی و مطلوب دور از انتظار نیست و با توجه به برنامه‌های توسعه که در نظر گرفتیم در آینده نه چندان دور می‌توان به کارآمد بودن این شیوه تبلیغات استناد کرد.

یکی از شعارهای ما در سرویس «چند» از ابتدا تا الان این هست که در «چند» ارزان بخرید و بیشتر بفروشید و برای تحقق این شعار تلاش می‌کنیم.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر