;
coinex

آموزش فعال‌سازی تماس تلگرامی و ویژگی های تماس صوتی تلگرام

تماس تلگرامی برای کاربران ایرانی فعال شد؛ آموزش فعال‌سازی تماس تلگرامی

همانطور که چندی پیش در تمام فضای مجازی بحث داغ تماس صوتی تلگرام میان زبان‌ها بود ، امروز تیم تکرا مفتخر است تا خبر راه‌اندازی رسمی آن را برای شما بازگو کند. بله ! درست متوجه شدید؛ تماس رایگان تلگرام برای کاربران ایرانی هم فعال شد ! در ادامه با تکرا همراه باشید تا از جزئیات و نحوه‌ی راه‌اندازی این سرویس با خبر شوید.

تماس تلگرامی چیست؟ تماسی است همانند تماس‌های تلفنی معمولی که تحت شبکه‌ی جهانی اینترنت و اپلیکیشن پیام رسان تلگرام انجام می‌گیرد و البته کاملا رایگان است.

تماس تلگرامی

امکان برقراری تماس تلگرامی برای کاربران ایرانی فراهم شد

پس از انتظار بسیار، این سرویس نیز به دیگر سرویس‌های با ارزش تلگرام اضافه شد و هم اکنون کاربران ایرانی نیز می‌توانند از آن استفاده کنند.

به گزارش تکرا به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان ؛ پاوول دوروف ، مدیر عامل روسی و بنیان گذار پیام رسان تلگرام چندی پیش در حساب توئیتر خود اینگونه گفته بود :

“در این‌باره در حال مذاکره با وزارت ارتباطات ایران هستیم و امکان دارد هزینه‌هایی به تماس‌های صوتی تلگرامی ایرانیان اعمال شود. “

به گزارش تکرا به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان ؛ پاوول دوروف ، مدیر عامل روسی و بنیان گذار پیام رسان تلگرام چندی پیش در حساب توئیتر خود اینگونه گفته بود : "در این‌باره در حال مذاکره با وزارت ارتباطات ایران هستیم و امکان دارد هزینه‌هایی به تماس‌های صوتی تلگرامی ایرانیان اعمال شود. "

البته این خبر ، یک خبر دروغ و ساختگی بود که در روز یکم آوریل در فضای مجازی منتشر شده و گفته می شود که دروغ اول آوریل تلگرام بود.

اما چگونه می‌توان از سرویس تماس صوتی تلگرام استفاده کرد؟ آیا شرایط خاصی برای استفاده دارد؟

بله؛ می‌توان گفت برای استفاده از تماس تلگرامی شما باید از طرف یک شخص از خارج از ایران تماس دریافت کنید تا حساب شما نیز فعال شود و یا اینکه از طرف شخصی داخل ایران تماسی دریافت داشته باشید که قبلا حسابش فعال شده باشد.

تیم بررسی اپلیکیشن تکرا، به محض در دسترس گرفتن تماس صوتی، این ویژگی را مورد بررسی قرار داد و می‌توان گفت که این امکان جدید تلگرام از نتایج قابل قبولی نیز برخوردار است! عواملی مانند کیفیت صدای بالا و نویز بسیار کم را می‌توان از محاسن آن نام برد. اگر بخواهیم به معایب تماس رایگان تلگرامی اشاره‌ای داشته باشیم، باید به تاخیر در ارسال و دریافت در صدا اشاره کرد که اگر اینترنت شما از سرعت بالایی برخوردار باشد، شما چندان این تاخیر را احساس نمی‌کنید!

ناگفته نماند که این سرویس فعلا در اختیار جمعیت بالایی قرار نگرفته و شاید بعد‌ها سرور‌های تلگرام بیش از این با افت سرعت و تاخیر در تماس‌ها مواجه شود .

آیا امنیت این تماس رایگان نیز قابل اعتماد است؟

بله، می‌توان گفت تلگرام باز هم مانند همیشه برای امنیت کاربرانش امکاناتی فراهم کرده است! تلگرام در این سیستم از رمزنگاری دو طرفه برای ارتباط استفاده کرده که حتی خود سازنده سرویس هم نمی‌تواند کاربر را شنود کند یا از اطلاعات رد و بدل شده میان کاربران با خبر شود و بنابراین [به نظر می‌رسد] این اطلاعات به هیچ عنوان قابل شنود نیست و نمی‌توان از آن جاسوسی و سوء استفاده کرد.

آیا امنیت این تماس رایگان نیز قابل اعتماد است؟

قدم بعدی تلگرام برای حفظ امنیت این تماس رایگان، این است که هنگام تماس شما و فرد مقابلتان، 4 ایموجی برایتان روی صفحه نمایان می‌شود که اگر همان اموجی‌ها بر روی صفحه‌ی فرد مقابل شما نیز نمایان شود، نشان از این است که این تماس 100% امن بوده و می‌توان از صحبت‌های بالا نتیجه گرفت که اطلاعات حریم خصوصی کاربران به خوبی حفظ شده و این تماس صوتی از امنیت بالایی برخوردار است.

سیستم ثبت رای دهی به تماس تلگرامی

سیستم ثبت رای دهی به تماس تلگرامی

تلگرام برای بهبود کیفیت تماس‌هایش از سیستم ثبت رای بعد از هر مکالمه استفاده کرده است. بدین معنا که شما پس از اتمام هر تماس باید از 1 تا 5 ستاره به آن تماس رای دهید که این امر، اهمیت نظر کاربران را برای مدیران این اپلیکیشن پیام رسان محبوب می‌رساند؛ که بسیار دلگرم کننده است.

کیفیت تماس بسیار عالی!

از معایب جزئی این سرویس که بگذریم باید به کیفیت بسیار خوب و قابل قبول این سرویس اشاره کنیم. طبق صحبت های کارشناسان بخش بررسی اپلیکیشن تکرا، باید گفت کیفیت تماس رد و بدل شده بسیار عالی بوده و نمی‌توان از آن ایرادی گرفت. تلگرام تلاش می‌کند اتصال را به صورت نظیر به نظیر برای این ارتباط فراهم کند و اگر اتصال شما با مخاطبتان به هر دلیل برقرار نشد، تلگرام به نزدیک ترین سرور، برای برقراری تماس با مخاطبش استفاده می‌کند. برخلاف دیگر اپلیکیشن‌ها، تلگرام زیرساخت‌های خود را در سراسر جهان تقویت کرده است و به طبع، سرعت ارسال و دریافت انواع اطلاعات آن از دیگر اپلیکیشن‌ها بیشتر است.

کنترل تماس‌های رد و بدل شده

شما می‌توانید به طور دقیق تعیین کنید چه افرادی قادر به تماس هستند. همچنین می‌توانید افراد مورد نظرتان را بلاک کرده و هرگز هیچ تماسی از آن‌ها دریافت نکنید. همچنین می‌توانید تماس صوتی با تلگرام را به طور کامل خاموش نمایید؛ اینگونه هیچ کاربری نخواهد توانست از طریق تلگرام با شما تماس برقرار کند. علاوه بر این موارد، شما همچنین می‌توانید تماس های رد و بدل شده و تاریخ و زمان آن‌ها را مشاهده کنید.

فعالسازی تماس صوتی تلگرام

در ادامه با فعال سازی سرویس تماس صوتی تلگرام در دستگاه های اندرویدی و آی او اس آشنا می‌شوید.

به صفحه‌ی مشاهده‌ی اطلاعات یکی از دوستانتان در تلگرام رفته و بر روی نام آن کلیک کنید. در صفحه‌ی باز شده در قسمت بالای صفحه سمت راست، عکس گوشی تلفنی را مشاهده می‌کنید؛ با لمسِ آن، تماس شما با طرف مقابلتان برقرار می‌شود. مانند تصویر زیر:

فعالسازی تماس صوتی تلگرام

فعالسازی تماس تلگرامی برای گوشی های اندرویدی نیز مشابه با موارد ذکر شده است. بدین صورت که برای استفاده از این سرویس در گوشی های اندرویدی همانند گوشی های آی او اس بر روی اسم شخص مورد نظر کلیک کرده و دکمه‌ی تماس را لمس می کنید.

تهیه و گردآوری : تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    اقا دمتون گرم ، جامع و کامل

    پاسخ