;
coinex

حسگر اثر انگشت آیفون 8 ممکن است مانند گلکسی اس 8 به پشت گوشی منتقل شود

حسگر اثر انگشت آیفون 8

کمپانی اپل در پیدا کردن محل مناسبی برای حسگر اثر انگشت آیفون 8 با مشکل مواجه شده است. چندین راه حل برای این مشکل وجود دارد اما اپل کدام یک از این راه‌ها را برمی‌گزیند؟ جهت بررسی بیشتر این موضوع با تکرا همراه باشید.

طراحی‌های شماتیکی منسوب به آیفون 8 امروز منتشر شد؛ طبق این طرح‌ها، آیفون بعدی کمپانی اپل دارای دوربین دوگانه عمودی خواهد بود و حسگر اثر انگشت آیفون 8 هم ممکن است در پشت گوشی تعبیه شود. اگر این شایعات صحت داشته باشند، ظاهر آیفون 8 با آیفون‌های دیگر تفاوت قابل توجهی خواهد داشت.

طبق شایعه‌ها، اپل قرار است سالگرد 10 سالگی خود را با انتشار آیفون 8 (که همانطور که گفتیم با دیگر آیفون‌ها تفاوت بسیاری دارد) جشن بگیرد. پیش از زمان رونمایی، یکی از شایعه‌هایی که به سرعت در حال پخش شدن است این است که اپل تصمیم دارد دکمه اصلی گوشی را حذف کرده و آیفون جدیدش را تقریبا بدون حاشیه‌های دور قاب طراحی کند؛ یعنی چیزی شبیه به گوشی‌های گلکسی اس 8 سامسونگ، ال جی جی 6 و شیائومی می میکس. جهت رسیدن به این هدف، اپل باید راهی پیدا می‌کرد تا از شر حسگر اثر انگشت خلاص شود چرا که همانطور که می‌دانید حسگر اثر انگشت آیفون در حال حاضر داخل دکمه اصلی گوشی قرار دارد.

حسگر اثر انگشت اگر در پشت گوشی آیفون 8 شود چیز تازه و منحصر به فردی را ارائه نمی‌دهد. یک سری از گوشی‌های کمپانی ال جی این قابلیت را دارند، سامسونگ هم اخیرا همین کار را با گلکسی اس 8 خود کرده است (البته حسگر گلکسی اس 8 دقیقا کنار لنز دوربین تعبیه شده است.) البته با این حال ممکن است که اپل حسگر اثر انگشت آیفون 8 را در جای دیگری تعبیه کند که خیلی هم شبیه به ال جی و سامسونگ نباشد! اما باز هم هیچ چیزی تضمین شده نیست؛ مخصوصا از زمانی که آیفون بیش از 10 نمونه اولیه از آیفون 8 را آزمایش کرده است.

در ماه فوریه، اپل اطلاع داد که حسگر اثر انگشت آیفون جدید خود را به طور مستقیم روی صفحه نمایشگر تعبیه خواهد کرد که به نظر می‌رسد از پشت گوشی، محل بهتری برای این حسگر باشد. پیش از زمان انتشار، همچنین شایعه‌های دیگری به گوش رسیده بود مبنی بر این که حسگر اثر انگشت آیفون 8 در زیر صفحه نمایش قرار خواهد گرفت که البته این هم شایعه‌ای بیش نبود و به واقعیت تبدیل نشد.

حسگر اثر انگشت آیفون 8

بنا بر اخبار منتشر شده، اپل به شدت با یکپارچه ساختن حسگر اثر انگشت و صفحه نمایشگر آیفون 8 مشکل پیدا کرده است که باعث اختلال در تولید این پرچم‌دار جدید شده است. تحلیلگران معتقدند که اپل به سه روش می‌تواند این مشکل را برطرف کند:

  • اپل می‌تواند به کلی حسگر اثر انگشت آیفون 8 را از بین ببرد و بیشتر بر روی قابلیت‌های تشخیص چهره و اسکنر عنبیه چشم مانور دهد.
  • می‌تواند همچنان آیفون 8 را در ماه سپتامبر (شهریور ماه) معرفی کند، اما افزایش موجودی این گوشی در بازار را به تاخیر بی‌اندازد.
  • در نهایت می‌تواند شبیه به گلکسی اس 8 عمل کرده و حسگر اثر انگشت آیفون 8 را به پشت گوشی منتقل کند.

شماتیک‌های منتشر شده که منسوب به آیفون 8 هستند این را نشان می‌دهند که حسگر اثر انگشت این پرچم‌دار در داخل نمایشگر تعبیه خواهد شد. اما باز هم همچنان خیلی به شایعه‌ها اعتماد نکنید!

از اپل خواسته شد در مورد این شایعه‌ها نظر خود را بیان کند اما همچنان هیچ پاسخی از جانب این کمپانی دریافت نشده است.

منبع: Cnet

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر