;
coinex

والیبالیست های ژاپنی از ربات برای آماده سازی خود استفاده می کنند!

والیبالیست های ژاپنی از ربات برای آماده سازی خود استفاده می کنند!
برخی از بازیکنان تیم ملی زنان ژاپن برای کامل کردن تاکتیک های حمله، در برابر رباتی که تاکتیک ها و نحوه دفاع روی تور تیم حریف را تقلید می کند، تمرین می کنند.

ماشین بلاک ژاپنی‌ها، سه جفت بازو رباتیک داشته که به سرعت از یک جهت به جهت دیگر تور حرکت می کند. این ماشین در مقابل اسپک‌های تیم مهاجم دفاع کرده و گرفتن و بازگرداندن توپ را برای رقیب سخت می کند.

اسپک موثرترین راه برای کسب امتیاز در والیبال است. در حالی که مهاجمان به دنبال فضای خالی برای فرستادن توپ به آنجا هستند، وظیفه ماشین بلاک این است که این بخش های از زمین را برای مهاجمان غیر قابل دسترس کند.

این ربات توسط محققان انجمن والیبال ژاپن و دانشگاه تسوکوبا توسعه یافته است

این ربات توسط محققان انجمن والیبال ژاپن و دانشگاه تسوکوبا طراحی شده است. مربی ها امکان برنامه ریزی بازوهای رباتیک برای تمرین های مختلف را داشته و همچنین می توان سبک تاکتیکی تیم حریف را با ماشین بلاک بازسازی کرد.

سرعت حرکت بازوهای رباتیک 3.7 متر در ثانیه است که می تواند از هر بازیکنی سریع‌تر از محلی به محل دیگر زمین منتقل شود. شش بازیکن تیم والیبال زنان ژاپن بیش از هشت روز در جلسات تمرینی خود از این ربات بهره بردند. آنها می گویند، تفاوت کمی بین بازی با این ماشین و بازی واقعی احساس کرده اند.

این محققان تصمیم دارند، در کنفرانس بین المللی رباتیک و اتوماسیون ای تریپل که ماه آینده در سنگاپور برگزار می شود، از دستگاه رباتیک خود رونمایی کنند.

.

منبع: newscientist

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر