;
coinex

نینتندو سوییچ ، فروش خیره کننده و افزایش ارزش سهام شرکت

نینتندو سوییچ ؛ از فروش خیره کننده این کنسول تا قیمت سهام شرکت

بعد از آنکه نینتندو (Nintendo) گزارشی را در رابطه با اولین ماه فروش نینتندو سوییچ در ایالات متحده منتشر نمود و اعلام کرد که این کنسول فروشی در حدود 900.000 دستگاه داشته، یک گروه تحقیقاتی مستقل به نام سوپر دیتا (SuperData که در زمینه‌ی پوشش اخبار مربوط به بازی و سرگرمی فعالیت دارد) گزارشی را منتشر کرد که در آن موفقیت بزرگ جهانی نینتندو سوییچ را تایید می‌نمود.

بر اساس اطلاعات سوپر دیتا، فروش این کنسول فقط در اولین ماه، به 2.4 میلیون نسخه در جهان رسید. این آمار و ارقام حاصل از اطلاعات مربوط به سوپر دیتا است و نه نینتندو، پس طبیعی است که ممکن است این اطلاعاتاز دقت کافی برخوردار نباشد.

نینتندو اعلام کرده بود که انتظار دارد در ماه مارس (اسفند ماه)، تا سقف 2 میلیون نسخه از کنسول نینتندو سوییچ به فروش برسد، که نتایج بیشتر از حد انتظارات رسیده است. با این وجود سوپر دیتا اعلام کرد که تغییراتی را در پیش‌بینی خود برای کل فروش در سال 2017 اعمال کرده است که فروش این کنسول را تا رقم 7 میلیون دستگاه خواهد رساند.

مدیر اجرایی سوپر دیتا، یوست ون درانن (Joost van Dreunen)، اعلام کرد:

نینتندو، حداقل در زمان کنونی، پا را از انتظارات فراتر گذاشت، و این بهترین زمان است که اعتماد و اطمینان سرمایه‌گذاران را تقویت و بهبود بخشد.

در بخش زیر، نیم نگاهی به قیمت سهام شرکت نینتندو می‌کنیم. تاریخ‌هایی مثل 3 مارس که قیمت سهام این شرکت افزایش می‌یابد (تاریخ آغاز فروش این کنسول) و اواسط آوریل در خور توجه است.

نینتندو سوییچ ؛ از فروش خیره کننده این کنسول تا قیمت سهام شرکت
روند قیمت سهم نینتندو طی چند ماه گذشته

او در ادامه اضافه کرد که بازی‌هایی که قرار است برای نینتندو سوییچ منتشر شود، قوی به نظر می‌آید و بازی‌هایی مثل Mario Kart Deluxe و Splatoon 2 برای این کنسول، بسیار مناسب و موفق خواهند بود.

ون درانن اذعان کرد که عنصر متمایز این کنسول با بقیه، بحث نوستالژیک بودن آن است. نینتندو در اخبار دیگری اعلام کرد که فروش بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild از 1 میلیون نسخه هم بیشتر شده است که یک خبر بسیار خوب برای این شرکت محسوب می‌شود.

کنسول نینتندو سوییچ در 3 مارس 2017 (13 اسفند 1395) منتشر شد و قیمت این کنسول در ایالات متحده در حدود 300 دلار (معادل 1.125 میلیون تومان با محاسبه دلار 3750 تومانی در زمان نگارش) است.

.

منبع: GameSpot

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر