;
coinex

تخمین ضربان قلب فقط با بررسی چهره‌ی افراد توسط دوربین های پاناسونیک

تخمین ضربان قلب فقط با بررسی چهره‌ی افراد توسط دوربین های پاناسونیک

دوربین های پاناسونیک می توانند تنها با بررسی چهره افراد، ضربان قلب آنها را بررسی کنند؛ برای اطلاعات بیشتر با تکرا همراه شوید:

ورزشکار حرفه ای بودن بدین معنا است که در پر هیجان ترین لحظات و وضعیت‌های بسیار پر استرس، باید آرامش خود را حفظ کنید و یا حداقل طوری رفتار کنید که این استرس در چهره‌ی شما پیدا نباشد؛ ولی در واقع حالت درونی شما طوری است که تپش قلب دارید.

کسانی که مسابقات را تماشا می‌کنند نمی‌توانند میزان استرس و تپش قلب ورزشکاران را درک کنند، اما دوربین های پاناسونیک (Panasonic) می‌توانند اطلاعات بیشتری را از ذهن و بدن گلف بازان در مسابقات قهرمانی سال 2017 دریافت و در اختیار بینندگان قرار دهند. مسابقات قهرمانی گلف 2017 از ماه بعد، در کشور ژاپن آغاز می‌شود. تلویزیون‌های ژاپن با پوشش و نشان دادن مسابقات به صورت آنلاین، ضربان قلب (heart rate) گلف بازان را به کمک دوربین های پاناسونیک ضبط کرده و بر روی صفحه نشان می‌دهند، که موجب می‌شود شما بتوانید ضربان قلب بازیکنان را قبل از زدن ضربه‌های‌شان، ببینید.

این بسیار جالب است که پاناسونیک به چه صورتی این امکان را فراهم کرده است که بتوان فقط با نشان دادن تصویر چهره‌ی یک فرد، ضربان قلب او را فهمید؛ شرکت پاناسونیک، این فناوری را “Contactless vital sensing” نام نهاده است که یک تکنولوژی تحلیلی ورزشی است و می‌تواند ضربان قلب بازیکن را با استفاده از یک دوربین از چهره‌اش حدس بزند.

اندازه گیری ضربان قلب در ورزش، به طور کل ایده‌ی جدیدی نیست. در رشته‌های ورزشی‌ای مثل بسکتبال، والیبال، و راگبی نیز روش‌هایی برای اندازه گیری ضربان قلب وجود دارد؛ اما بررسی ضربان قلب مربیان و بازیکنان همیشه با وسیله‌هایی صورت می‌گیرد که باید حتما توسط آن فرد پوشیده شود که به طور مثال باید آن وسیله را دور مچ خود ببندند. اما این شرکت ژاپنی با استفاده از دوربین های پاناسونیک ، قرار است که در این مسابقات پیشِ رو، ضربان قلب بازیکنان را اندازه گیری کند. به گفته‌ی شرکت، این دوربین های پاناسونیک می توانند تغییر رنگ‌های نامحسوس چهره‌ی بازیکن را (که به دلیل انقباض‌های وریدی و عروقی رخ داده است) بررسی کنند و درنهایت به ضربان قلب آن‌ها پی ببرند.

تخمین ضربان قلب فقط با بررسی چهره‌ی افراد توسط دوربین‌های پاناسونیک

اگر که شما در مورد دقت اندازه گیری این تکنولوژی مشکوک هستید باید گفت که شرکت پاناسونیک در این زمینه سنگ تمام گذاشته است. تکنولوژی مربوط به این سنسورهای اندازه گیری ضربان قلب با مشارکت دانشگاه کیوتو (Kyoto) ساخته شده است و از یک نوع خاصی از رادارها که ضعیفترین طول موج‌ها را نیز شناسایی می‌کند، استفاده شده است که ریزترین تغییرات رنگ در چهره‌ی افراد را نیر شناسایی می‌کند.

البته مطالعاتی نیز در رابطه با این سنسورها صورت گرفته که نتیجه‌ی آنها اثربخش بودن این سنسور بوده است. به عبارت دیگر، آنچه که شما از طریق تلویزیون در این مسابقات خواهید دید، یک شاخص قابل اتکایی از سطح استرس گلف بازان خواهد بود.

.

منبع: Engadget

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر