;
coinex

مشخصات فنی هیوندای i20 ، خودرویی کوچک و درون شهری با مصرف سوخت پایین

هیوندای i20 نسل دوم مدل سال 2016 میلادی
برای شهرهای شلوغ و پر ترافیک امروزی، کلاس بدنه خودروهای شهری (City Car) و یا Mini، مناسب‌ترین نمونه‌ها بوده که علاوه بر مصرف سوخت پایین، با توجه به ابعاد کوچک، قابلیت پارک در بیشتر خیابان‌ها را به راننده ارائه می‌کنند. شرکت خودروسازی کره‌ای هیوندای (Hyundai) نیز با تولید نمونه‌هایی مانند i10 ، i20 و i30 چند سالی است که حضوری فعال در این بخش از بارار را تجربه نموده است. در ادامه به معرفی و بررسی هیوندای i20 که در بازار خودروی کشور نیز موجود بوده، خواهیم پرداخت.

هیوندای i20

هیوندای i20 برای اولین با در سال 2008 میلادی و در نمایشگاه خودرو پاریس به نمایش عمومی درآمد و فضای خالی بین دو نمونه دیگر این شرکت، مدل‌های i10 و i30 را پر نمود. این خودرو یک نمونه شهری کوچک بوده که در دو گونه 5 در و 3 در با سیستم انتقال قدرت موتور به چرخ‌های جلویی (FWD) تولید می‌گردید.

نسل اول

نسل اول این خودرو در بین سال‌های 2008 و 2014 میلادی تولید و به بازار عرضه شد. این خودرو ابعادی معادل 3950 میلیمتر طول، 1710 میلیمتر پهنا و 1490 میلمتر ارتفاع داشت. هیوندای i20 نسل اول با سه نوع گیربکس 4 دنده و 5 دنده دستی و 6 سرعته اتوماتیک قابل سفارش بود. این خودرو موفق به دریافت 5 ستاره ایمنی در هنگام تصادفات رانندگی از موسسه Euro NCAP (موسسه ارزیابی ایمنی خودروهای اروپایی) شد.

نسل دوم

نسل دوم این خودرو با طراحی جدید و مدرن‌تر بدنه و کابین در سال 2014 به بازارهای جهانی عرضه شد. این خودرو در بازارهای داخلی کشور نیز وجود دارد. با ما همراه باشید تا به معرفی و بررسی دقیق این خودرو بپردازیم.

هیوندای i20 نسل جدید نسبت به نمونه‌های پیشین خود دچار تغییرات محسوسی در بدنه و کابین شده اما مهم‌ترین ویژگی آن، استفاده از یک پیشرانه جدید با موتور 1.0 لیتری مجهز به سیستم توربوشارژر است. این موتور جدید قابلیت‌ها و توانایی‌های موتور 1.4 لیتری نسل پیشین را داشته و علاوه بر آن مصرف سوخت و آلایندگی پایین‌تری را به ارمغان آورده است. این پیشرانه جدید این توانایی را به هیوندای i20 داده که به رقابت با نمونه‌هایی مانند فورد فیستا (Ford Fiesta)، اشکودا فابیا (Skoda Fabia) و واکسهال کورسا (که در ایران با نام اپل کورسا شناخته می‌شود) بپردازد. یک مدل بهینه سازی شده از این خودرو نیز با نام هیوندای i20 N نیز طراحی شده که از توانایی‌ها و قابلیت‌های دینامیکی بالایی سود می‌برد.

طراحی داخلی

کابین محصولات شرکت هیوندای در سال‌های گذشته تغییرات محسوسی داشته است. کیفیت مواد اولیه بالاتر رفته و نحوه ساخت ابزار و ادوات داخلی نیز دچار تغییرات زیادی شده است. پلاستیک استفاده شده در ساخت داشبورد این خودرو از انواع مرغوب بوده و نرمی قابل قبولی دارد که این مساله هیوندای i20 را در مکانی بالاتر از رقبایی مانند اشکودا قرار می‌دهد. دکمه‌ها و کنترلرهای سیستم صوتی و تهویه مطبوع مناسب بوده و در اختیار راننده و سرنشینان قرار دارند.

مدل‌های پایه این خودرو از یک صفحه نمایشگر 3.2 اینچی استفاده کرده که با وجود کاربردی بودن، ظاهری نامناسب و ازران قیمت دارد. یک پایه مخصوص شارژ گوشی‌های هوشمند نیز در بخش بالایی داشبورد وجود داشته که قابلیت استفاده از آن را به عنوان سیستم رهیابی ماهواره‌ای به راننده خواهد داد. تیپ‌های بالاتر این خودرو از یک صفحه نمایش لمسی بزرگ 7 اینچی و سیستم اطلاعاتی/سرگرمی (Infotainment) استفاده کرده گه قابلیت استفاده از سیستم رهیابی ناهواره‌ای به صورت استاندارد در آن تعبیه شده است.

فضای داخل کابین

با توجه به افزایش فاصله دو محور عقب به جلو به میزان 45 میلیمتر، فضای داخل کابین هیوندای نسبتا وسیع بوده و محفظه‌ها و جیب‌های مختلفی مخصوص نگهداری بطری‌های نوشیدنی و یا ابزار و ادوات کوچک مانند گوشیهای تلفن همراه و کلیدها تعبیه شده است.

کابین هیوندای i20 توانایی حمل چهار سرنشین بزرگسال با قد نسبتا بلند را داشته که حتی در هنگام طی مسیرهای طولانی احساس راحتی و آرامش مناسبی را برای آنها به ازمغان می‌آورد.

فضای محفظه حمل بار

فضای اختصاص داده شده به چمدان‌ها و بارهای سرنشینان در این خودرو کافی بوده و حجمی معادل 326 لیتر را در اختیار راننده و سرنشینان قرار می‌دهد. ابن فضا برای خودرویی در این کلاس بدنه قابل توجه بوده و هیوندای i20 را در مکانی بالاتر از رقبایی مانند فورد فیستا با 290 لیتر و واکسهال کورسا (اپل کورسا) با محفظه بار 280 لیتری قرار و تنها با اختلاف چهار لیتر در رتبه‌ای پایین تر از اشکودا فابیا با صندوق عقب 330 لیتری قرار می‌دهد.

البته این عدد در مدل سه در هاچ بک اندکی کمتر بوده و فضایی معادل 311 لیتر را در اختیار راننده و سرنشینان قرار می‌دهد. در مجموع فضای مخصوص محفظه حمل بار و کابین خودرو به اندازی کافی بزرگ بوده و هیوندای i20 یکی از جادارترین نمونه‌های این کلاس از بدنه به حساب می‌آید.

تجربه رانندگی

سواری هیوندای i20 برای خودرویی در این کلاس بدنه و محدود قیمت مناسب بوده و با استفاده از سیستم تعلیق و کمک فنرهای بهینه سازی شده عملکرد قابل قبولی را در مسیرهای شهری و حتی خارج از شهری از خود به نمایش گذاشته و این خودرو را در مکانی بالاتر از بسیاری از رقبای موجود در این کلاس قرار می‌دهد. تنها نقطه منفی رانندگی با این خودرو، کشش بدنه بیش از حد بوده که در هنگام عبور از پیچ‌ها بیشتر به چشم می‌آید.

عملکرد سیستم فرمان گرچه حساس بوده و از دقت بالای برخوردار است اما جذابیت زیادی نداشته و حس اطمینان کاملی را برای راننده فراهم نمی‌کند. البته این مساله در مدل‌های با قدرت پایین نمود چشمگیری نداشته اما در مدل‌هایی مانند نمونه 1.0 لیتری کوپه با توان 118 اسب بخار، تاثیر قابل توجهی بر فرمانبری و رانندگی این خودرو گذاشته است. هنگام حرکت با سرعت‌های بالا در اتوبان‌ها و بزرگراه‌ها، عایق بندی مناسب فضای آرامی را در کابین بوجود آورده و درصد ناچیزی از صدای موتور و باد به داخل خودرو نفوذ می‌کند. در مجموع حس پایداری در هنگام حرکت به اندازه کافی بوده اما توان رقابت با سایر رقبای موجود در بحث لذت رانندگی را نخواهد داشت.

هیوندای i20

موتور و پیشرانه

برای جدیدترین مدل هیوندای i20 پنج نمونه موتور در نظر گرفته شده که 3 مدل با بنزین کار کرده و 2 مدل باقیمانده نمونه‌های دیزلی هستند. موتور 1.0 لیتری جدید درنظر گرفته شده برای این خودرو عملکرد مناسبی داشته و یکی از محبوب‌ترین پیشرانه‌ها برای خودرویی در این کلاس بدنه است.

موتورهای بنزینی

برای هیوندای i20 جدید سه پیشرانه بنزینی درنظر گرفته شده است. دو مدل از این خودرو از یک موتور کوچک 1.2 لیتری چهار سیلندر استفاده کرده که توانی معادل 74  اسب بخار در دور موتور 5.500 RPM و 85 اسب بخار در دور موتور 6.000 RPM و گشتاور 112 نیوتون متری را در دور موتور 4.000 RPM در اختیار راننده قرار می‌دهد. موتور با قدرت پایین تر مصرف سوختی معادل 55 مایل با هر گالن سوخت (معادل 4.2 لیتر در هر 100 کیلومتر) داشته اما مدل‌های مجهز به موتور قوی‌تر مصرفی برابر با 59 مایل با هر گالن سوخت (معادل 4 لیتر در هر 100 کیلومتر) سیکل ترکیبی دارد. البته هیچکدام از این دو موتور قدرت قابل قبولی نداشته و هیوندای i20 را به خودرویی کند تبدیل کرده اند.

این خودرو با استفاده از این موتور به زمانی معادل 13.6 ثانیه در نمونه 74 اسب بخاری و 12.8 ثانیه در نمونه 85 اسب بخاری برای رسیدن به سرعت 100 کیلوتر در ساعت از حالت سکون نیاز دارد. حداکثر سرعت آن نیز 100 مایل در ساعت (معادل 160 کیلومتر در ساعت) در نمونه 74 اسب بخاری و 106 مایل در ساعت (معادل 170 کیلومتر در ساعت) در مدل 85 اسب بخاری اعلام شده است. اما برگ برنده این خودرو، موتور 1.0 لیتری کوچک 3 سیلندر بوده مجهز به سیستم توربوشارژر بوده که به تازگی با لیست موتورهای موجود برای این خودرو اضافه شده است. این موتور توانایی تولید نیرویی معادل 120 اسب بخار در دور موتور 6.000 RPM را داشته و گشتاور تولیدی آن نیز 171 نیوتوئن متر بوده که در بازه دور موتور 1.500 RPM تا 4.000 RPM در اختیار راننده قرار می‌گیرد.

این موتور بسیار سریع‌ تر از نمونه‌ها دیگر بوده و در عرض 10.2 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر رسیده و حداکثر سرعت آن نیز 118 مایل در ساعت (معادل 190 کیلومتر در ساعت) است. مصرف سوخت این موتور 1.0 لیتری 59 مایل با هر گالن سوخت (معادل 4 لیتر در هر 100 کیلومتر) سیکل ترکیبی است. تولید گاز CO2 نیز در این موتور چیزی در حدود 100 گرم در هر کیلومتر اعلام شده است.

برای کاهش قیمت کلی یک نمونه 99 اسب بخاری از این موتور نیز برای مشتریان درنظر گرفته شده است. این موتور به زمانی در حدود 10.7 ثانیه برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت نیاز داشته و حداکثر سرعت آن نیز 116 مایل در ساعت (معادل 186 کیلومتر در ساعت) خواهد بود. این موتور کم‌مصرفترین موتور بنزینی هیوندای i20 بوده و با هر گالن سوخت توانایی پیمودن مسیری به طول 65.7 مایل (معادل 3.6 لیتر در هر 100 کیلومتر را دارد. میزان تولید آلاینده این موتور نیز 99 گرم در هر کیلومتر است.

 

موتور قدیمی چهار سیلندر 1.4 لیتری نیز برای این خودرو همانند نسل پیشین وجود دارد. این موتور توانایی تولید نیرویی معادل 100 اسب بخار نیرو در دور موتور 6.000 RPM را داشته و حداکثر گشتاور تولید آن نیز که از دور موتور 3.500 RPM در اختیار راننده قرار می‌گیرد معادل 134 نیوتون متر است. این موتور مانند نمونه‌های 1.2 لیتری سنگین بوده و برای رسیدن به سرع 100 کیلومتر در ساعت به زمانی در حدود 13.2 ثانیه نیاز دارد. حداکثر سرعت آن نیز 106 مایل در ساعت (معادل 170 کیلومتر در ساعت) است.

هیوندای i20 مجهر به این موتور توانایی پیمودن مسیری به طول 45.6 مایل با هر گالن سوخت (معادل 6.2 لیتر در هر 100 کیلومتر) سیکل ترکیبی را داشته و میزان تولید آلاینده CO2 آن 143 گرم در هر کیلومتر اعلام شده است.

موتورهای دیزل

با معرفی موتور جدید 1.0 لیتری و تفاوت قیمتی در حدود 1.500 دلار (معادل 5.5 میلیون تومان) و با توجه به قابلیت‌های دینامیکی بالا و همچنین صدای موتور کمتر، موتورهای دیزلی موجود برای هیوندای i20 اندکی با حاشیه رفته اند. اما به دلیل هزینه‌ها پایین‌تر این موتورهای هنوز علاقمندان خاص خود را دارد. یکی از موتورهای دیزل موجود برای این خودرو یک نمونه 1.1 لیتری بوده که قدرتی معادل 74 اسب بخار را در اختیار راننده قرار می‌دهد. این موتور با تجهیز به سیستم خاموش و روشن شدن خودکار از میزان تولید گاز آلاینده CO2 کاسته و آن را به میزان بسیار مناسب 84 گرم در هر کیلومتر رسانده است. مصرف این موتور نیز بسیار پایین بوده و توانایی پیمودن مسافتی 90 مایلی با هر گالن سوخت (معادل 2.6 لیتر در هر 100 کیلومتر) را در سیکل ترکیبی دارد.

البته این مصرف سوخت پایین نتوانسته کندی بیش از حد این خودرو را تحت تاثیر قرار داده و هیوندای i20 مجهز به این پیشرانه به زمانی در حدود 16 ثانیه برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت از حالت سکون نیاز داشته و حداکثر سرعت آن نیز 99 مایل در ساعت (معادل 159 کیلومتر در ساعت) اعلام شده است. نمونه دوم یک موتور چهار سیندل 1.4 لیتری بوده که توانایی‌هایی به مراتب بالاتر از نمونه 1.1 لیتر دارد. قدرت تولیدی این موتور 89 اسب بخار بوده و بعد از طی 12.1 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت رسیدن و حداکثر سرعت آن نیز 109 مایل در ساعت (معادل 175 کیلومتر در ساعت) اعلام شده است. مصرف سوخت آن نیز برابر با 69 مایل با هر گالن سوخت (معادل 3.4 لیتر در هر 100 کیلومتر) در سیکل ترکیبی خواهد بود. میزان تولید گاز آلاینده CO2 نیز در این موتور برابر با 106 گرم در هر 100 کیلومتر است.

ایمنی و سیستم‌ها کمکی رانندگی

نسل قبلی هیوندای i20 توانسته بود در آزمون‌های کEuro NCAP امتیازات بالایی را کسب نماید و مطابق انتظار این مساله در نسل جدید نیز وجود دارد. از امکانات ایمنی موجود در این خودرو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (Electric Stability Control)
  • ترمزهای ضد قفل (ABS)
  • اتصالات ISOFIX برای نصب صندلی مخصوص کودک
  • شش کیسه‌ها هوا

این خودرو به تجهیزات کمکی رانندگی مانند سیستم هشدار خروج از خطوط جاده (Lane Departure Alert)، سیستم کمکی حرکت در سراشیبی (Hill Assist Control)، سیستم نمایش فشار باد چرخ‌ها (Tyre Pressure Monitoring System یا TPMS) و سیستم چراغ‌های مطابق با مسیر در هنگام عبور از پیچ‌ها، سیستم کنترل سرعت (Cruise Control) و سنسورهای پارک در بخش عقبی خودرو اشاره کرد.

تیپ‌ها مختلف هیوندای i20 نسل جدید

این خودرو در در شش تیپ مختلف در بازارهای جهانی به مشتریان عرضه می گردد. این تیپ‌ها عبارتند از:

  • تیپ پایه S
  • S Air
  • SE
  • Turbo Edition
  • Premium
  • Premium Nav

تیپ S

این تیپ مدل استاندارد این خودرو بوده و قیمت پایه‌ای در حدود 11.500 دلار (معادل 43 میلیون تومان با احتساب دلار 3750 تومانی در زمان نگارش) دارد. از تجهیزات اندک و ساده موجود در این تیپ می‌توان به سیستم صوتی مجهز به دو بلندگو، شیشه‌ها الکتریکی، قفل مرکزی و آیینه‌ها جانبی مجهز به گرمکن و قابلیت تنظیم به صورت الکتریکی اشاره کرد.

تیپ S Air

با پرداخت مبلغ اضافی در حدود 1.000 دلار (معادل 3.7 میلیون تومان) هیوندای i20 مجهز به سیستم تهویه مطبوع شده و با قیمت پایه‌ای در حدود 12.500 دلار (معادل 46.5 میلیون تومان) به مشتریان عرضه خواهد شد.

تیپ SE

این تیپ محبوب ترین نمونه این خودرو بوده و با قیمت پایه‌ای در حدود 13.900 دلار (معادل 52 میلیون تومان) در بازارهای جهانی عرضه می‌گردد. از تحهیزات موجود در این تیپ می‌توان به رینگ‌های 15 اینچی آلیاژی، پشتیبانی از رادیوهای دیجیتال DAB، قابلیت اتصال گوشی تلفن همراه به سیستم صوتی با استفاده از سیستم بدون سیم بلوتوث و شش بلندگوی مجزا اشاره کرد.

امکانات کمکی رانندگی نیز مانند سیستم هشدار خروج از بین خطوط جاده و سنسورهای کمکی پارک در بخش عقبی نیز در تیپ SE هیوندای i20 تعبیه شده است. کفی صندوق عقب نیز قابلیت تنطیم ارتفاع را داشته که محفظه بار این خودرو را کارآمدتر می‌نماید.

تیپ توربو

این تیپ از هیوندای i20 قیمت پایه‌ای در حدود 16.500 دلار (معادل 62 میلیون تومان) داشته و از موتور جدید 1.0 لیتری مجهز به توربوشارژر استفاده می‌کند. این تیپ حداکثر قدرتی برابر با 99 اسب بخار را تولید نموده و مصرف سوختی معادل 63 مایل با هر گالن سوخت (معادل 3.7 لیتر در هر 100 کیلومتر) دارد. تیپ توربو بر پایه نمونه SE ساخته شده و امکانات اضافی مانند دوربین دنده عقب، چراغ‌های جلویی اتوماتیک و سیستم ناوبری ماهواره‌ای در آن گنجانده شده است.

تیپ Premium

قیمت این تیپ از هیوندای i20 برابر با 15.500 دلار (معادل 58 میلیون تومان) در مدل پایه بوده و به امکاناتی مانند چراغ‌ها و برف پاک کن اتوماتیک، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک نسل جدید (Climate Control) و آیینه میانی با قابلیت تیره شدن خودکار به منظور جلوگیری از خیره شدن چشم مجهز شده است.

این تیپ اولین نمونه‌ای است که به پایه مخصوص شارژر گوشی تلفن همراه بر روی داشبورد مجهز شده است. لامپ‌های استفاده شده در چراغ‌های عقبی و چراغ‌های روشنایی در روز این تیپ نیز از نوع LED است. با پرداخت مبلغی در حدود 1.000 دلار (معادل 3.7 میلیون تومان) این خودرو با نام Premium SE عرضه شده و به غربیلک فرمان مجهز به گرمکن، صندلی‌های جلویی مجهز به گرمکن و سانروف پانوراما مجهز خواهد شد.

تیپ Premium Nav

در این تیپ از هیوندای i20 امکاناتی مانند سیستم رهیابی ماهواره‌ای و دوربین کمکی دنده عقب مجهز شده و با قیمت پایه 15.500 دلار (معادل 58 میلیون تومان) به مشتریان عرضه می‌گرد.

هیوندای در ایران

شرکت آسان موتور در سال ۱۳۸۵ و در پی شروع مجدد واردات خودرو به کشور، اقدامات لازم جهت کسب مجوز واردات پنج مدل آزرا، سوناتا، توسان، سانتافه و جنسیس کوپه صورت پذیرفت و به تبع آن در سال ۱۳۸۸۸ جدیدترین خودروهای کمپانی هیوندای مطابق با استانداردهای اروپایی از جمله خودروهای جنسیس، ix55 و i30 و ولاستر نیز به انواع مدلهای این شرکت اضافه گردید . اکنون نیز با توجه به شرایط، سایر خودروهای مدرن ، باکیفیت و مشتری پسند هیوندای را وارد بازار ایران نموده و در دسترس طرفدارانش قرار داده است.

هیوندای i20 با قیمتی در حدود 100 میلیون تومان (معادل 26.500 دلار) به مشتریان ارائه می‌گردد. از رقبای این خودرو در بازار ایران می‌توان به ام جی 3 ، کیا پیکانتو ، میتسوبیشی میراژ و مزدا 2 اشاره کرد. رقبای این خودرو در بازارهای جهانی عبارتند از:

  • فورد فیستا (Ford Fiesta) با قیمت پایه 15.000 دلار (معادل 56 میلیون تومان)
  • کیا ریو (Kia Rio) هاچ بک با قیمت پایه 16.500 دلار (معادل 62 میلیون تومان)
  • تویوتا یاریس (Toyota Yaris) با قیمت پایه 17.000 دلار (معادل 63.7 میلیون تومان)
  • هوندا فیت (Honda Fit) با قیمت پایه 17.000 دلار (معادل 63.7 میلیون تومان)

با توجه به تعرفه‌های عجیب که قیمت این خودرو را به بیش از 26.500 دلار رسانده است، خریداران ایرانی توان خرید خودروهایی بسیار مجهزتر مانند نمونه‌های موجود در فهرست زیر را خواهند داشت:

  • مزدا CX-5 با قیمت ۲۲.۵۰۰ دلار (معادل ۸۴ میلیون تومان)
  • فولکس واگن تیگوان (Volkswagen Tiguan) با قیمت ۲۴.۰۰۰ دلار (معادل ۹۰ میلیون تومان)
  • بیوک انکور (Buick Encore) با قیمت پایه ۲۳.۰۰۰ دلار (معادل ۸۶ میلیون تومان)
  • دوج جورنی (Dodge Journey) با قیمت پایه ۲۲.۰۰۰ دلار (معادل ۸۲.۵ میلیون تومان)
  • هیوندای آیونیک (Hyundai Ioniq) با قیمت پایه ۲۳.۰۰۰ دلار (معادل ۸۶ میلیون تومان)
  • هوندا سیویک (Honda Civic) با قیمتی بین ۲۰.۰۰۰ دلار الی ۳۰.۰۰۰ دلار (مابین ۷۵ الی ۱۱۲ میلیون تومان)
  • فولکس واگن گلف (Volkswagen Golf) با قیمت ۲۱.۰۰۰ دلار الی ۲۹.۰۰۰ دلار (مابین ۷۸.۵ الی ۱۰۹ میلیون تومان)
  • مزدا ۳ با قیمت ۱۸.۷۰۰ دلار الی ۲۶.۰۰۰ دلار (مابین ۷۰ الی ۹۷.۵ میلیون تومان)
  • شورولت کروز (Chevrolet Cruze) با قیمتی مابین ۱۸.۰۰۰ دلار الی ۲۶.۵۰۰ دلار (مابین ۶۷.۵ الی ۱۰۰ میلیون تومان)
  • کیا فورته (Kia Forte که در ایران با نام سراتو نیز شناخته می‌شود) با قیمتی مابین ۱۷.۵۰۰ دلار الی ۲۷.۰۰۰ دلار (مابین ۶۵ الی ۱۰۱ میلیون تومان)
  • تویوتا کورولا (Toyota Corolla) با قیمتی مابین ۱۹.۵۰۰ دلار الی ۲۳.۵۰۰ دلار (در حدود ۷۳ میلیون تومان الی ۸۸ میلیون تومان)
  • هیوندای ولاستر (Hyundai Veloster) با قیمتی بین ۱۸.۰۰۰ دلار الی ۲۲.۵۰۰ دلار (مابین ۶۷.۵ الی ۸۴ میلیون تومان)

سخن آخر

موتور جدید 1.0 لیتری موجود برای هیوندای i20 توانسته قابلیت‌های این خودرو را افزایش داده و آن را رقیبی جدی برای رقبای خود تبدیل نماید. فضای داخل کابین این خودرو مناسب و کافی بوده با استفاده از ابزارها و تکنولوژی‌های به روز، رانندگی ساده و راحتی را برای راننده و سرنشینان به ارمغان می‌آورد. هرچند خودروهایی مانند فولکس واگن پولو (Volkswagen Polo) و فورد فیستا (Ford Fiesta) رانندگی جذاب‌تری را به راننده ارائده می‌کنند اما هیچکدام از سیستم ضمانتی 100.000 کیلومتر یا 5 ساله (هر کدام که زودتر فرا برسد) ویژه این خودرو سود نمی برند.

منبع : تکرا (ترجمه و تالیف)

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر